Beste tweakers,
Heb gisteren een systeem in elkaar gebouwd en heb wat problemen met de GPU. Wanneer een spel voorbij de laadschermen komt (guildwars 2, Ryse son of Rome) crasht mijn pc volledig (zwart scherm, geluid hangt, moet uit met de aan/uit-knop).
Vreemd is dat TERA wel gewoon werkt, zonder problemen. Heb onder TERA temperaturen opgenomen en daar lijken geen problemen in te zijn. Verder heb ik tot nu toe het volgende gedaan:
* Windows fresh install
* Nieuwste AMD drivers geïnstalleerd (Omega)
* Directx runtime geïnstalleerd
* Bios-update van mn mobo gedraaid.
* Memory-clock omlaag naar 1200 en power limit +50%
Maar helaas, het crasht nog steeds.
Iemand een ander idee?
Specs:
CPU: i5-2500k alles stock (aangesloten met 4-pin power ipv 8, kabeltje moet nog binnen komen, vandaar nog geen enkele overclock)
CPU-cooler: Gelid Tranquilo rev. 2
MOBO: Asus p8z77-v LX
GPU: Gigabyte R9-290 met een Arctic Accelero Hybrid II-120
RAM: Kingstom 8gb
SSD: Crucial m500 128gb
PSU: OCZ ModXstream PRO 700w: http://www.ocztechnology....eam-pro-power-supply.html
Alvast bedankt,
Zaxxo
Edit: PSU toegevoegd
Heb gisteren een systeem in elkaar gebouwd en heb wat problemen met de GPU. Wanneer een spel voorbij de laadschermen komt (guildwars 2, Ryse son of Rome) crasht mijn pc volledig (zwart scherm, geluid hangt, moet uit met de aan/uit-knop).
Vreemd is dat TERA wel gewoon werkt, zonder problemen. Heb onder TERA temperaturen opgenomen en daar lijken geen problemen in te zijn. Verder heb ik tot nu toe het volgende gedaan:
* Windows fresh install
* Nieuwste AMD drivers geïnstalleerd (Omega)
* Directx runtime geïnstalleerd
* Bios-update van mn mobo gedraaid.
* Memory-clock omlaag naar 1200 en power limit +50%
Maar helaas, het crasht nog steeds.
Iemand een ander idee?
Specs:
CPU: i5-2500k alles stock (aangesloten met 4-pin power ipv 8, kabeltje moet nog binnen komen, vandaar nog geen enkele overclock)
CPU-cooler: Gelid Tranquilo rev. 2
MOBO: Asus p8z77-v LX
GPU: Gigabyte R9-290 met een Arctic Accelero Hybrid II-120
RAM: Kingstom 8gb
SSD: Crucial m500 128gb
PSU: OCZ ModXstream PRO 700w: http://www.ocztechnology....eam-pro-power-supply.html
Alvast bedankt,
Zaxxo
Edit: PSU toegevoegd
[ Voor 5% gewijzigd door zaxxo1990 op 25-02-2015 10:41 ]
Asus GL502VML