R9 290 crasht pc na laadschermen

Pagina: 1
Acties:

• zaxxo1990
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-04-2025
Beste tweakers,

Heb gisteren een systeem in elkaar gebouwd en heb wat problemen met de GPU. Wanneer een spel voorbij de laadschermen komt (guildwars 2, Ryse son of Rome) crasht mijn pc volledig (zwart scherm, geluid hangt, moet uit met de aan/uit-knop).

Vreemd is dat TERA wel gewoon werkt, zonder problemen. Heb onder TERA temperaturen opgenomen en daar lijken geen problemen in te zijn. Verder heb ik tot nu toe het volgende gedaan:

* Windows fresh install
* Nieuwste AMD drivers geïnstalleerd (Omega)
* Directx runtime geïnstalleerd
* Bios-update van mn mobo gedraaid.
* Memory-clock omlaag naar 1200 en power limit +50%

Maar helaas, het crasht nog steeds.

Iemand een ander idee?

Specs:
CPU: i5-2500k alles stock (aangesloten met 4-pin power ipv 8, kabeltje moet nog binnen komen, vandaar nog geen enkele overclock)
CPU-cooler: Gelid Tranquilo rev. 2
MOBO: Asus p8z77-v LX
GPU: Gigabyte R9-290 met een Arctic Accelero Hybrid II-120
RAM: Kingstom 8gb
SSD: Crucial m500 128gb
PSU: OCZ ModXstream PRO 700w: http://www.ocztechnology....eam-pro-power-supply.html

Alvast bedankt,

Zaxxo

Edit: PSU toegevoegd

[ Voor 5% gewijzigd door zaxxo1990 op 25-02-2015 10:41 ]

Asus GL502VML

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:40

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Heb je je kaart er al eens uitgehaald, om hem nog eens opnieuw (goed) in het slot te steken, en dan beide schroeven vastzetten achterin de kast, ik had ook crashes met dezelfde kaart, en na re-seaten geen probleem meer gehad, ook in ander topic verdwenen de problemen nadat hij de kaart eens in een ander systeem had getest, en weer terug had geplaatst... ?!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• zaxxo1990
SAiN ONeZ schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:59:
Heb je je kaart er al eens uitgehaald, om hem nog eens opnieuw (goed) in het slot te steken, en dan beide schroeven vastzetten achterin de kast, ik had ook crashes met dezelfde kaart, en na re-seaten geen probleem meer gehad, ook in ander topic verdwenen de problemen nadat hij de kaart eens in een ander systeem had getest, en weer terug had geplaatst... ?!
De kaart is enkele keren eruit gehaald, ook naar een ander systeem, en vervolgens teruggeplaatst. Helaas had dit geen effect. Ondertussen ook naar cpu-gerichte problemen kijken aangezien Ryse en GW2 beide meer cpu-based lijken te zijn.

Asus GL502VML

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:40

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Hoe reageerde die kaart in dat andere systeem, kon je daar die crashende games wel op spelen?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:39

MsG

Forumzwerver

Als je alle overclock opties van zowel de processor als de videokaart uitzet, vertonen de crashende spellen dan nog steeds dezelfde problemen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• zaxxo1990
Vanavond gaan we dezelfde spellen spelen op deze gpu in een ander systeem. Er is nog niets overclocked, zowel de cpu als gpu staan op stock / automatisch. Als er meer tips / mogelijkheden zijn hoor ik het graag, vanavond zijn er meerdere systemen/psu's/gpu's om te testen.

Aanvulling:
Na een uurtje TERA crasht de pc ook. Hier een screenshot met metingen tijdens TERA, en een log-file van GPU-Z in de laatste minuut voor de crash

[ Voor 38% gewijzigd door zaxxo1990 op 25-02-2015 15:26 . Reden: Edit: aanvulling toegevoegd ]

Asus GL502VML

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:39

MsG

Forumzwerver

Je begrensd wel degelijk dingen met afterburner zie ik? Zoals fanspeed? Loopt het gebeuren ook vast als je dat allemaal niet doet?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1