Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-10 23:53
Beste tweakers,

Ik word sinds kort regelmatig op mijn vaste lijn gebeld door een onbekend (verborgen) nummer. Deze beller gaat door totdat ik opneem, waarna na 5-10 seconden stilte de verbinding verbroken wordt. Geen ruis, geen achtergrond bellers, gewoon stilte. Dit kan 's ochtends, 's middags of 's avonds gebeuren. Tijdens de nacht heb ik volgens mij geen last van.

Aangezien ik een verborgen nummer heb, niet in een bel-me-niet register of andere ongein sta, ben ik toch wel benieuwd wie dit is... Ik dacht zelf aan een paar dingen, wellicht dat jullie meer opties hebben?

1- Er staat ergens een gehackte PBX om wat voor een reden dan ook te bellen naar me.
2- Iemand verveelt zich en is een erg toegewijde grappenmaker.

Bij voorbaat dank voor jullie mededenken :)

[ Voor 7% gewijzigd door useruser op 27-02-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:12

_Apache_

For life.

Neem even contact op met je telco, en leg het probleem voor. Dit kan je wel 'overlast' noemen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 12:58
Meeste telco's hebben hier inderdaat procedures voor. Het is dan wel nodig dat je recent gesprekken hebt aangenomen, anders kunnen ze het niet nagaan.

Omdat het na opnemen stil blijft, vermoed ik dat het een belcomputer is. Die probeert je door te verbinden met een medewerker zodra je opneemt, maar dat wil weleens misgaan. Aanmelden bij bel-me-niet-register kan dus helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:09

skoozie

SCSI

fnoff schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:08:
Meeste telco's hebben hier inderdaat procedures voor. Het is dan wel nodig dat je recent gesprekken hebt aangenomen, anders kunnen ze het niet nagaan.

Omdat het na opnemen stil blijft, vermoed ik dat het een belcomputer is. Die probeert je door te verbinden met een medewerker zodra je opneemt, maar dat wil weleens misgaan. Aanmelden bij bel-me-niet-register kan dus helpen.
Of iemand een verkeerd fax nummer ingevuld, fax belt, merkt dat het geen data verbinding is en hangt op, de fax heeft zijn bericht niet kunnen afleveren en probeert het later nog eens.

heb je toevallig een fax thuis staan om dit uit te testen?

maar contact met je Telco zou ik ook doen, even aan geven welke tijden het voorgevallen is zodat zij na kunnen gaan waar het vandaan komt. ondanks dat jij geen nummer ziet kan het zijn dat de Telco het wel ziet (mits er niet mee gerommeld is, zoals met VOIP kan) maar dan nog kunnen ze de oorsprong van het gesprek zien (welke provider oid)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-10 23:53
Bedankt voor de tips, ik zal eens een belletje plegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

skoozie schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:14:
[...]

Of iemand een verkeerd fax nummer ingevuld, fax belt, merkt dat het geen data verbinding is en hangt op, de fax heeft zijn bericht niet kunnen afleveren en probeert het later nog eens.
Ik kan mij vergissen, maar als het een fax is, dan kun je dat toch horen?

Ik gok op overijverige belcomputer van een of ander callcenter.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 25-02-2015 12:27 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:09

skoozie

SCSI

Raven schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:26:
[...]

Ik kan mij vergissen, maar als het een fax is, dan kun je dat toch horen?

faxen werden vaak parallel aangesloten aan telefoontoestellen, als je niet binnen 3x overgaan opnam nam je fax op. De meeste faxen beginnen toontjes te spuwen zodra er verbinding is. Sommige faxen controleren eerst of de andere kant toontjes spuuwt om te controleren of het niet een persoon is aan de andere kant. Je ziet dit niet heel vaak, maar ben het zelf een aantal keer tegen gekomen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Raven schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:26:
^^ Dat. Heel jammer dat callcenters niet verplicht hun nummer moeten tonen bij bellen.
Pagina: 1