Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 658988

Topicstarter
Hallo,

Vanuit mijn WaJong kan ik een korte opleiding gaan volgen om zo toch uiteindelijk mijn steentje bij te dragen. Ik ben al een tijd als applicatieontwikkelaar bezig op vrijwillige basis, echter wil ik mijn kennis uitbreiden. Een gehele niveau 4 opleiding is op dit moment te ver gegrepen, en nou zag ik dat ze bij het LOI ook basisopleidingen hebben. Ik vroeg mij af: Kennen jullie nog meer opleidingen van 8 maanden tot een jaar, waar o.a. Java programmeren wordt behandeld, alsmede andere vakken waarvan jullie denken dat het echt belangrijk is?

Graag hoor ik dat.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:57
Als de arbeidsmarkt je doel is van je opleiding, dan is MBO4 applicatieontwikkeling wel het minimum waar je iets aan hebt. De meeste vacatures voor developers hebben een HBO/WO eis.

Een hele opleiding is dus misschien niet de juiste weg. Je zou je marktwaarde kunnen zoeken in de combinatie van je ervaring en een aantal gerichte cursussen. Heb je al gekeken naar online mogelijkheden zoals Coursera en EDX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Open universiteit heeft wat cursussen met java bij de opleiding informatica. Ook heb je modules van de opvolger van AMBI (I-Tracks). Overigens kun je ook gewoon boeken kopen als je geen diploma hoeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Salvatron op 25-02-2015 10:44 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Om een programmeertaal te leren heb je voldoende aan een pc met internet. Om je een beetje op weg te helpen kan een boek of cursus helpen.
Wil je er op de arbeidsmarkt iets aan hebben dan moet je certificeringen halen. Specifiek voor java ken ik ze niet (niet mijn vakgebied) maar over het algemeen is dat prima met zelfstudie te doen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:09
Je zou hier een kijkje kunnen nemen: https://learnjavathehardway.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311786

De Open Universiteit biedt ook CPP programma's, zoals CPP Gecertificeerd Javaprogrammeur. Wel aan de prijzige kant, maar wellicht is dit een interessante optie. Is er een vastgesteld budget voor?

Daarnaast zou ik ook zeker, zoals Ankona ook aangeeft, gaan kijken naar certificeringen voor Java. Hier zijn er genoeg van te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 17:07
beetje de mscd tegenhanger voor java:
http://education.oracle.c...d=653&get_params=p_id:157

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
offtopic:
MCSD dan, want MCSE is niet op development gericht ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Anoniem: 658988 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:02:
Hallo,

Vanuit mijn WaJong kan ik een korte opleiding gaan volgen om zo toch uiteindelijk mijn steentje bij te dragen. Ik ben al een tijd als applicatieontwikkelaar bezig op vrijwillige basis, echter wil ik mijn kennis uitbreiden. Een gehele niveau 4 opleiding is op dit moment te ver gegrepen, en nou zag ik dat ze bij het LOI ook basisopleidingen hebben. Ik vroeg mij af: Kennen jullie nog meer opleidingen van 8 maanden tot een jaar, waar o.a. Java programmeren wordt behandeld, alsmede andere vakken waarvan jullie denken dat het echt belangrijk is?

Graag hoor ik dat.

Thanks.
Wellicht is het interresant voor je om eens te kijken wat de mogelijkheden zijn bij een opleidingscentrum in je buurt. Dan is er (afhankelijk van je budget) vaak wel een programma samen te stellen dat op maat gesneden is in de richting die jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Of meteen bij Oracle zelf een cursus doen?
http://education.oracle.c...age?page_id=212&path=SJPF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 658988

Topicstarter
Sorry voor mijn late reactie. Ik heb er uiteindelijk toch voor gekozen de opleiding bij het loi te gaan aanvragen, mede omdat er uiteindelijk ook officiële oracle cursussen bij hun mogelijk zijn als vervolgstappen. Dank voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Succes, maar vooral ook heel veel plezier bij je opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311786

Anoniem: 658988 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:31:
Sorry voor mijn late reactie. Ik heb er uiteindelijk toch voor gekozen de opleiding bij het loi te gaan aanvragen, mede omdat er uiteindelijk ook officiële oracle cursussen bij hun mogelijk zijn als vervolgstappen. Dank voor alle reacties!
Good for you! Ik weet uit ervaring dat Java een hele mooie programmeertaal is en ik hoop dan ook dat jij er net zoveel plezier aan zal beleven :) Succes!
Pagina: 1