Fotoalbum: namen en FTP toegang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
De uitwerking van geposte foto's in het fotoalbum - met de verschillende links - vind ik super, maar van de postmethode zelf ben ik nooit een fan geweest. Voor een blogpost moet ik nu bijvoorbeeld 21 foto's uploaden en dan is deze methode nogal omslachtig. Stiekem droom ik van FTP toegang zodat ik eenvoudig kan uploaden en sorteren - mijn 600 afbeeldingen zijn totaal ongesorteerd waardoor niets meer terug te vinden is. Gewoon verwijderen durf ik niet omdat ik dan hier en daar links breek. Nou ja, als ik kon hersorteren zou dat probleem zich ook nog stellen.

Het tweede dat een en ander moeilijk maakt is dat de namen automatisch gegenereerd worden. Vermoedelijk zit hier een of andere DB-logica achter, dus waarschijnlijk is dit niet eenvoudig te veranderen. Het onpraktische nu is dat ik van de eerdergenoemde 21 foto's telkens de URL moet opzoeken ipv. dat ik in de image-tag eenvoudig volgnummers kan plaatsen (bv. blogfoto01, blogfoto02, blogfoto03,...).

Dankuwel om eens na te denken of een andere benadering dan de huidige haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Is volgens mij een maand geleden ook al een topic over geopend. Toen werd gezegd door een devver dat ze er mee bezig zijn. :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

21 foto's, dat valt nog mee. Ik heb er gisteren weer 80 handmatig toegevoegd voor een review ;)

Hoe ik het doe is ook heel erg omslachtig en dubbel werk. Het zou inderdaad mooi zijn als je het op een makkelijke manier kunt uploaden. Het verslepen van de foto's in de online upload sectie zou ook al zeer mooi zijn. Hetzelfde geldt voor het benoemen van de namen voor elke foto of een serie foto's.

Wat dat betreft is er echt nog een hoop te verbeteren, ik vraag me echter wel af wat hierin technisch mogelijk is om Tweakers.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-10 13:39

krvabo

MATERIALISE!

YellowOnline schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:01:
mijn 600 afbeeldingen zijn totaal ongesorteerd waardoor niets meer terug te vinden is. Gewoon verwijderen durf ik niet omdat ik dan hier en daar links breek. Nou ja, als ik kon hersorteren zou dat probleem zich ook nog stellen.
Naar de map gaan, vinkjes zetten, Afbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/if/icons/page_go.png klikken, presto. (Staat onder de 'onderste' paginanavigatie)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.