Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 mailservers 1 extern ip

Pagina: 1
Acties:

• chr1st14n
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-11 13:04
Ik ben al enige tijd aan het zoeken of dit mogelijk is, maar heb hier nog niet echt iets concreets op gevonden (zoek waarschijnlijk net verkeert..)

Ik heb thuis 1 server staan en hier draait mijn eigen mailserver al op (mail word afgeleverd via MX en webmail is benaderbaar). Verder heb ik hier nog andere verschillende "simpele" web applicaties op draaien die benaderbaar moeten zijn via poort 80, dus heb ik hier een reverse proxy voor draaien. Dit alles werkt perfect en (tot nu toe) zonder problemen.

Maar nu wou ik laatst wat testen met een 2e mailserver (projectje voor iemand), en hier liep ik tegen het probleem dat ik de mail maar kan laten afleveren op 1 server (kan een poortje moeilijk open zetten naar 2 servers..). Nu weet ik dat ik ook fetchmail hiervoor zou kunnen gebruiken, maar als het even kan wil ik de mail direct op de server laten afleveren (zonder vertraging).

Is het mogelijk om voor de mail een zelfde soort trucje te doen als een reverse proxy?? dat ik er 1 server tussen zet welke de mail "verdeeld" over de servers?? verdelen als in dat als er een mail komt voor domeinA.nl dat deze bij serverA uitkomen, maar als er een mail komt voor domeinB.nl dat deze uitkomen bij serverB.

lijkt mij dat dit niet onmogelijk moet wezen. Bedrijven die een anti-spam dienst aanbieden doen in preciepe het zelfde. Maar ik kan hier op internet niet iets vinden wat daar op lijkt...

Is er hier iemand die mij misschien een duwtje in de goede richting kan geven?? alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door chr1st14n op 24-02-2015 23:57 ]

[Core i7-8700K] [Scythe Mugen 5 Black RGB] [ASUS Z-370-GAMING] [4x8gb DDR4-3000] [INNO3D RTX5070 Ti] [250GB Samsung 960 EVO] [3x512TB Crucial MX500 (R0)] [Corsair 350D]

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 10:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

http://www.postfix.org/transport.5.html

Strict genomen heb je er niet eens een aparte 'proxy' mailserver voor nodig. Je kan ook je primaire mailserver configureren om bepaalde domeinen/adressen door te sturen naar de andere server. Hoe dat moet ligt aan welke mailserver je gebruikt.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• chr1st14n
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-11 13:04
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 00:50:
http://www.postfix.org/transport.5.html

Strict genomen heb je er niet eens een aparte 'proxy' mailserver voor nodig. Je kan ook je primaire mailserver configureren om bepaalde domeinen/adressen door te sturen naar de andere server. Hoe dat moet ligt aan welke mailserver je gebruikt.
Ik wil hier graag een aparte bak voor (resources genoeg) om zo de mijn mailserver zo "schoon" mogelijk te houden.

Maar ik het eens proberen.

[Core i7-8700K] [Scythe Mugen 5 Black RGB] [ASUS Z-370-GAMING] [4x8gb DDR4-3000] [INNO3D RTX5070 Ti] [250GB Samsung 960 EVO] [3x512TB Crucial MX500 (R0)] [Corsair 350D]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..