Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destroyer998
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 11:28
Hey,

Paar dagen terug was er een bericht dat Gemalto zou zijn gehackt. Nu dacht ik, laat ik op dat forum van Tele2 is navragen hoe dat zit, weet dat hier wat nutbags rondhangen, maar eerder wel goed antwoord gehad:
https://forum.tele2.nl/sm...kaarten-39892/index1.html

Dit keer niet 8)7, bij het stellen van vragen wordt je aangevallen door een soort Tele2 groupies.

To the point: Weet iemand wat te doen tegen deze hack?

Groetjes!

P.s. mijn allereerste post op dit forum, excuses als e.e.a. op de verkeerde plek staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gevolg van de hack, Is basically dat de encryptie tussen je telefoon over het 3g/4g netwerk naar de server van de phoneprorivder nutteloos is t:egen die gene die de informatie hebben van de hack hebben.

Wat je voor je dataverbruik kan doen, om alsnog gebruik te maken van een extra laag encryptie, Is een vpn gebruiken.
Dat kan heel makkelijk in 2 of 3 stappen.

Zoals ik uitleg in deze 2 posts:
Verwijderd in 'nieuws: Tweede Kamer steunt ongericht aftappen door geheime dienst'
Verwijderd in 'nieuws: Nederlandse providers doen onderzoek naar NSA-hack simkaarten - update'
De tweede post is gecensureerd door de moderators, omdat de 5 bronnen (4x hoe de instellingen te doen, 1x lijst vpn'ers) gekopieerd was volgens moderators. Uitgebreide versie van de Text zonder opmaak van de post bewaard hier:
*knip*, deze usergallery heeft er niks mee te maken.

Maar het is heel makkelijk dus,
1. Kies een vpn provider
2. Kies een veilig vpn protocol
3. Stel je telefoon in.

[ Voor 17% gewijzigd door Señor Sjon op 26-02-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Met de Ki code kan iemand het radioverkeer tussen je telefoon en het netwerk onderscheppen en je telefoon lokaliseren. Als dat verkeer nog extra encrypted is dan helpt deze info daar niet bij maar het lokaliseren kan je niet voorkomen behalve door de telefoon uit te zetten. Je bent in gevaar als de op al deze stellingen 'ja' kan beantwoorden:

-De Amerikaanse of Engelse inlichtingendiensten willen specifiek mij afluisteren of lokaliseren
-Ze willen dat zo graag dat ze een team naar Nederland (of een ander land waar ik me bevind) sturen om dat te doen
-Ze willen niet de Nederlandse overheid vragen deze info te verstrekken (die de MIVD bij Tele2 kan opvragen) maar doen het zelf

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Destroyer998
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 11:28
Inmiddels zijn er eruit:
https://forum.tele2.nl/sm...92/index1.html#post240564

"Hoi Destroyer998,

Ik begrijp je vraag en zie dat Jlthkoch en Bombarie je ook al antwoorden hebben gegeven, bedankt daarvoor heren!

In Nederland gebruiken wij geen Gemalto sim kaarten. Andere landen binnen de Tele2 group wel.
De problemen met de Gemalto sim's hebben dus geen invloed op de mobiele klanten van Tele2 in Nederland.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Groetjes, Lotte"

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 11:37
Zijdelings move naar TP en alias naar BV.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
IJzerlijm schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 06:54:
Met de Ki code kan iemand het radioverkeer tussen je telefoon en het netwerk onderscheppen en je telefoon lokaliseren. Als dat verkeer nog extra encrypted is dan helpt deze info daar niet bij maar het lokaliseren kan je niet voorkomen behalve door de telefoon uit te zetten. Je bent in gevaar als de op al deze stellingen 'ja' kan beantwoorden:

-De Amerikaanse of Engelse inlichtingendiensten willen specifiek mij afluisteren of lokaliseren
-Ze willen dat zo graag dat ze een team naar Nederland (of een ander land waar ik me bevind) sturen om dat te doen
-Ze willen niet de Nederlandse overheid vragen deze info te verstrekken (die de MIVD bij Tele2 kan opvragen) maar doen het zelf
Mijn inschatting zou zijn dat de NSA ook datalijnen van/naar onze providers tapt zodat dit mooi te combineren valt met de sleutels die ze bij Gemalto hebben buitgemaakt.
Ze hoeven ws. dus niet iemand langs te sturen naar NL.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Pagina: 1