Telfort Glas met Nano Router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 621937

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleempje wat ik simpel en goedkoop wil oplossen.

Ik heb een telfort glas 100/100 abbo tje en daarbij zat de ik val atijd uit sitecom
router, dit heb ik opgelost dmv een ICIDU Nano Router (gebruik alleen Wlan in huis zodoende!)

Het werkt allemaal goed en snel goed, maar heb boven in mijn huis wel verbindingsproblemen.
(lees => signaal is niet super meer . daardoor maar 30mb up, 10mb down)

Is dit op te lossen door bijvoorbeeld er nog een aan te schaffen en de draadloos te laten connecten ?

Hij heeft de optie " universal repeater " in het instel menu. De handleiding is super summier. Zodoende mijn vraag hier.

pricewatch: ICIDU Wireless Nano Router 150N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is natuurlijk ultra low-end prul. Ik verbaas me dat je zegt "het werkt allemaal goed en snel goed" aangezien je router maar een 100Mb Ethernet poort heet waardoor het sowieso niet boven de 94Mbps kan uitkomen. Om je volle 100Mbps te halen zul je sowieso GbE poorten nodig hebben, en moet je router WAN-to-LAN kunnen routeren met 100Mbps of meer.

Dan WiFi. Daar valt zonder enige info van hoe je huis eruit ziet en wat je in het verleden met andere apparatuur presteerde helemaal niets over te zeggen...

...nouja, behalve het feit dat die ICIDU Nano geen MiMo ondersteunt. Een router met 2x2 MiMo ("N 300Mbps" of hoger) zou exact dubbele snelheid geven onder zelfde omstandigheden. Tenminste... als je client dat ook aankan. En ra ra, daar zeg je ook niets over :o

Wil niet flauw zijn, maar er zijn in dit subforum erg veel topics over "help m'n WiFi presteert ondermaats" en het begint een beetje saai te worden om steeds weer dezelfde moeite te moeten doen om relevante informatie naar boven te krijgen en dan zelfde tips te moeten geven. Ik zou je aanraden om even wat andere topics door te lezen, daar zie je welke info relevant is en welke tips er gegeven worden. Misschien weet je dan genoeg, zo niet kun je in ieder geval zinnige info geven waarmee anderen je bondig kunnen helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-03 15:13

flipkipse

Google it

dion_b schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 00:22:
Dit is natuurlijk ultra low-end prul. Ik verbaas me dat je zegt "het werkt allemaal goed en snel goed" aangezien je router maar een 100Mb Ethernet poort heet waardoor het sowieso niet boven de 94Mbps kan uitkomen. Om je volle 100Mbps te halen zul je sowieso GbE poorten nodig hebben, en moet je router WAN-to-LAN kunnen routeren met 100Mbps of meer.

Dan WiFi. Daar valt zonder enige info van hoe je huis eruit ziet en wat je in het verleden met andere apparatuur presteerde helemaal niets over te zeggen...

...nouja, behalve het feit dat die ICIDU Nano geen MiMo ondersteunt. Een router met 2x2 MiMo ("N 300Mbps" of hoger) zou exact dubbele snelheid geven onder zelfde omstandigheden. Tenminste... als je client dat ook aankan. En ra ra, daar zeg je ook niets over :o

Wil niet flauw zijn, maar er zijn in dit subforum erg veel topics over "help m'n WiFi presteert ondermaats" en het begint een beetje saai te worden om steeds weer dezelfde moeite te moeten doen om relevante informatie naar boven te krijgen en dan zelfde tips te moeten geven. Ik zou je aanraden om even wat andere topics door te lezen, daar zie je welke info relevant is en welke tips er gegeven worden. Misschien weet je dan genoeg, zo niet kun je in ieder geval zinnige info geven waarmee anderen je bondig kunnen helpen.
Om op Dion_b in te haken.. Wat jij wil "voor een dubbeltje op de eerste rij zitten" is na genoeg onmogelijk. Aangezien je ICIDU Nano blijkbaar goed presteert, betekent dat je waarschijnlijk weinig verlies hebt.

Als je even gezocht had, wist je dat Wireless bridgen (wat je als oplossing aandraagt) een waardeloze oplossing is. De bridge en powerline oplossing zijn hier allebij al zwaar bekritiseert.

Maar dan concreet, wat moet je dan wel doen om goedkoop een goede verbinding op beide kanten te hebben?

Ik zou beginnen met je ICIDU nano te vervangen voor een TL-WDR4300:
pricewatch: TP-Link TL-WDR4300

Wanneer deze je gewenste resultaat bied, ben je klaar. Doet dit het niet? Dan zou ik een lan kabel trekken naar je boven verdieping om daar vervolgens nog een Access point neer te zetten.

Certified Google Teacher.