Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:31
Al mensen die deze in huis hebben...? En zo ja, hoe bevalt deze?
Ik twijfel erg over welke slimme thermostaat/combo ik ga aanschaffen.
Kan je ook met meerdere gebruikers (GPS/gsm) de verwarming aansturen?

Als er slechts met 1 gsm de aan/uit kan worden aangestuurd op basis van locatie heb ik er weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:44
Wil je gemak en weinig tot niets tweaken? Ga voor een bestaande kant en klare oplossing. Wil je wat meer, maar ook meer "onderhoud" en tweaken, dan zou ik voor Domoticz icm Raspberry gaan.

Verschillen tussen de kant en klare merken weet ik zo 123 niet, denk kwestie van specs uitlezen e.d.
Let ook op of je ketel er wel mee kan omgaan (open therm e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:31
Ik heb al wat onderzoek gedaan en het mag inderdaad niet te 'lastig' worden.
Ik wil graag een 'gratis' thermostaat. Dus bv. essent nest of eon energie assistent. Domotica die ik (ga) gebruiken is kaku. Wat lampjes icm gsm bediening, bewegingssensoren en magneet. Moeilijker hoeft het niet te worden ☺

Nu vind ik het wel erg leuk dat je je energie verbruik kan terug lezen op de app. Daarnaast lijkt het geofencing me ook erg handig. Mits meerdere users tegelijkertijd ingelogd kunnen zijn. Als ik smorgens ga werken en vrouw en kind zijn nog thuis, zou het erg vervelend zijn als de thermostaat/app dit niet registreerd.

Btw de ketel is een vaillant hr pro cw4. Volgens mij geen openthermmodule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 673379

Ik heb enkele weken gelen mijn pakket ontvangen, sindsdien niets dan ellende !
Gateway viel niet te registreren, bleek al geregistreerd te staan op iemand anders zijn naam :( maarja, kan gebeuren. Moest de GW opsturen, zodra zij hem ontvangen hadden zou ik per omgaande een nieuwe ongeregistreerde krijgen. Ruim een week (is bij hun blijkbaar per omgaande) een andere GW ontvangen, maar ook deze kan ik niet registreren omdat het serienummer ongeldig is (zelfde melding als bij de eerste).
Tevens bleek tussentijds dat de geleverde thermostaat ook defect is, de min toets werkt niet, hierover gebeld op maandag, en ik zou de volgende dag terug gebeld worden. Nu is het ondertussen vrijdag avond en heb nog niets gehoord van hun.

Kortom, producten lijken mooi maar heb ze helaas niet kunnen testen vanwege de beroerde service van E.ON. Ben nu dus op zoek naar een leverancier die klachten wel serieus neemt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 673752

Beste jbijker,

Vervelend dat je nog niets gehoord heb over de nieuwe gateway en defecte thermostaat.

Ik ontvang graag je klantgegevens in een e-mail. Deze kun je sturen naar webcare@eon.nl. Ik wil dit graag zelf even oppakken voor je. Ik zie je gegevens graag tegemoet.

^Patrick
Webcare E.ON