Ah, ik heb mij ook meteen geregistreerd maar zit dus nu al in beta 6 - maar als backer zit je gelukig in beta 2.
Morgen komen er extra slots bij voor de early pledges omdat ze zo snel op waren en er veel mensen wegens werk etc niet op tojd waren.
Had al contact opgenomen met ACE hier over. Als het goed is gaat a.s. maandag de paypal pledge store open op hun eigen website. Misschien ook met de optie van early birds.Zeror schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 00:35:
Vet, ze zitten gewoon al op 50% van hun goal op Kickstarter en dat op de eerste dag!
* Zeror zou graag willen backen, maar heeft geen credit card.
Ah, mooi. Ik heb inmiddels een creditcard gevonden om mee te backen, maar voor degenen die geen creditcard hebben is dit natuurlijk een mooie oplossing.Facerafter schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:56:
[...]
Had al contact opgenomen met ACE hier over. Als het goed is gaat a.s. maandag de paypal pledge store open op hun eigen website. Misschien ook met de optie van early birds.
btw.. ze zitten inmiddels al 70% van hun goal op Kickstarter.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Zit nog te twijfelen of ik 30/40 USD of 60 USD pledge zal doen... Zou handig als ik wist hoelang Beta 1 zou duren.
Als je 60 dollar backed krijg je ook toegang tot alles wat onder de 60 dollar kost, dus ook de beta's.
Nu over de 80%!Zeror schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:15:
[...]
btw.. ze zitten inmiddels al 70% van hun goal op Kickstarter.
Je kan al wel zien dat het lid zijn van een guild aardig wat voordelen kan hebben.
Neem aan dat mensen hier ook weer geintresseerd zijn in een GoT Guild?
Trouwens als mensen nog vragen hebben over het Cowfall en je kan het niet vinden in de Kickstarter, check deze pagina even. http://crowfall.com/#/faq
Trouwens als mensen nog vragen hebben over het Cowfall en je kan het niet vinden in de Kickstarter, check deze pagina even. http://crowfall.com/#/faq
[ Voor 33% gewijzigd door Facerafter op 26-02-2015 14:21 ]
Te zijner tijd gaat er zeker wel een GoT guild gevormd worden. Maar laten we niet op de feiten vooruit lopen en eerst wachten tot we überhaupt kunnen spelen. Ideeën over de guild eruit zou moeten zien (naar aanleiding van de informatie die momenteel beschikbaar is en in toekomst nog gaat komen) kan natuurlijk al over gediscussieerd worden.Facerafter schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:20:
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Net gereleased.
Gryffon - In de herst denk ik?

[ Voor 18% gewijzigd door Facerafter op 26-02-2015 14:39 ]
Waar ben je deze tegen gekomen?Facerafter schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:38:
Net gereleased.
[afbeelding]
Hell cat (artwork) tijdens de 4 seizoenen.

Hell cat tijdens winter!

Hell cat 3d
[ Voor 21% gewijzigd door Vecodo op 26-02-2015 16:16 ]
Twitter van de Creative Director (J Todd Coleman)
Maar dit lijken 2 verschillende monsters.
Mijne heeft vleugels, de jouwe niet ;P
[ Voor 17% gewijzigd door Facerafter op 26-02-2015 16:46 ]
Gok ook wel dat het 2 verschillende mobs zijn!Facerafter schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:45:
[...]
Twitter van de Creative Director (J Todd Coleman)
Maar dit lijken 2 verschillende monsters.
Mijne heeft vleugels, de jouwe niet ;P
Wilde alleen even Hell Cat delen in dit topic
Ahja, twitter... Daar doe ik allemaal niet aan

Ik zelf ook niet echt, maar merk toch dat aardig wat developers aankondigen maken en art delen op twitter. Dus heb ik gewoon een feed met announcements en art enzo.Vecodo schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:57:
[...]
Gok ook wel dat het 2 verschillende mobs zijn!
Wilde alleen even Hell Cat delen in dit topic![]()
Ahja, twitter... Daar doe ik allemaal niet aan
Trouwens is er nog een ander doel van de EKs? Of bouw ik daar een rijk op waar ik voor derest niet veel anders aan heb dan een social hub?
[ Voor 13% gewijzigd door Facerafter op 26-02-2015 17:06 ]
Ja, je kan ook land uitdelen aan andere mensen. Soort hiërarchie achtige structuur opzetten.Facerafter schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:04:
[...]
Ik zelf ook niet echt, maar merk toch dat aardig wat developers aankondigen maken en art delen op twitter. Dus heb ik gewoon een feed met announcements en art enzo.
Trouwens is er nog een ander doel van de EKs? Of bouw ik daar een rijk op waar ik voor derest niet veel anders aan heb dan een social hub?
Voor de rest is er weinig nog bekend over de EK's naar mijn weten. Dus tot zo ver een social, bank en dacht ergens gelezen te hebben dat je die ook moet verdedigen (althans kan instellen).
Craft systeem moeten ze ook wel serieus naar kijken, staat veel over op het backers forum.
Twee stretch goals toegevoegd.
1m - Female Centaurs en een dedicated FX Artist
1.3M - Mounts en Caravan Transport
https://www.kickstarter.c...-war-pc-mmo/posts/1147339
1m - Female Centaurs en een dedicated FX Artist
1.3M - Mounts en Caravan Transport
https://www.kickstarter.c...-war-pc-mmo/posts/1147339
Eerste stretch goal zou fijn zijn...2de ook erg prettig 😉
Ik denk dat we ook nog wel een 3de stretch goal gaan halen. In de laatste 3 dagen van een campaign gaat het bedrag vaak flink weer omhoog. En zoals ik het lees om de official forums word de derde stretch goal een ruleset.
Hm ik denk dat dit een lastige word maar op de forums heb ik gelezen dat ze in het begin alleen maar een server in Noord-Amerika willen plaatsen. Dus voor ons Europeanen word het vrijwel onspeelbaar gemiddelde ping naar Amerika is toch al gauw 100-200ms. Omdat er veel PvP elementen zijn is het voor ons een gigantische nadeel.
Heb je hier toevallig een link van?Xepos schreef op zondag 01 maart 2015 @ 09:34:
Hm ik denk dat dit een lastige word maar op de forums heb ik gelezen dat ze in het begin alleen maar een server in Noord-Amerika willen plaatsen. Dus voor ons Europeanen word het vrijwel onspeelbaar gemiddelde ping naar Amerika is toch al gauw 100-200ms. Omdat er veel PvP elementen zijn is het voor ons een gigantische nadeel.
Staan op dit moment op 904K en nog 5 dagen te gaan. Als het project genoeg aandacht krijgt gaan de strechgoals gehaald worden denk ik (Volgens mij krijgt het wel veel aandacht op de bekende sites).Facerafter schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:02:
Ik denk dat we ook nog wel een 3de stretch goal gaan halen. In de laatste 3 dagen van een campaign gaat het bedrag vaak flink weer omhoog. En zoals ik het lees om de official forums word de derde stretch goal een ruleset.
[ Voor 36% gewijzigd door Vecodo op 01-03-2015 09:58 ]
Eerste respons: http://community.crowfall...publisherrelease/?p=81060
Tweede reactie met meer toelichting: http://community.crowfall...rowfall/page-7#entry83995
Het hele topic is wel interessant om eens door te lezen. Ze hebben later het later wel genuanceerde gebracht en bij voldoende vraag dan gaan ze ernaar kijken om een server op te zetten.
Het gaat gaat goed met de game. Zitten nu op $900.000!
Anoniem: 363533
Ligt eraan hoe ze dit gaan aanpakken. Eerlijk gezegd heb ik zelfs in shooters bijna nooit last van het feit dat ik op een Amerikaanse server zit. Misschien in echte twich shooters wel maar bij de wat rustigere shooters niet echt. Bij ESO had ik eerlijk gezegd ook niet zo heel erg veel last van het feit dat de server eerst in de VS stond.Xepos schreef op zondag 01 maart 2015 @ 09:34:
Het lijkt me wel handig dat, als ze de server in de US zetten, wel twee instances maken: EU en NA. Anders krijg je de problemen die Guild Wars 2 bij launch (en tot op zekere hoogte nog steeds) had namelijk het 'night-cappen'.
Ben niet zo erg van de Kickstarts maar dit ziet er toch wel heel erg mooi uit. Denk dat ik toch de kat uit de boom ga kijken though..
Ze hebben de eerste stretch goal gehaald en er zijn extra rewards aangekondigd. Mounts als ze de 12.000 backers halen.
Ik las het anders, mounts als ze 1,3 miljoen binnenhalen en een speciaal beeldje voor in je Kingdom bij 12.000 backers.Ryatzu schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:40:
Ze hebben de eerste stretch goal gehaald en er zijn extra rewards aangekondigd. Mounts als ze de 12.000 backers halen.
Op dit moment 1.038.371. met 10.860 backers
Gaat dus iets langzamer dan eerst.
Gaat dus iets langzamer dan eerst.
- At 12,000 kickstarter backers, we're going to give EVERY BACKER a unique All-Father statue to display proudly in their Eternal Kingdom! This will let other players know that YOU were here, and supported Crowfall, from the beginning.
- As you know, our next stretch goal (at $1.3 million) is MOUNTS & CARAVANS. I know what you're thinking: that's cool for the game, sure, but how does it benefit ME?!
Voor paypal kan je nu hier betalen:
http://crowfall.com/#/payment
http://crowfall.com/#/payment
12K backers is gehaald! Krijgen we allemaal een standbeeld in ons EK ;-).
Ik hoop dat de 1,3 gehaald gaat worden.
[ Voor 22% gewijzigd door Vecodo op 14-03-2015 19:24 ]
Zoals vaker gaat het bij de laatste dagen opeens weer harder.Vecodo schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:23:
12K backers is gehaald! Krijgen we allemaal een standbeeld in ons EK ;-).
Ze hebben al gezegt dat er na de 1.3 mil er kortere stretch goals zijn die meer feature gericht zullen zijn.
Artcraft heeft een interessante uitleg gegeven over hoe Eternal Kingdoms in zijn werk gaat.
https://www.kickstarter.c...ref=backer_project_update
https://www.kickstarter.c...ref=backer_project_update
Ja echt tof. Op deze manier kun je op een makkelijker manier toch een hoop aanpassen. Ideaal.
Ze gaan trouwens na de kickstart door met de stretch goals. Voor alsnog vind ik de animo op tweakers heel erg klein. Dit is toch wel 'de' vernieuwende mmo.
De term 'vernieuwde MMO' hebben we al vaker langs zien komen. Ik denk dat men een beetje de spreekwoordelijke kat uit de boom kijkt.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Dat is waar. Nu de laatste dagen, het aantal schiet omhoogjunglebeast schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 11:37:
De term 'vernieuwde MMO' hebben we al vaker langs zien komen. Ik denk dat men een beetje de spreekwoordelijke kat uit de boom kijkt.
Terechte opmerking. Ik kon het toch niet laten om mijn pledge te verhogen van Contributor naar Backer.junglebeast schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 11:37:
Een MMO zonder mount spelen (als ze wel in de game verwerkt zitten) kan ik niet aan.
Ik denk dat ik de 60USD pledge zal doen. Concept ziet er absurd goed uit!
Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED
Ik heb ook een $60 pledge gedaan. Ik heb altijd al interesse gehad in een MMO waar je ook echt een effect op de wereld kan hebben, maar voor veel MMOs is dit moeilijk te doen omdat de wereld toch persistant is.
Aangezien hier campaigns elke x aantal maanden opnieuw starten, is het echter wel mogelijk. Ook al wordt de hele wereld in een wasteland veranderd is er niks aan de hand op de lange termijn.
Nu heb ik ook gelezen dat het combat systeem geen tab-target hot-bar systeem zal zijn, en dat je niet door andere spelers heen kunt rennen, en dat lijkt mij ook erg interessant. Maakt volgens mij wel een aantal leuke group-tactics mogelijk. (Bijv. tanks maken een shieldwall bij een gate, archers erachter, healers daarachter.)
Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Aangezien hier campaigns elke x aantal maanden opnieuw starten, is het echter wel mogelijk. Ook al wordt de hele wereld in een wasteland veranderd is er niks aan de hand op de lange termijn.
Nu heb ik ook gelezen dat het combat systeem geen tab-target hot-bar systeem zal zijn, en dat je niet door andere spelers heen kunt rennen, en dat lijkt mij ook erg interessant. Maakt volgens mij wel een aantal leuke group-tactics mogelijk. (Bijv. tanks maken een shieldwall bij een gate, archers erachter, healers daarachter.)
Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
pppf.... wil ik een $60 pledge doen via PayPall.. komt er de nodige tax eroverheen (+$12.60).. Is dat ook als je via Kickstarter backed?
Neemaniak schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:12:
pppf.... wil ik een $60 pledge doen via PayPall.. komt er de nodige tax eroverheen (+$12.60).. Is dat ook als je via Kickstarter backed?
Blijf het jammer vinden dat Kickstarter geen paypal ondersteund, maar ja, wat doe je eraan.
[ Voor 7% gewijzigd door Metalkai op 24-03-2015 13:04 ]
Geen paypal..Metalkai schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:59:
Blijf het jammer vinden dat Kickstarter geen creditcard ondersteund, maar ja, wat doe je eraan.
Ik haalde even twee gedachtes door elkaar
"Blijf het jammer vinden dat Kickstarter geen paypal ondersteund" en "Blijf het jammer vinden dat Kickstarter alleen creditcard ondersteund"
Heb het aangepast.
dit ziet er wel een heel interessante game uit.
wel jammer dat dit projecten zijn op een lange baan...
heb vorig jaar ook gepledged voor camelot unchained, maar die komt ten vroegste pas 2016 uit
tegen dan game ik waarschijnlijk zoveel niet meer of heb ik geen itneresse meer in mmo's...
heb vorig jaar ook gepledged voor camelot unchained, maar die komt ten vroegste pas 2016 uit

tegen dan game ik waarschijnlijk zoveel niet meer of heb ik geen itneresse meer in mmo's...
PSN - ps4 : sir_kowlier
Jep, ze komen ook echt employees te kort dus ga er maar niet van uit dat het 2016 wordt. Het is ook maar de vraag of Crowfall in 2016 uit gaat komen. Dan moet uiteraard wel alles meezitten.kowlier schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:43:
dit ziet er wel een heel interessante game uit.
Ikzelf ben al lang blij dat er een keer wat anders geprobeerd word in het huidige MMO genre, alleen daarvoor zou ik al een pledge doen. Als ik daarvoor dan een jaartje of twee langer moet wachten, so be it
Wat veel mensen denk ook niet weten is het volgende.Metalkai schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:54:
Ikzelf ben al lang blij dat er een keer wat anders geprobeerd word in het huidige MMO genre, alleen daarvoor zou ik al een pledge doen. Als ik daarvoor dan een jaartje of twee langer moet wachten, so be it
De meeste MMO's hebben een verticale progressie: levelen -> max level -> end gear.
Dit heeft Crowfall dus NIET, de MMO krijgt een horizontale progressie, wat houd dat in?
Je begint een char en je kan direct alles doen wat er te doen zal zijn ingame.
Weer een update!
Wel jammer dat de extra strech goals (aantal backers) alleen maar rewards geven aan backers van 100 of 60 dollar....and we're off to a GREAT start!
We just crossed the 15,500 backer stretch goal (converting the All Father statue into a Relic) AND we just hit $1.5 million -- which means we're adding the "Infected Worlds" ruleset (the 12 faction War-of-the-Gods) and the Minotaur archetype.
We're also taking this moment to add a few more backer stretch goals, on the hope/chance that we'll need them (fingers crossed!)
16,000 Backer Reward: Dwarven Blacksmith Thrall
At 16,000 backers, we're going to add a BLACKSMITH THRALL NPC to the $100 (BRONZE) level reward tier -- giving you a Stoneborn Thrall to slot into your Forge that grants access to improve your crafting
17,000 Backer Reward: Centaur Relic
At 17,000 backers, we're going to grant a CENTAUR STATUE RELIC to the $60 reward tier (BACKER) -- which offers a Blessing of Courage (+1% hunger resist) to the land owner and all tenants of the parcel in which it is placed.
18,000 Backer Reward: Forgemaster Relic
At 18,000 backers, we're going to grant a FORGEMASTER STATUE RELIC to the $60 reward tier (BACKER) -- which offers a Gaes of Craftsmanship (+1% training of crafting skills) to the land owner and all tenants of the parcel in which it is placed.
As we head into the last few hours, we want to THANK YOU for your support, and ask you for one last favor: If you know other people who you think would enjoy this game -- and that you would like to have as a part of this community -- please let them know that this is the last day of our Kickstarter. We'll still be accepting pledges after today on our website, but the discounts won't be as good and all the exclusive rewards will go away.
We're also hosting a series of podcasts / developer chats during this last 24 hour period:
- At 4:30 pm Central we will be hosting our first AMA (Ask Me Anything): http://www.reddit.com/r/Games
- At 7:00 pm Central we will be joining the Gold & Glory fellas live on twitch at: http://www.twitch.tv/mmorpgcom
- At 8:00 pm we will be closing the night with the Crowns and Crows gang: http://www.twitch.tv/crownsandcrows
Tja, ik snap ze wel: ze proberen zo van twee walletjes te snoepen en ze sporen huidige backers aan een hogere pledge te doen en ze proberen meer backers binnen te halen.Vecodo schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:02:
Weer een update!
[...]
Wel jammer dat de extra strech goals (aantal backers) alleen maar rewards geven aan backers van 100 of 60 dollar.
Mij hadden ze in ieder geval al eerder over de streep getrokken om van 34 naar 60 dollar te gaan.
En... met nog vier uur te gaan is de stand:
16,634
backers
$1,719,225
pledged of $800,000 goal
4
hours to go
Dus de Combat-pets stretch goal is ook gehaald.
Ik hoop die backers ze enkel krijgen en geen exclusiviteit erop hebben. Dus dat je als 'normale' speler deze rewards ook kunt unlocken met iets in de game.Vecodo schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:02:
Wel jammer dat de extra strech goals (aantal backers) alleen maar rewards geven aan backers van 100 of 60 dollar.
Of in ieder geval dat er in het spel iets is met dezelfde functie. Hoeft niet precies hetzelfde uiterlijk te hebben (om het toch een beetje uniek te maken), maar als de functie te krijgen is in het spel, is er geen probleem.
OK, het was geen verassing meer, maar FUNDED!! 

Aantal rewards worden opnieuw aangeboden op hun website.Zeror schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:20:
[...]
Ik hoop die backers ze enkel krijgen en geen exclusiviteit erop hebben. Dus dat je als 'normale' speler deze rewards ook kunt unlocken met iets in de game.
Zoals de mounts, maar die zullen er wel anders uit komen te zien.
lijkt me vet spel maar ik snap er nog niet veel van 
Wat is nu de bedoeling? Land overnemen? solo of guild gevechten?....
Wat is nu de bedoeling? Land overnemen? solo of guild gevechten?....
In de campaign-maps, ja.Benosa schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:53:
lijkt me vet spel maar ik snap er nog niet veel van
Wat is nu de bedoeling? Land overnemen?
Kan alletwee.solo of guild gevechten?....
Even als een update:
Het is nu mogelijk om een package te kopen/upgraden en het bedrag geleidelijk aan te betalen. Je hoeft dus niet in één keer het gehele bedrag te betalen.
Het is nu mogelijk om een package te kopen/upgraden en het bedrag geleidelijk aan te betalen. Je hoeft dus niet in één keer het gehele bedrag te betalen.
Spel ziet er interessant uit.
Heb het topic aan mijn bookmarks toegevoegd om te kijken of het ook wat wordt
Heb het topic aan mijn bookmarks toegevoegd om te kijken of het ook wat wordt
Zijn er al meer mensen die in de alpha zitten?
Ik ben sinds vorig weekend geselecteerd, echter nog niet kunnen spelen wegens het missen van een game pc.
Aanstaande zaterdag avond (volgens mij 8 uur nederlandse tijd) is er weer een sessie voor EU, morgen zet ik me game pc in elkaar.
Tevens is er geen NDA en kan iedereen streams kijken etc.
Ik ben sinds vorig weekend geselecteerd, echter nog niet kunnen spelen wegens het missen van een game pc.
Aanstaande zaterdag avond (volgens mij 8 uur nederlandse tijd) is er weer een sessie voor EU, morgen zet ik me game pc in elkaar.
En, is het wat? Als ik zo naar de gameplay beelden kijk, komt de combat echt enorm houterig traag en statisch over.Ryatzu schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:14:
Zijn er al meer mensen die in de alpha zitten?
Dat is logisch want het is alpha en dan bedoel ik ook echt alpha en niet alpha tegen het beta aan.xeple schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:54:
[...]
En, is het wat? Als ik zo naar de gameplay beelden kijk, komt de combat echt enorm houterig traag en statisch over.
Ik heb me erg vermaakt met wat sessies. Ondanks dat het nog maar een alpha is voelt de game echt al als een volledige game: inloggen, char aanmaken (nog geen customization), je joined automatisch de hunger dome na het selecteren van je char. Je kan een groep joinen (max 4 personen) en elke groep staat voor een bepaalde god, elke god heeft zijn unieke kleuren die direct op je groep (characters) worden toegepast.
Nadat de minimum aantal spelers is bereik wordt de game gestart, elke groep wordt random ergens in de wereld gedropt, het mooiste is nog wel dat je geen map heb maar alleen een compas.
Als er iemand sterft dan verschijnt er soort rode beam vanaf zijn lichaam die iedereen op een ver afstand kan zien. Iedereen krijgt ingame de melding dat er een persoon gestorven is (met naam).
Op een gegeven moment komt er ergens een soort mist die steeds groter wordt. Kom je daarin dan moet je rennen totdat je er weer uit bent anders gaan je levens heel snel eraf (denk dat je ongeveer max 30 seconden de tijd heb). Als je er eenmaal in zit kan je echt niet zien waar je heen moet om eruit te komen.
De laatste groep die overblijft wint.
HUGE KICK!
Wie zit nog keihard te wachten op deze game? Ik kan iig niet wachten tot de beta begint, want dan kan ik ook eens een kijkje nemen.
Wie zit nog keihard te wachten op deze game? Ik kan iig niet wachten tot de beta begint, want dan kan ik ook eens een kijkje nemen.
Om hier nog even op terug te komen. Ik heb begrepen dat spelers ook kunnen samenwerken om iets te bouwen. Dus wellicht kunnen we idd een Tweakers guild beginnen en samen een Tweakers kasteel bouwen.Ryatzu schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:33:
gord bezig! Misschien genoeg animo om een guild te starten?
Keihard wachten is overdreven, maar ik lees de (vele!) updates wel met plezier.
Ik twijfel nog een beetje over meedoen aan de beta. Na vanilla WoW (I know...
) heeft geen enkele MMO me langer kunnen boeien dan enkele maanden en ik wil niet voor de launch al afhaken. Maar goed, count me in voor een guild!
Ik twijfel nog een beetje over meedoen aan de beta. Na vanilla WoW (I know...
Ik heb datzelfde wel een beetje. WoW heb ik mij enorm mee vermaakt en heb na WoW geen andere mmo gevonden die mij net zo kon boeien. Ik hoop heel erg dat Crowfall daar verandering in brengt, want op WoW ben ik afgelopen jaar ook wel een beetje op uitgekeken (helaas) en mis eigenlijk wel een goed spel om te spelen. Voor WoW is er nog een andere mmo geweest, ROSE Online, waar ik mij enorm mee vermaakt hebt, maar WoW en Crowfall lijken daar in verste verte nog niet eens opHafermaut schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:42:
Keihard wachten is overdreven, maar ik lees de (vele!) updates wel met plezier.
Ik twijfel nog een beetje over meedoen aan de beta. Na vanilla WoW (I know...) heeft geen enkele MMO me langer kunnen boeien dan enkele maanden en ik wil niet voor de launch al afhaken. Maar goed, count me in voor een guild!
Ik heb laatste maanden wel de updates rondom Crowfall grotendeels gemist, maar ik ben ze inmiddels alles een beetje aan bijlezen. Wellicht dat ik de topicstart ergens komende weken kan uitbreiden.
[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 02-02-2016 09:57 ]
Ik zal proberen hier geen slow-chat van te makenZeror schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:56:
[...]
[...]
Ik heb laatste maanden wel de updates rondom Crowfall grotendeels gemist, maar ik ben ze inmiddels alles een beetje aan bijlezen. Wellicht dat ik de topicstart ergens komende weken kan uitbreiden.
Edit: Voor diegenen die niet aan de Kickstarter hebben bijgedragen, dit is wel echt een voorbeeld vind ik van hoe je je backers op de hoogte houdt!
[ Voor 10% gewijzigd door Hafermaut op 02-02-2016 10:11 ]
Ze laten goed zien hoe enorm ze de community waarderen. Ze willen echt iedereen met het project betrekken door de vele nieuwsupdates, video's etc... Echt fijn dat ze dit doen. Maar soms is het gewoon teveel. Ik zie heel vaak die mailtjes van kickstarter voorbij komen over een Crowfall update. Die mails lees ik eigenlijk niet meer.Hafermaut schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:09:
Edit: Voor diegenen die niet aan de Kickstarter hebben bijgedragen, dit is wel echt een voorbeeld vind ik van hoe je je backers op de hoogte houdt!
En je hoeft niet mee te helpen met ts hoor. Voorlopig lukt me dat alleen nog wel. Natuurlijk mag je wel info sturen per DM zodat ik het kan meenemen.
Ik begreep dat er gisteren en vandaag weer een playtest is.Zeror schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 08:59:
HUGE KICK!
[...]
Om hier nog even op terug te komen. Ik heb begrepen dat spelers ook kunnen samenwerken om iets te bouwen. Dus wellicht kunnen we idd een Tweakers guild beginnen en samen een Tweakers kasteel bouwen.
Volgens mij nog niet de sieges correct?
Tue, February 2, 12:00 – 14:00
Helaas dus smiddags.
[ Voor 59% gewijzigd door Ryatzu op 02-02-2016 14:13 ]
De reveal is er, damn its good!
https://crowfall.com/en/news/massive-reveal-day-is-here/

https://crowfall.com/en/news/massive-reveal-day-is-here/
The “Massive Reveal” is not one thing, it’s actually THREE things:
- Races & Classes have replaced the archetypes system
- 100+ Disciplines are coming in the next playtest! Details revealed for ALL of them!
- First look at a MAJOR overhaul of our lighting and graphics (also coming in the next playtest)

[ Voor 16% gewijzigd door Ryatzu op 17-05-2017 08:06 ]
Kan echt niet wachten op dit spel. Ziet er zo vet uit.
Dit wekend maar weer eens kijken hoe het er ingame uit zietWhiteTiiger schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:55:
Kan echt niet wachten op dit spel. Ziet er zo vet uit.
Ben benieuwed naar de nieuwe 100 skills, volgens mij kan je nu echt als bijvoorbeeld een cleric als full healer gaan
[ Voor 21% gewijzigd door Ryatzu op 17-05-2017 11:36 ]
Laat maar weten hoe het isRyatzu schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:35:
[...]
Dit wekend maar weer eens kijken hoe het er ingame uit ziet
Ben benieuwed naar de nieuwe 100 skills, volgens mij kan je nu echt als bijvoorbeeld een cleric als full healer gaan
Ik heb me voorgedaan om geen pre-orders meer te doen, dus ik zal helaas moeten wachten tot release.
Welke alpha/beta groepen hadden nu access?Ryatzu schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:35:
[...]
Dit weekend maar weer eens kijken hoe het er ingame uit ziet
Want als ik toegang heb, ga ik ook zeker ff checken.
De laatste tests (alpha versie 4) hadden alpha tot en met beta 2 access.Zeror schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:59:
[...]
Welke alpha/beta groepen hadden nu access?
Want als ik toegang heb, ga ik ook zeker ff checken.
Aankomende wekend is alpha versie 5, nog geen idee wie er toegang tot krijgt, hopelijk morgen een bericht/mail hierover.
Vrees dat ik nog even moet wachten dan. Zit in beta groep 6.
Check het nog eens, ken iemand die in zijn account beta group 1 en 6 had staan.Zeror schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:05:
Vrees dat ik nog even moet wachten dan. Zit in beta groep 6.
Er staat alleen beta group 6 bij mij.Ryatzu schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:12:
[...]
Check het nog eens, ken iemand die in zijn account beta group 1 en 6 had staan.

Gisteren avond alpha 5 geprobeerd. Ze gaan bizar de goede kant op, de game is veel soepeler en de interactie is al veel beter. En de grafics, omg de grafics. Helemaal geweldig!
KICK!
Ik ben op Gamescom afgelopen weekend even langs de Crowfall stand geweest. Daar heb ik eindelijk de game in actie kunnen zien. Kreeg een mooie presentatie met uitleg (engels met duits accent
) over hoe de game werkt. Veel ervan wist ik natuurlijk al wel. De game ziet er echt goed uit.
Nog steeds: Ik kan niet wachten tot ik zelf kan spelen
Ik ben op Gamescom afgelopen weekend even langs de Crowfall stand geweest. Daar heb ik eindelijk de game in actie kunnen zien. Kreeg een mooie presentatie met uitleg (engels met duits accent
Nog steeds: Ik kan niet wachten tot ik zelf kan spelen
Crowfall is overgegaan naar Early Access. Alle pledge packages kunnen niet meer worden aangeschaft vanaf vandaag.
https://crowfall.com/en/n...graphics-settings-how-to/
Ze gaan zich steeds meer richten op optimalisatie. Ben benieuwd.
Ze gaan zich steeds meer richten op optimalisatie. Ben benieuwd.
Het heeft even geduurd, maar het spel komt dan eindelijk uit op 6 juli. In maart 2015 heb ik gepledged op Kickstarter. Wat heeft het lang geduurd
.
https://venturebeat.com/2...l-is-launching-on-july-6/
https://venturebeat.com/2...l-is-launching-on-july-6/
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
Ik ben benieuwd. Beta meermaals wel geïnstalleerd maar niet gestart. Om dezelfde reden als ik in 2016 postte...
Zijn er mensen met interesse in een guild? Eerlijk is eerlijk zal ik met de zomer in aankomst en het versoepelen van de maatregelen niet heel veel spelen denk ik, maar het is een poging waard.
Zijn er mensen met interesse in een guild? Eerlijk is eerlijk zal ik met de zomer in aankomst en het versoepelen van de maatregelen niet heel veel spelen denk ik, maar het is een poging waard.
De game is uit :
https://crowfall.com/en-US/
Geen idee of deze game populair gaat worden maar ik heb wel wat interesse.
Met een groep mensen zou het toch wel erg leuk zijn denk ik zo maar.
https://crowfall.com/en-US/
Geen idee of deze game populair gaat worden maar ik heb wel wat interesse.
Met een groep mensen zou het toch wel erg leuk zijn denk ik zo maar.
FUMES et CARNES
Eerste uurtje zit er op.
Leuk genoeg om meteen verder te willen spelen, maar dat zit er helaas niet in.
In een notendop mini-review van het begin (spoiler vrij, voor wie het leuk vindt echt alles zelf te ontdekken):
Start: Spel was erg snel binnen en geüpdatet. Niet gezien hoe groot de download was maar kan nooit groot zijn geweest. Introductie is wel aardig, maar niet heel boeiend.
Character: Weinig context bij de races. Slechts een paar zinnen en die zeggen niet zoveel. Attributes passen wel bij wat je zou verwachten bij een race, dus dat is niet heel spannend opgezet. Het is wel duidelijk dat er iets meer gedachte zit achter de races dan het standaard pakket human/dwarf/elf, maar laten we het niet overdrijven het past binnen de norm.
Classes: leuk om te zien dat classes specifiek voor een race zijn. Destijds erg jammer dat WoW daarmee stopte. Niet veel MMORPGs meer gespeeld daarna. Classes spreken verder redelijk voor zich en zijn niet spectaculair anders. Al moet ik nog zien wat precies de verschillen tussen sommige vergelijkbare classes zullen zijn. Dat lijkt vooral in de talent tree te zitten waar je per class weer drie subclasses hebt.
Eerste quests: vrij generiek. Niets wat je niet in een MMO zou verwachten. Verhaal heb ik nog amper meegekregen en ook de quests zelf spreken nog niet zo tot de verbeelding. Dat wordt hopelijk nog beter.
Uiterlijk: ik speel op een 1660 Super (helaas...) op high quality preset. Loopt wel vloeiend maar pfoe, voelt niet als 2021... wie weet moet ik nog wat settings opschroeven maar ze hebben de gameplay voorop gezet in de ontwikkeling, zullen we maar zeggen. Character creation scherm is wat grafische kwaliteit betreft ook echt geen mooi visitekaartje.
Overig: veel talents, veel item slots, veel opties met crafting - zo te zien.
Drukte: server EU1 gekozen, daar veel mensen tegengekomen. Nog geen interactie gehad maar wel tientallen verschillende characters gezien.
Eindoordeel: omdat ik de uitgave 5 jaar geleden heb gedaan, voelt het nu als een gratis spel. Eenmaal geïnstalleerd en begonnen nodigt het zeker uit tot meer en verder ontdekken. Maar het is hooguit een ruwe diamant op dit moment.
Leuk genoeg om meteen verder te willen spelen, maar dat zit er helaas niet in.
In een notendop mini-review van het begin (spoiler vrij, voor wie het leuk vindt echt alles zelf te ontdekken):
Start: Spel was erg snel binnen en geüpdatet. Niet gezien hoe groot de download was maar kan nooit groot zijn geweest. Introductie is wel aardig, maar niet heel boeiend.
Character: Weinig context bij de races. Slechts een paar zinnen en die zeggen niet zoveel. Attributes passen wel bij wat je zou verwachten bij een race, dus dat is niet heel spannend opgezet. Het is wel duidelijk dat er iets meer gedachte zit achter de races dan het standaard pakket human/dwarf/elf, maar laten we het niet overdrijven het past binnen de norm.
Classes: leuk om te zien dat classes specifiek voor een race zijn. Destijds erg jammer dat WoW daarmee stopte. Niet veel MMORPGs meer gespeeld daarna. Classes spreken verder redelijk voor zich en zijn niet spectaculair anders. Al moet ik nog zien wat precies de verschillen tussen sommige vergelijkbare classes zullen zijn. Dat lijkt vooral in de talent tree te zitten waar je per class weer drie subclasses hebt.
Eerste quests: vrij generiek. Niets wat je niet in een MMO zou verwachten. Verhaal heb ik nog amper meegekregen en ook de quests zelf spreken nog niet zo tot de verbeelding. Dat wordt hopelijk nog beter.
Uiterlijk: ik speel op een 1660 Super (helaas...) op high quality preset. Loopt wel vloeiend maar pfoe, voelt niet als 2021... wie weet moet ik nog wat settings opschroeven maar ze hebben de gameplay voorop gezet in de ontwikkeling, zullen we maar zeggen. Character creation scherm is wat grafische kwaliteit betreft ook echt geen mooi visitekaartje.
Overig: veel talents, veel item slots, veel opties met crafting - zo te zien.
Drukte: server EU1 gekozen, daar veel mensen tegengekomen. Nog geen interactie gehad maar wel tientallen verschillende characters gezien.
Eindoordeel: omdat ik de uitgave 5 jaar geleden heb gedaan, voelt het nu als een gratis spel. Eenmaal geïnstalleerd en begonnen nodigt het zeker uit tot meer en verder ontdekken. Maar het is hooguit een ruwe diamant op dit moment.
Inmiddels level 31.
@Hafermaut Vandaag start de dregs campagne, waar je alles wat je in je inventory hebt dropt en waar ook de meeste sieges en conquest zullen plaatsvinden. Dan begint het spel eigenlijk pas echt.
@Hafermaut Vandaag start de dregs campagne, waar je alles wat je in je inventory hebt dropt en waar ook de meeste sieges en conquest zullen plaatsvinden. Dan begint het spel eigenlijk pas echt.
Jaren geleden gebacked via Kickstarter, inmiddels geen game pc en geen behoefte om het spel nog te gaan spelen.
Collector’s edition vandaag binnen gekregen, wie interesse heeft kan hem overnemen. Zie v&a.
Collector’s edition vandaag binnen gekregen, wie interesse heeft kan hem overnemen. Zie v&a.
Ineen bedacht ik me oh ja is crowfall ook niet uitgekomen ? Die hebben volgens mij de slechtste launch ooit gehad of niet? K heb er echt zo goed als helemaal niets van mee gekregen. Beetje playerbase in de game ?
Qua sieges en PvP meer dan prima. Meer is natuurlijk beter, maar game speelt mi veel beter weg dan New World. Als je van PvP houdt dan. De game werkt natuurlijk met campaigns, dus schaalbaarheid is daarin heel erg fijn en je hebt niet het idee dat je duizenden mensen nodig hebt.Ricmaniac schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:35:
Ineen bedacht ik me oh ja is crowfall ook niet uitgekomen ? Die hebben volgens mij de slechtste launch ooit gehad of niet? K heb er echt zo goed als helemaal niets van mee gekregen. Beetje playerbase in de game ?
Je kunt in dregs (de GvG campaign) niet langer dan een paar minuten farmen zonder dat je links en rechts in PvP belandt.
Dit is een zogeheten soft launch, ik verwacht meer marketing in de komende maanden.
[ Voor 15% gewijzigd door WolfsRain op 27-07-2021 12:36 ]
Ik heb de game tijdens beta een tijd gespeeld, maar ben behoorlijk teleurgesteld. De kickstarter campaign waren mooie praatjes, maar de realiteit is echt een stuk minder wat mij betreft. Ik ga het geen kans geven voorlopig. Misschien later.Ricmaniac schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:35:
Waarin ben je precies teleurgesteld?Zeror schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:53:
Ik heb de game tijdens beta een tijd gespeeld, maar ben behoorlijk teleurgesteld.
Ik ben pas begonnen na de 'release', maar moest terugvallen op veel YT video's uit de beta voor meer info. Veel daarvan klopt niet meer (hoe bv. Vessels werken). Mij stond CF lang bekend als een fantasy versie van EVE Online ivm. hoe ze skills wilde laten werken, dat is er oa. uit gesloopt.
Persoonlijk beviel me de game goed genoeg om een KS Amber pledge (via Markee Dragon) aan te schaffen voor oa. 6 jaar VIP access. ;-)
Het is natuurlijk nog verre van perfect (als het dat ooit wordt), oa. veel UI verbeteringen zijn nodig. Maar het voelt aan als een wereld met veel speler interactie, wat veel klassieke MMO's (oa. WoW) nooit hadden.
Ik had veel meer vrijheid verwacht in die Kingdom builder. Maar de blokken zijn eigbesy wel klein. Had gehoopt dat 1 blok wel groot genoeg zou zijn om een heel dorp op te bouwen ofzo. Dat een eigen grote zone was de je kan inrichten. En dat is ook wel zo maar veel te klein. Maar heb moet wel toegeven nog lang niet alles gezien te hebben hoor. Dit was de eerste indruk.
niet in de CE. is me te prijzig. maar als zo een friend code zie ik wel zittenRyatzu schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:34:
Jaren geleden gebacked via Kickstarter, inmiddels geen game pc en geen behoefte om het spel nog te gaan spelen.
Helaas is hij gesealedhuntedjohan schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 19:03:
[...]
niet in de CE. is me te prijzig. maar als zo een friend code zie ik wel zitten![]()
Ik speel dit spel ook nog volop, nu we richting 2 maanden post launch gaan heb ik denk ik een goed beeld van het spel. Hieronder enkele punten:
- Spel speelt het lekkerste weg in een guild. Solo is het eigenlijk niet te doen, en zelfs met een kleine vriendengroep is het behoorlijk intens. Met name door het complexe en diepe crafting- en gatheringsysteem (focus ligt op samenwerking, een enkele persoon kan niet alles doen)
- Crowfall is de beste PvP MMORPG op de markt. Met enige afstand. Dat durf ik met droge ogen en oprecht te zeggen. New World (in beta gespeeld) en ook oudere MMORPG's komen niet in de buurt. Classes zijn zeer divers en uniek, en je kunt daadwerkelijk oneindig veel viable combinaties maken per race/class etc. Spel exceleert in small scale PvP (tot 15 man), daarna wordt het qua performance minder, hoewel sieges nu al 10x beter lopen dan bij de lancering
- Crowfall is echt gebaseerd op Conquest (PvP), en vervolgens komt eigenlijk pas de rest. Het veroveren van keeps/castles, en het bouwen ervan staan centraal. Dit geeft je dan ook voordelen in de huidige campaig.
- Het campaign-systeem is uniek en voelt echt verfrissend aan, houdt het spel leuk. Volgend maand is er bijvoorbeeld een Worldwide Dregs, waarbij er zones zijn voor EU/NA/AUS (die ook lokaal verbonden zijn met een server uit die regio) die met elkaar verbonden zijn. Er zijn nu ook elke maand Shadow campaigns (Faction vs Faction), een aanrader voor solo-spelers, of kleine guilds.
- PvE voelt echt als een verlengde van, is weinig uitdagend en voelt niet als een vermaak opzich. Begrijp mij niet verkeerd, door de constante dreiging van PvP is de PvE alles behalve saai. Maar verwacht geen intensieve raids of dungeons
- De UI kan werk gebruiken (zijn ze mee bezig)
- Performance blijft een dingetje. Gaat nu beter dan bij de lancering, maar verwacht in sieges met 150 man niet meer dan 30 FPS (3080 hier met een 5800x)
- Hier en daar erg vervelende bugs
- Voor een sandbox game mist het nog wat zand, zeker voor de kleinere guilds/groepen.
*bump*
https://www.kickstarter.c...-war-pc-mmo/posts/3658633
Crowfall gaat op vanaf 22 november offline voorlopig. Ze gaan de staat het spel grondig evalueren, zodat het spel later in een betere vorm weer online kan komen.
https://www.kickstarter.c...-war-pc-mmo/posts/3658633
Crowfall gaat op vanaf 22 november offline voorlopig. Ze gaan de staat het spel grondig evalueren, zodat het spel later in een betere vorm weer online kan komen.