• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:05

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
KICK!

Ik ben op Gamescom afgelopen weekend even langs de Crowfall stand geweest. Daar heb ik eindelijk de game in actie kunnen zien. Kreeg een mooie presentatie met uitleg (engels met duits accent :P ) over hoe de game werkt. Veel ervan wist ik natuurlijk al wel. De game ziet er echt goed uit.

Nog steeds: Ik kan niet wachten tot ik zelf kan spelen :D

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Crowfall is overgegaan naar Early Access. Alle pledge packages kunnen niet meer worden aangeschaft vanaf vandaag.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-06 17:30
Heb mijn KS - early bird maar een keer geconsumed :P. Zal zien of ik in een Beta kan kieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:39
https://crowfall.com/en/n...graphics-settings-how-to/

Ze gaan zich steeds meer richten op optimalisatie. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 19:18
Het heeft even geduurd, maar het spel komt dan eindelijk uit op 6 juli. In maart 2015 heb ik gepledged op Kickstarter. Wat heeft het lang geduurd :P .

https://venturebeat.com/2...l-is-launching-on-july-6/

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:54
Ik ben benieuwd. Beta meermaals wel geïnstalleerd maar niet gestart. Om dezelfde reden als ik in 2016 postte...

Zijn er mensen met interesse in een guild? Eerlijk is eerlijk zal ik met de zomer in aankomst en het versoepelen van de maatregelen niet heel veel spelen denk ik, maar het is een poging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
De game is uit :
https://crowfall.com/en-US/

Geen idee of deze game populair gaat worden maar ik heb wel wat interesse.
Met een groep mensen zou het toch wel erg leuk zijn denk ik zo maar.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:54
Eerste uurtje zit er op.

Leuk genoeg om meteen verder te willen spelen, maar dat zit er helaas niet in.

In een notendop mini-review van het begin (spoiler vrij, voor wie het leuk vindt echt alles zelf te ontdekken):

Start: Spel was erg snel binnen en geüpdatet. Niet gezien hoe groot de download was maar kan nooit groot zijn geweest. Introductie is wel aardig, maar niet heel boeiend.

Character: Weinig context bij de races. Slechts een paar zinnen en die zeggen niet zoveel. Attributes passen wel bij wat je zou verwachten bij een race, dus dat is niet heel spannend opgezet. Het is wel duidelijk dat er iets meer gedachte zit achter de races dan het standaard pakket human/dwarf/elf, maar laten we het niet overdrijven het past binnen de norm.

Classes: leuk om te zien dat classes specifiek voor een race zijn. Destijds erg jammer dat WoW daarmee stopte. Niet veel MMORPGs meer gespeeld daarna. Classes spreken verder redelijk voor zich en zijn niet spectaculair anders. Al moet ik nog zien wat precies de verschillen tussen sommige vergelijkbare classes zullen zijn. Dat lijkt vooral in de talent tree te zitten waar je per class weer drie subclasses hebt.

Eerste quests: vrij generiek. Niets wat je niet in een MMO zou verwachten. Verhaal heb ik nog amper meegekregen en ook de quests zelf spreken nog niet zo tot de verbeelding. Dat wordt hopelijk nog beter.

Uiterlijk: ik speel op een 1660 Super (helaas...) op high quality preset. Loopt wel vloeiend maar pfoe, voelt niet als 2021... wie weet moet ik nog wat settings opschroeven maar ze hebben de gameplay voorop gezet in de ontwikkeling, zullen we maar zeggen. Character creation scherm is wat grafische kwaliteit betreft ook echt geen mooi visitekaartje.

Overig: veel talents, veel item slots, veel opties met crafting - zo te zien.

Drukte: server EU1 gekozen, daar veel mensen tegengekomen. Nog geen interactie gehad maar wel tientallen verschillende characters gezien.

Eindoordeel: omdat ik de uitgave 5 jaar geleden heb gedaan, voelt het nu als een gratis spel. Eenmaal geïnstalleerd en begonnen nodigt het zeker uit tot meer en verder ontdekken. Maar het is hooguit een ruwe diamant op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
Inmiddels level 31.

@Hafermaut Vandaag start de dregs campagne, waar je alles wat je in je inventory hebt dropt en waar ook de meeste sieges en conquest zullen plaatsvinden. Dan begint het spel eigenlijk pas echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Jaren geleden gebacked via Kickstarter, inmiddels geen game pc en geen behoefte om het spel nog te gaan spelen.

Collector’s edition vandaag binnen gekregen, wie interesse heeft kan hem overnemen. Zie v&a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:25

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ineen bedacht ik me oh ja is crowfall ook niet uitgekomen ? Die hebben volgens mij de slechtste launch ooit gehad of niet? K heb er echt zo goed als helemaal niets van mee gekregen. Beetje playerbase in de game ?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
Ricmaniac schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:35:
Ineen bedacht ik me oh ja is crowfall ook niet uitgekomen ? Die hebben volgens mij de slechtste launch ooit gehad of niet? K heb er echt zo goed als helemaal niets van mee gekregen. Beetje playerbase in de game ?
Qua sieges en PvP meer dan prima. Meer is natuurlijk beter, maar game speelt mi veel beter weg dan New World. Als je van PvP houdt dan. De game werkt natuurlijk met campaigns, dus schaalbaarheid is daarin heel erg fijn en je hebt niet het idee dat je duizenden mensen nodig hebt.

Je kunt in dregs (de GvG campaign) niet langer dan een paar minuten farmen zonder dat je links en rechts in PvP belandt.

Dit is een zogeheten soft launch, ik verwacht meer marketing in de komende maanden.

[ Voor 15% gewijzigd door WolfsRain op 27-07-2021 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ricmaniac schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:35:
Ik heb de game tijdens beta een tijd gespeeld, maar ben behoorlijk teleurgesteld. De kickstarter campaign waren mooie praatjes, maar de realiteit is echt een stuk minder wat mij betreft. Ik ga het geen kans geven voorlopig. Misschien later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:26
Zeror schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:53:
Ik heb de game tijdens beta een tijd gespeeld, maar ben behoorlijk teleurgesteld.
Waarin ben je precies teleurgesteld?
Ik ben pas begonnen na de 'release', maar moest terugvallen op veel YT video's uit de beta voor meer info. Veel daarvan klopt niet meer (hoe bv. Vessels werken). Mij stond CF lang bekend als een fantasy versie van EVE Online ivm. hoe ze skills wilde laten werken, dat is er oa. uit gesloopt.

Persoonlijk beviel me de game goed genoeg om een KS Amber pledge (via Markee Dragon) aan te schaffen voor oa. 6 jaar VIP access. ;-)

Het is natuurlijk nog verre van perfect (als het dat ooit wordt), oa. veel UI verbeteringen zijn nodig. Maar het voelt aan als een wereld met veel speler interactie, wat veel klassieke MMO's (oa. WoW) nooit hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik had veel meer vrijheid verwacht in die Kingdom builder. Maar de blokken zijn eigbesy wel klein. Had gehoopt dat 1 blok wel groot genoeg zou zijn om een heel dorp op te bouwen ofzo. Dat een eigen grote zone was de je kan inrichten. En dat is ook wel zo maar veel te klein. Maar heb moet wel toegeven nog lang niet alles gezien te hebben hoor. Dit was de eerste indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 00:02
Ryatzu schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:34:
Jaren geleden gebacked via Kickstarter, inmiddels geen game pc en geen behoefte om het spel nog te gaan spelen.

Collector’s edition vandaag binnen gekregen, wie interesse heeft kan hem overnemen. Zie v&a.
niet in de CE. is me te prijzig. maar als zo een friend code zie ik wel zitten :P _/-\o_

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
huntedjohan schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 19:03:
[...]

niet in de CE. is me te prijzig. maar als zo een friend code zie ik wel zitten :P _/-\o_
Helaas is hij gesealed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
Ik speel dit spel ook nog volop, nu we richting 2 maanden post launch gaan heb ik denk ik een goed beeld van het spel. Hieronder enkele punten:
  • Spel speelt het lekkerste weg in een guild. Solo is het eigenlijk niet te doen, en zelfs met een kleine vriendengroep is het behoorlijk intens. Met name door het complexe en diepe crafting- en gatheringsysteem (focus ligt op samenwerking, een enkele persoon kan niet alles doen)
  • Crowfall is de beste PvP MMORPG op de markt. Met enige afstand. Dat durf ik met droge ogen en oprecht te zeggen. New World (in beta gespeeld) en ook oudere MMORPG's komen niet in de buurt. Classes zijn zeer divers en uniek, en je kunt daadwerkelijk oneindig veel viable combinaties maken per race/class etc. Spel exceleert in small scale PvP (tot 15 man), daarna wordt het qua performance minder, hoewel sieges nu al 10x beter lopen dan bij de lancering
  • Crowfall is echt gebaseerd op Conquest (PvP), en vervolgens komt eigenlijk pas de rest. Het veroveren van keeps/castles, en het bouwen ervan staan centraal. Dit geeft je dan ook voordelen in de huidige campaig.
  • Het campaign-systeem is uniek en voelt echt verfrissend aan, houdt het spel leuk. Volgend maand is er bijvoorbeeld een Worldwide Dregs, waarbij er zones zijn voor EU/NA/AUS (die ook lokaal verbonden zijn met een server uit die regio) die met elkaar verbonden zijn. Er zijn nu ook elke maand Shadow campaigns (Faction vs Faction), een aanrader voor solo-spelers, of kleine guilds.
Dan de nadelen:
  • PvE voelt echt als een verlengde van, is weinig uitdagend en voelt niet als een vermaak opzich. Begrijp mij niet verkeerd, door de constante dreiging van PvP is de PvE alles behalve saai. Maar verwacht geen intensieve raids of dungeons
  • De UI kan werk gebruiken (zijn ze mee bezig)
  • Performance blijft een dingetje. Gaat nu beter dan bij de lancering, maar verwacht in sieges met 150 man niet meer dan 30 FPS (3080 hier met een 5800x)
  • Hier en daar erg vervelende bugs
  • Voor een sandbox game mist het nog wat zand, zeker voor de kleinere guilds/groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
*bump*

https://www.kickstarter.c...-war-pc-mmo/posts/3658633

Crowfall gaat op vanaf 22 november offline voorlopig. Ze gaan de staat het spel grondig evalueren, zodat het spel later in een betere vorm weer online kan komen.

Pagina: 1 2 Laatste