Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorikN
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-08 18:31
Na alle verhalen gehoord te hebben ben ik sinds een tijdje ook de eigenaar van een Z3 compact inclusief scheur in de achterkant. *O* Was er al bang voor en omdat ik hem al enige tijd had kwam het toch nogal onverwacht. Ik naar de KPN winkel met mijn telefoon en uitgelegd dat het een veelvoorkomend probleem is en het zelfs op Radar is geweest. Ik werd toen vertelt dat ik het probleem beter met sony op kon lossen aangezien hij mij niet kon garanderen dat het reparatiecentrum het onder de garantie zou repareren.

Vandaag dus gebelt naar Sony en vertelt over het probleem en ook dat hij reeds wellicht op de hoogte zou moeten zijn als servicemedewerker. Geen reactie hierop met de mededeling dat iedere zaak individueel behandelt wordt. Fijn 8)7 Hij beveelde me aan om hem gewoon via een Sony servicepunt op te sturen, zodat het reparatiecentrum kon beoordelen of ik schuldig ben voor de schade. Ik vroeg nog of het niet mogelijk was om het toestel met een bewijs of iets dergelijks op te sturen waarop wordt aangegeven dat het onder de garantie valt, maar daar wilde hij niks van weten. Ze zijn volgens hem deskundig genoeg om dat zelf te bepalen. :') Na alle verhalen ben ik behoorlijk sceptisch.

Nu vraag ik me af of ik nog andere stappen kan nemen? Ik ben natuurlijk niet van plan om mijn telefoon misschien wel een maand kwijt te zijn, waarbij ik mogelijk met onterechte kosten wordt opgezadeld. Juist Sony zou op dit moment goede service moeten leveren. Volgens een BCC medewerker zou het mogelijk moeten zijn dat Sony mijn telefoon zelfs thuis komt ophalen met gebruik van een reparatieservice of iets in die trant, die natuurlijk wel onder de garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik zou het een proberen met een berichtje op Facebook of een Tweet naar de servicedesk van Sony.

Raar genoeg werkt dat beter dan via de normale weg proberen het op te lossen. Zo werkte het in ieder geval bij Dell ook.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Je moet alleen niet bij Sony zijn maar gewoon bij de winkel waar je het toestel gekocht hebt. Sony heeft geen verplichtingen naar jou toe wat betreft garantie afhandeling, dat moet de leverancier / verkoper doen.
Ik ben natuurlijk niet van plan om mijn telefoon misschien wel een maand kwijt te zijn
Reken er maar op dat het minimaal een maand duurt, dat is toch wel een redelijk normale reparatieduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:32

Compizfox

Bait for wenchmarks

Minimaal een maand is overdreven hoor. Ik ben mijn telefoon ook eens kwijt geweest voor reparatie en dat duurde toen maar een weekje.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Kansloos. Sony gaat je gewoon vertellen dat je hem hebt laten vallen en dat jij mag betalen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 22:24
JorikN schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:23:
Na alle verhalen gehoord te hebben ben ik sinds een tijdje ook de eigenaar van een Z3 compact inclusief scheur in de achterkant. *O* Was er al bang voor en omdat ik hem al enige tijd had kwam het toch nogal onverwacht. Ik naar de KPN winkel met mijn telefoon en uitgelegd dat het een veelvoorkomend probleem is en het zelfs op Radar is geweest. Ik werd toen vertelt dat ik het probleem beter met sony op kon lossen aangezien hij mij niet kon garanderen dat het reparatiecentrum het onder de garantie zou repareren.

Vandaag dus gebelt naar Sony en vertelt over het probleem en ook dat hij reeds wellicht op de hoogte zou moeten zijn als servicemedewerker. Geen reactie hierop met de mededeling dat iedere zaak individueel behandelt wordt. Fijn 8)7 Hij beveelde me aan om hem gewoon via een Sony servicepunt op te sturen, zodat het reparatiecentrum kon beoordelen of ik schuldig ben voor de schade. Ik vroeg nog of het niet mogelijk was om het toestel met een bewijs of iets dergelijks op te sturen waarop wordt aangegeven dat het onder de garantie valt, maar daar wilde hij niks van weten. Ze zijn volgens hem deskundig genoeg om dat zelf te bepalen. :') Na alle verhalen ben ik behoorlijk sceptisch.

Nu vraag ik me af of ik nog andere stappen kan nemen? Ik ben natuurlijk niet van plan om mijn telefoon misschien wel een maand kwijt te zijn, waarbij ik mogelijk met onterechte kosten wordt opgezadeld. Juist Sony zou op dit moment goede service moeten leveren. Volgens een BCC medewerker zou het mogelijk moeten zijn dat Sony mijn telefoon zelfs thuis komt ophalen met gebruik van een reparatieservice of iets in die trant, die natuurlijk wel onder de garantie valt.
Heb je de aflevering toevallig gezien? Ik vond het namelijk een belachelijke en waardeloze aflevering.

Het lijkt me nogal wiedes dat het niet opgestuurd wordt met de mededeling dat het binnen de garantie valt, dat is door de telefoon niet te beoordelen. Het wordt bij het reparatiecentrum echt wel onderzocht hoor. Wees er alleen wel zeker van dat het toestel naar Teleplan gaat, zij zijn namelijk de enige officieel geautoriseerde reparateur van Sony telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foto's maken van het toestel voor dat je hem op stuurt waarop de barst goed te zien is! en hoe oud is het toestel? binnen 6 maanden ligt de bewijs last bij hun

• JorikN
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-08 18:31
Oke bedankt voor de reacties. Lijkt dus dat er nie veel anders op zit dan opsturen en zorgen dat ie naar teleplan gaat.

• Ankona
Voor het opsturen heel goed de staat vastleggen. Dus goede scherpe foto's maken van alle kanten en met het verzendlabel als datum bewijs erbij. Niet zozeer foto's dus van de schade, maar juist van de algehele nette staat waaraan aan niets te zien is dat die ooit gevallen is.

Sony gaat beweren dat je hem hebt laten vallen. Tegen die bewering zal het heel moeilijk zijn iets in te brengen. Misschien kunnen je foto's nog iets helpen in die discussie.

[ Voor 17% gewijzigd door Ankona op 26-02-2015 14:22 ]

alles kan off-topic

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 22:24
Ankona schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:20:
Voor het opsturen heel goed de staat vastleggen. Dus goede scherpe foto's maken van alle kanten en met het verzendlabel als datum bewijs erbij. Niet zozeer foto's dus van de schade, maar juist van de algehele nette staat waaraan aan niets te zien is dat die ooit gevallen is.

Sony gaat beweren dat je hem hebt laten vallen. Tegen die bewering zal het heel moeilijk zijn iets in te brengen. Misschien kunnen je foto's nog iets helpen in die discussie.
Sony gaat helemaal niets beweren, praat aub geen onzin.. Elke case wordt apart onderzocht en dan pas wordt er een uitspraak gedaan. Heb hier al genoeg Sony's ter reparatie gestuurd met spontane barsten die gewoon netjes onder garantie gerepareerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Kalua schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:18:
[...]

Sony gaat helemaal niets beweren, praat aub geen onzin.. Elke case wordt apart onderzocht en dan pas wordt er een uitspraak gedaan. Heb hier al genoeg Sony's ter reparatie gestuurd met spontane barsten die gewoon netjes onder garantie gerepareerd zijn.
Ik praat helaas geen onzin, ik refereer aan de frustrerende ervaringen van een aantal mensen in mijn directe omgeving. Met al je consumenten recht aan je zijde vang je gewoon bot bij Sony en om te gaan procederen is voor de meesten dan net een stap te ver zodat Sony er keer op keer mee wegkomt. (alleen koopt niemand die troep meer)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-V-O
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-08 19:42

I-V-O

powerpoker

Mijn z3c wit had na 3 weken een barst in de achterkant, verder was het toestel puntgaaf, na aandringen is het toestel door een koerier vanuit Sony opgehaald (koerier gaf aan blij te zijn met Sony omdat ze het er aardig druk mee hadden) en 8 dagen later weer retour via UPS. Zowel de voorkant als de achterkant zijn vervangen, onder garantie, maar helaas niet netjes, achterkant wijkt 1 mm van de rand (steekt dus uit) en ik kan zo het toestel als het ware inkijken, verre van waterdicht. Hoe dit de quality control door is gekomen is mij een raadsel.

Ik heb geen vertrouwen in dit toestel meer en in de service van Sony, morgen maar bij de winkel verhaal halen en hopen dat ik (met evt. Bijbetalen) een ander toestel mag uitkiezen, ik denk aan een s5. Ik verwacht echter niet dat Belcompany hier gehoor aan zal geven.

Sony heeft al toegezegd het toestel om te ruilen als ik dat wil, maar ik zie het niet niet zitten met zo'n fragiel mobieltje te moeten rondlopen. Zonde, qua specs en design echt een fijn apparaat maar helaas niet echt goed doordacht in elkaar gezet en met een draak van een aftersales (communicatie en klantgericht oplossen zijn vreemde termen voor Sony Mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De achterkant van mijn Xperia Z3 is overnacht spontaan gebarsten..
Wat nu? Dekt Sony de reparatiekosten? Ik heb het toestel nog nooit laten vallen.
Afbeeldingslocatie: http://linustechtips.com/main/uploads/monthly_02_2015/post-41765-0-58244300-1423825710.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:17
Als ik een servicemedewerker was, en iemand wilde per sé via de telefoon bevestigd krijgen dat een gebarsten scherm binnen de garantie viel, zou ik eens extra goed naar de telefoon kijken bij binnenkomst op valschade :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimonM
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-08 14:49
Sony kijkt of er impact damage te zien is, zoals op het plaatje hieronder. Afbeeldingslocatie: http://hexus.net/media/uploaded/2012/12/d6303013-eedd-4ec6-9cb7-b028e6307f69.jpg
Is het een rechte lijn zoals bij jou op de foto dan valt de reparatie zeer waarschijnlijk gewoon onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit gehad bij mijn Xperia Z. Ook mij werd in de winkel verteld dat ik het toestel had laten vallen. En ik was zeker van niet. Heb zelfs gezien hoe de barst erin sprong.
Heb het toestel laten maken en dat heeft me wel wat gekost.
Later zag ik bij Radar dat het idd een veel voorkomend probleem was. Klacht ingediend. Radar nam contact met mij voor een schrijven te plaatsen. Sony bood mij een coupon van € 50 aan. Die heb ik nooit kunnen inleveren. Het systeem werkte nooit.

Nu aan het twijfelen of ik de Z3 of Z3+ wel of niet ga nemen.
Pagina: 1