• raymonr
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-12-2025
Beste tweakers,

Bij jullie had een ik advies gevraagd voor het upgraden van mijn pc.
Nu heb ik de build in elkaar staan en doet hij niets ik zet het stroom er netjes op en hij gaat niet aan. (Powerknop ook op I gezet.)
Zelfs de ventilator zie ik niet draaien zodra ik de powerknop in druk.
Heb daarna alles uit de kast gehaald alleen moederbord, processor, koeler & power aangesloten en nog steeds start hij niet op.

De volgende spullen zitten er in:
Crosair SPEC-02 Behuizing
Coolmaster G750M voeding
Gigabyte GA-Z77-D3H moederbord
Asus STRIX GTX970 4GB
500GB samsung EVO 850 SSD
Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3.40GHz
Geheugen 12GB 3X 4GB PC3-10600(DDR3-1333)

Ik heb alles ingebouwd stekkers netjes aangesloten 10x gecontroleerd inmiddels.
Bios een reset gegeven.
En CMOS ook een reset gegeven.
Power geprobeerd met de schroevendraaier op de power pins.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2lkvbxj.jpg

Kan iemand me alsjeblieft helpen.
Hier nog een foto van de achterkant
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/f9hb1w.jpg

Hier een foto van de aansluiting voor power/ reset/ led
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/w0m548.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door raymonr op 24-02-2015 22:28 ]

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02 14:57
Powerled moet op 15 (+) en 19 (-) zitten! Zitten nu op 17 (+) en 19 (-).
Werkt de powerswitch nog wel?
Ik neem aan dat je de powerswitch aangesloten hebt op 6 (+) en op 8 (-)?
Wat zijn die rode dingetjes op het F-panel?
Stekker bij de CPU is toch wel de goede en goed aangesloten?
Alle connectoren goed aangesloten / aangedrukt?

• raymonr
jovadca schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:52:
Powerled moet op 15 (+) en 19 (-) zitten! Zitten nu op 17 (+) en 19 (-).
Power led nu goed aangesloten.
Powerswitch zit op 6 & 8 staan geen plus of min op aangegeven maar heb alle teksten dezelfde kant op staan op 6 staat een pijltje op de aansluiting neem aan dat dat de plus is.
Werkt de powerswitch nog wel?
Alles is nieuw behalve de processor.
Ik neem aan dat je de powerswitch aangesloten hebt op 6 (+) en op 8 (-)?
Wat zijn die rode dingetjes op het F-panel?
Welke rode dingen dat zie ik niet?
Stekker bij de CPU is toch wel de goede en goed aangesloten?
Alle connectoren goed aangesloten / aangedrukt?
Cpu stekkers moeten goed zijn zijn de enige twee.
Ja alles echt vaker nagelopen en nog eens opnieuw vast gemaakt nadat hij niet starten.

Bedankt voor je reply heb je eventuele andere suggesties?

Update aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/289eh51.jpg

Heb net alles omgegooid naar me oude moederbord en deze functioneer direct.
Kan ik nu zeggen dat me moederbord defect is of kan het nog ergens anders aan liggen?
Had hem namelijk al voor iets goedkoper omdat hij gerepareerd was en volgens Alternate na reparatie zij dat deze moederbord weer goed werkte.
Zou hij dan toch nog kapot zijn?
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2efucjo.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door raymonr op 24-02-2015 23:10 ]

• jovadca
Die rode dingetjes zijn reflecties van het oranje (speaker)vlakje op je F-panel. Sorry van mijn kant, maar op de foto leek het net een contactbrugje. (Sorry kan even niet op de naam komen van die dingen.)

Als je oude opzet wel goed werkt begin ik toch te vrezen voor het mobo. Als je die pas gekocht hebt bij Alternate, dan zou ik die retour sturen en m'n geld terug vragen.

Als ik mij niet vergis zijn er met dit mobo redelijk wat problemen als je zo leest hier op Tweakers.net.

Jouw PSU lijkt mij voor dit mobo wel zwaar genoeg. Dus daar verwacht ik absoluut niet het probleem.

Wat me nog wel te binnen schiet is of je geheugen door het mobo geaccepteerd wordt. Verder ff geen ideeën meer.

• raymonr
jovadca schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 00:17:
Die rode dingetjes zijn reflecties van het oranje (speaker)vlakje op je F-panel. Sorry van mijn kant, maar op de foto leek het net een contactbrugje. (Sorry kan even niet op de naam komen van die dingen.)

Als je oude opzet wel goed werkt begin ik toch te vrezen voor het mobo. Als je die pas gekocht hebt bij Alternate, dan zou ik die retour sturen en m'n geld terug vragen.

Als ik mij niet vergis zijn er met dit mobo redelijk wat problemen als je zo leest hier op Tweakers.net.

Jouw PSU lijkt mij voor dit mobo wel zwaar genoeg. Dus daar verwacht ik absoluut niet het probleem.

Wat me nog wel te binnen schiet is of je geheugen door het mobo geaccepteerd wordt. Verder ff geen ideeën meer.
ja het geheugen wordt ondersteund, heb dat in de specs nagelezen heb sowieso maar ddr3-1600 erin wat volgens mij vrij veel ondersteunt wordt.

• Mtrmuis
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-01 13:19
De reset switch zit volgens mij niet goed.
Je ziet op het moederbord dat bij de HD de + aan de linkerkant zit en bij de reset rechts.
Op een stekkertje is altijd de plus weergegeven. Soms in het zwart (bijna niet te zien) en soms duidelijk getekend.

• HengelNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-01 22:18
Als een startup al niet werkt als je de pennetjes even sluit met een schroevendraaier.( had je dit geprobeerd zonder alle connectors van de case?) is er zeker iets niet goed.

Zo te lezen en wat anderen al denken(en wat ik ook al verwachtte na een ''gerepareerde'' moederbord te hebben gelezen) is dat je moederbord toch zijn gebreken heeft.

Edit: even om te checken, heb je de (juiste)4 pins stekker er goed inzitten? want als je het afneembare deel neemt die kan er op 2 manieren in namelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door HengelNL op 25-02-2015 09:31 ]

8700K @ 5.2 1080 @ 2180 full custom loop

• jovadca
Mtrmuis schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 08:44:
De reset switch zit volgens mij niet goed.
Je ziet op het moederbord dat bij de HD de + aan de linkerkant zit en bij de reset rechts.
Op een stekkertje is altijd de plus weergegeven. Soms in het zwart (bijna niet te zien) en soms duidelijk getekend.
Voor een switch maakt het niet uit of de + en de - verwisseld zijn, omdat een switch een doorverbinding maakt tijdens het indrukken er van. Voor een led is dit wel belangrijk.

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Zit er niet ergens toevallig nog een jumpertje bij je CMOS pinnetjes of ergens anders wat de boel kortsluit?
Pagina: 1