Toon posts:

Aansluiten UPC telefonie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn opa en oma hebben momenteel Tele2 telefonie (en UPC TV) en nu gaan ze overstappen naar UPC Alles in 1.
In de woonkamer en in een ander kamer zit een PTT stopcontact waar de stekker van de telefoon (een van de telefoons is deze: http://www.geheugenvanalmere.nl/attachment/4276 ) in gaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.robkalmeijer.nl/techniek/telecom/huisinstallaties_analoog/ptt-stopcontact.jpg
Kan ik deze 2 stopcontacten nog gebruiken voor telefonie met UPC en zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
In ieder geval gaat zo'n T65 niet werken, pulskiezen wordt niet ondersteund door kabelmodems. In principe kunnen die oude WCDs wel werken als je ze goed aansluit, maar veel simpeler is het om een DECT-basisstation bij de modem te zetten, en de handsets op strategische plaatsen in het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Hebben ze een ouderwetse analoge telefoonlijn? Of Internet en bellen van Tele2? In het laatste geval stekker overzetten van Tele2 modem naar UPC modem. In het andere geval bekabeling losmaken van je ISRA en overzetten op UPC modem. Hoe hangt er helemaal vanaf hoe een en ander zit aangesloten en op welke plek alles nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hcQd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:31:
In ieder geval gaat zo'n T65 niet werken, pulskiezen wordt niet ondersteund door kabelmodems. In principe kunnen die oude WCDs wel werken als je ze goed aansluit, maar veel simpeler is het om een DECT-basisstation bij de modem te zetten, en de handsets op strategische plaatsen in het huis.
Hugo__Boss schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:40:
Hebben ze een ouderwetse analoge telefoonlijn? Of Internet en bellen van Tele2? In het laatste geval stekker overzetten van Tele2 modem naar UPC modem. In het andere geval bekabeling losmaken van je ISRA en overzetten op UPC modem. Hoe hangt er helemaal vanaf hoe een en ander zit aangesloten en op welke plek alles nu zit.
Ze hebben een ouderwetse analoge telefoonlijn, dus geen internet en bellen.
De T65 kan vervangen worden maar de andere telefoon zouden ze graag willen houden (dus geen DECT-basisstation met handsets). Hoe zou dat aansluiten van de ISRA op de TEL1 poort van de UPC modem in zijn werk gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Dat kan heel simpel zijn, maar ook heel ingewikkeld.

De kabel loshalen van je ISRA en doorverbinden met TEL1 van het modem.

Je kan ook een van de contactdozen doorverbinden met TEL1, alleen komt er dan ook een UPC lijn op je ISRA te staan, en stuur je dus eigenlijk een telefoonlijn terug het netwerk op richting KPN. ISRA loskoppelen is dus eigenlijk best belangrijk om je lijn enkel over je bekabeling binnen in huis te laten gaan en niet ook naar buiten.

Zonder foto's of een overzicht van de situatie wordt het lastig om een beschrijving te geven hoe je dat moet doen, veel meer dan een UPC beschrijving zit er dan ook niet in.

Edit: ik zie nu pas je plaatje. Dat toestel kun je vergeten, dat gaat niet werken om zelf mee te bellen. Gebeld worden kan wel. Een of andere hobbyist kan er misschien een module inbouwen die pulskiezen omzet in toonkiezen, maar ik zou die moeite en ellende je besparen en een hedendaags toestel nemen.

[ Voor 36% gewijzigd door Hugo__Boss op 24-02-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:08:
[...]

[...]

Ze hebben een ouderwetse analoge telefoonlijn, dus geen internet en bellen.
De T65 kan vervangen worden maar de andere telefoon zouden ze graag willen houden (dus geen DECT-basisstation met handsets). Hoe zou dat aansluiten van de ISRA op de TEL1 poort van de UPC modem in zijn werk gaan?
Wat voor "andere telefoon" is het exact?

Ik zou persoonlijk anno 2015 niet meer met varkensneuzen (die enorme stekkers in je plaatjes) werken maar met RJ11, de kleine stekkers zoals op de modem, en stiekem op vrijwel iedere telefoon van afgelopen 25 jaar (ook al zit aan andere uiteinde van de kabel vaak een varkensneus, aan telefoonzijde is het bijna altijd RJ11).

Zoals al paar keer gevraagd: waar staat de UPC modem? (of als het er nog niet is: waar is de overnamepunt waar de coax het huis binnen komt?).

Als dat naast een van de twee huidige telefoonlocaties is, is het vrij simpel te doen. Is dat op een andere locatie, dan moet je meer werk verrichten.

Meest eenvoudig is ISRA punt loskoppelen van binnenhuisbekabeling en vervolgens gewoon vanaf de UPC modem een telefoonlijn naar de bestaande varkensneuzen leiden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 22:41:
[...]

Wat voor "andere telefoon" is het exact?

Ik zou persoonlijk anno 2015 niet meer met varkensneuzen (die enorme stekkers in je plaatjes) werken maar met RJ11, de kleine stekkers zoals op de modem, en stiekem op vrijwel iedere telefoon van afgelopen 25 jaar (ook al zit aan andere uiteinde van de kabel vaak een varkensneus, aan telefoonzijde is het bijna altijd RJ11).

Zoals al paar keer gevraagd: waar staat de UPC modem? (of als het er nog niet is: waar is de overnamepunt waar de coax het huis binnen komt?).

Als dat naast een van de twee huidige telefoonlocaties is, is het vrij simpel te doen. Is dat op een andere locatie, dan moet je meer werk verrichten.

Meest eenvoudig is ISRA punt loskoppelen van binnenhuisbekabeling en vervolgens gewoon vanaf de UPC modem een telefoonlijn naar de bestaande varkensneuzen leiden.
Hugo__Boss schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:57:
Dat kan heel simpel zijn, maar ook heel ingewikkeld.

De kabel loshalen van je ISRA en doorverbinden met TEL1 van het modem.

Je kan ook een van de contactdozen doorverbinden met TEL1, alleen komt er dan ook een UPC lijn op je ISRA te staan, en stuur je dus eigenlijk een telefoonlijn terug het netwerk op richting KPN. ISRA loskoppelen is dus eigenlijk best belangrijk om je lijn enkel over je bekabeling binnen in huis te laten gaan en niet ook naar buiten.

Zonder foto's of een overzicht van de situatie wordt het lastig om een beschrijving te geven hoe je dat moet doen, veel meer dan een UPC beschrijving zit er dan ook niet in.

Edit: ik zie nu pas je plaatje. Dat toestel kun je vergeten, dat gaat niet werken om zelf mee te bellen. Gebeld worden kan wel. Een of andere hobbyist kan er misschien een module inbouwen die pulskiezen omzet in toonkiezen, maar ik zou die moeite en ellende je besparen en een hedendaags toestel nemen.
Welke andere telefoon het exact is kan ik nu niet zien maar het is een toonkies telefoon met alleen een PTT contactdoos uitgang.

Het ISRA punt is ver weg van waar de UPC modem komt te staan, dus ik heb besloten de TEL1 uitgang van de UPC modem te verbinden met de PTT contactdoos. Nu is de vraag alleen, hoe moet dit verbonden worden. Welke van de 1, 2, 3, 4 draadjes van de RJ11 moet verbonden worden met A, B van de PTT contactdoos?
Afbeeldingslocatie: http://www.klusidee.nl/Forum/userpix/595_PTT_stopcontact_2_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gurau-audibert.hd.free.fr/josdblog/wp-content/uploads/2012/06/RJ11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Analoog is altijd de middelste twee, dus 2 en 3. Alleen toestellen van bepaalde merken gebruiken de buitenste twee, zoals digitale Panasonic systeemtoestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hugo__Boss schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:23:
Analoog is altijd de middelste twee, dus 2 en 3. Alleen toestellen van bepaalde merken gebruiken de buitenste twee, zoals digitale Panasonic systeemtoestellen.
Bedankt voor het antwoord!
Pagina: 1