Edit: Ondertussen genomen acties.
Ik heb 2 PC's staan, originele configuratie:
Probleem PC (eind augustus 2014):
Nu heb ik de GPU's even omgewisseld, dus de 290 in PC-1, en de 280 in PC-2. Nu hebben beide PC's geen enkel issue meer?
Wat dit mij zegt:
Er wordt gesproken in de link van het filmpje over een oplossing, namelijk de vbios flashen. Nu is dit voor een Sapphire kaart, en is dit voor mij volledig onbekend terrein. Daarnaast verwacht ik dan dezelfde glitches in mijn PC, dus ik ben wat huiverig dit uit te voeren. Misschien zit het wel in het moederbord?
Hoor graag van jullie kant nog wat gedachten en ideeën.
- Nieuw moederbord (geen veranderingen)
- Voedingen gewijzigd tussen PC (geen veranderingen)
- Videokaart gewijzigd, ik had geen springend beeld, zij ook niet meer, alsnog freezes bij haar
- RAM vervangen (was defect), testen nu geven 0 errors
- HDD checks met chckdisk en crystaldisk, geen errors
- Windows opnieuw geïnstalleerd.
Wat nog te proberen? Toch de SD maar vervangen? Of de HDD?
Ik heb 2 PC's staan, originele configuratie:
Probleem PC (eind augustus 2014):
- XFX PRO550W
- Seagate 1TB SATA HDD
- Corsair Carbide 200R
- Crucial 8GB DDR3 PC3-12800 [Was defect, 2 weken geleden nieuwe ontvangen, geen errors meer]
- Asrock B85M Pro4 Asrock
- MSI R9 280X GAMING 3G
- Intel i5-4460
- Crucial MX100, 256GB
- Intel i5 2500k @4ghz
- Sapphire R9 290 Tri-X (2e-hands via Tweakers)
- Corsair Carbide 200R
- Kingston svp100
- 2x 500gb Samsung HDD's (~6 jaar oud)
- ATX moederbord met een Z75 chipset voor het overclocken... Kan model niet terug vinden, maar is ongeveer 6 maanden oud.
- 550 watt a-merk voeding
Nu heb ik de GPU's even omgewisseld, dus de 290 in PC-1, en de 280 in PC-2. Nu hebben beide PC's geen enkel issue meer?
Wat dit mij zegt:
- GPU zelf lijkt prima te zijn
- Voeding zal ook OK zijn
- Fout zit niet in Windows/drivers (heb Windows ze nu zelf laten installeren na plaatsen), anders zou ik het nu ook in PC-2 hebben?
Er wordt gesproken in de link van het filmpje over een oplossing, namelijk de vbios flashen. Nu is dit voor een Sapphire kaart, en is dit voor mij volledig onbekend terrein. Daarnaast verwacht ik dan dezelfde glitches in mijn PC, dus ik ben wat huiverig dit uit te voeren. Misschien zit het wel in het moederbord?
Hoor graag van jullie kant nog wat gedachten en ideeën.
[ Voor 7% gewijzigd door Zebby op 20-03-2015 08:47 ]