Acces 2000 & VB 6.0

Pagina: 1
Acties:

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 15:43
Hier op het bedrijf zitten we met een probleem waar we niet uit kunnen komen, ook onze leverancier kan ons niet verder helpen.

Hoe kun je vanuit Visual Basic 6.0 Access 2000 bestanden inlezen ?????

We hebben al een cd met patches gekregen maar dit bied geen oplossing.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:51

Crazy D

I think we should take a look.

:? Iets specifieker graag, tis nl. niet anders dan Access 97 db's benaderen. Je moet alleen wel de juiste mdac geinstalleerd hebben (zit ondertussen op 2.6 geloof ik)

Exact expert nodig?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 21:55

Gerco

Professional Newbie

Als je DAO gebruikt, moet je een reference naar de MS DAO 3.6 Object Library maken, een eerdere versie gaat NIET werken.

Trouwens, wat voor foutmelding krijg je? "Incompatible database format"? Zie boven :)

Bij ADO weet ik het niet, die gebruik ik nooit.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Crazy D

Crazy D

DAO is enigzins achterhaald, MS adviseert over te gaan naar ADO... dus als het nog met DAO is, misschien meteen een goeie reden om ADO te gaan gebruiken? :)
Maar ja, blijft basically hetzelfde: als je de nieuwste versie hebt geinstalleerd, zou het net zo moeten werken als bij eerdere Access versies.

Exact expert nodig?

Verwijderd

MS KB ID: Q225048
Performance
DAO makes much more efficient use to the Microsoft Jet database engine than ADO and many operations are faster under DAO, sometimes up to 5 or 10 times faster, such as use of Batch updates. Another issue is that the calls made to retrieve schema information are inefficient when applied against Jet. This results in queries and updates against tables with a large number of columns being 30 percent to 80 percent slower than the equivalent query using DAO. One example of inefficient usage of Jet by ADO is illustrated in the next section on Connection Issues.
Ik vraag me toch af waarom ms dan toch aanraad over te gaan naar ado :?

• Crazy D

Crazy D

Hmm misschien he(a)bb(dd)en ze er het volste vertrouwen in dat er een OLEDB provider voor de jetengine komt die sneller/beter is dan DAO :?
Ik weet niet meer precies waar ik dat gelezen had, maar er stond dat ze voor nieuwe projecten ADO adviseerden, alleen begreep ik toen al niet waarom er wel nieuwe DAO versies uitkwamen...

Exact expert nodig?

• --Mulder--
we hebben de mdac patch versie 2.6 geinstalleerd maar dit bied geen oplossing.

de foutmelding was iets van "Incompatible version"

Verwijderd

Op Friday 15 June 2001 11:54 schreef Yarvieh het volgende:
MS KB ID: Q225048
[..]

Ik vraag me toch af waarom ms dan toch aanraad over te gaan naar ado :?
omdat ze hun nieuwste shit willen promoten... :'(

• --Mulder--
Op Friday 15 June 2001 11:28 schreef Gerco het volgende:
Als je DAO gebruikt, moet je een reference naar de MS DAO 3.6 Object Library maken, een eerdere versie gaat NIET werken.

Trouwens, wat voor foutmelding krijg je? "Incompatible database format"? Zie boven :)

Bij ADO weet ik het niet, die gebruik ik nooit.
Bedankt voor de oplossing!!

Het heeft geholpen hij kan nu Access 2000 databases inlezen. Je moest idd eerst de link leggen naar die nieuwe MDAC

Verwijderd

Op vrijdag 15 juni 2001 14:43 schreef --Mulder-- het volgende:

[..]

Bedankt voor de oplossing!!

Het heeft geholpen hij kan nu Access 2000 databases inlezen. Je moest idd eerst de link leggen naar die nieuwe MDAC
Hoe leg je precies die link naar die nieuwe MDAC?

Ik ben nu op mijn werk ook bezig met VB6 en Acces 2000 en het wil niet echt lukken :(

[edit]

Laat maar, het is al gelukt. Die link stond goed, alleen de sourcecode zaten foutjes in :)
Ik moet een programma van iemand anders aanpassen en ik vat af en toe niet wat hij gedaan heeft.
Pagina: 1