Dual DVI schermen aan Lenovo ThinkPad S540 (Ubuntu)

Pagina: 1
Acties:

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 15:52

mayhem

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een S540 en wil dit mijn primaire werkstation gaan maken. Om dat te doen wil ik mijn huidige DVI monitoren kunnen aansluiten zodat ik met hetzelfde beeldscherm oppervlak kan blijven werken.

Aangezien de S540 alleen een HDMI en twee USB3 poorten heeft ben ik zoek naar een goede manier om deze twee schermen aan te sluiten.

Oh ja, minor detail, ik werk met Ubuntu, dus ondersteuning daarvoor zou fijn zijn ;)

Wie heeft de gouden tip?

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-03 18:16
Heb zelf een dockingstation voor de T/W serie, met 1x vga 2x displaypoort 2x dvi

Geen idee of er voor de S serie ook dockingstations voorhanden zijn .. klinkt als een niet zakelijke lijn ?

Displayport doorlussen gaat je ook niet lukken aangezien de laptop kennelijk al geen displayport heeft (nog onafhankelijk van of je monitoren het zouden ondersteunen) ...

Dan hou je uiteindelijk "displaylink" achtige oplossingen over (vga/dvi over USB). Het performt voor geen meter (leunt deels op je CPU).. dus voor meer dan semi statisch beeld wil je het niet gebruiken (dus geen video, maar beetje office gaat prima).

Voor displaylink adapters is er een kernel driver.

[ Voor 55% gewijzigd door gekkie op 24-02-2015 22:07 ]