Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 658872

Topicstarter
Vraagje over dual sim toestellen.

Dual sim telefoons hebben vaak een kortere battery life dan de single sim variant. Welke factoren zorgen hiervoor? Wanneer je een dual sim telefoon tijdelijk gebruikt met maar 1 simkaart, is de battery life dan bijvoorbeeld gelijk aan die van een single sim toestel? Tot nu toe heb ik nog geen antwoord kunnen vinden, dus hopelijk is hier iemand die er verstand van heeft!! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:21
Nou, 2 simkaarten dus 2 actieve cell verbindingen, verbruikt meer tegelijk dus snellere drain?
Lijkt me niet een al te moeilijke redenering, ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks voor je reactie. Zo ver was ik ook al in mijn redenering :) Maar is dat de enige factor die het verschil in battery life veroorzaakt of spelen er nog andere dingen mee? Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:21
Als het verder qua specs dezelfde telefoon is zou het niet uit moeten maken, dus 1 sim in een dual sim toestel heeft verder geen effect en verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601307

Heb zelf de Samsung Galaxy S5 duos, is op dit moment bijna 11 uur van de stroom af en heeft nog 88% in de accu. Volgens de batterij indicatie is over 3 dagen de batterij leeg.

Gebruik van de telefoon vandaag is een aantal telefoongesprekken en verder normaal gebruik. De 2e SIM heeft niet zoveel 'energie' nodig, die is alleen verbonden via het 2G netwerk om telefoon en sms te ontvangen/versturen. Al het data verkeer gaat via SIM 1.

Maak al jaren gebruik van dual sim telefoons, alleen bij intensief gebruik wil de batterij aan het eind van de dag onder de 20% uitkomen. Dus niet veel anders dan bij een telefoon met 1 sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:27
Het valt vrij goed mee omdat je geen data verbinding maakt met de twee sims tegelijk (normaal gezien toch niet) en een verbinding met een mast waar geen data over gaat is relatief zuinig. Kijk naar de nokia's die een paar weken af de lader kunnen. De fractie van het verbruik van die tweede sim is vrij klein tegenover de stroomzuipers in smartphones, SoC/Scherm/cellular data en wifi en gps in mindere mate.
Het zal natuurlijk meer zijn dan met 1 enkele sim, dat is maar logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik overweeg een dual sim omdat ik voor een periode naar het buitenland ga, maar hier in NL zou ik gewoon 1 simkaart gebruiken. Vandaar dat ik graag meer wilde weten over het gebruik van 1 simkaart in een dual sim toestel. Als het verschil in battery life groot zou zijn dan zou ik nu een single sim kopen en eventueel een goedkoop extra toestel in het buitenland.

Bedankt voor de reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb een dual SIM Acer en daar kun je gewoon de tweede SIM uitschakelen als je die langere tijd niet gebruikt. Batterijgebruik gaat het verschil niet zijn, het gaat vooral om de software implementatie van de dual SIM tijdens gebruik.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1