Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell xps 15 of macbook pro 15

Pagina: 1
Acties:

• brazooka
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-11-2022
Hallo allemaal,

Ik ben toe aan een nieuwe laptop. Ik gebruik mn laptop voornamelijk voor studie, maar ook voor films kijken, af en toe gamen en muziek luisteren. Over het algemeen niets bijzonders. Verder maakt prijs mij niet uit, is 15 inch gewenst, zijn gewicht en batterijduur belangrijk en ben ik fan van Dell spul.
Nu zat ik te kijken naar de Dell xps 15, alleen weet ik niet wanneer deze is uitgekomen. Dell zelf zegt dat de laptop al sinds 2013 op de markt is, maar op internet lees ik toch echt dat tijdens de CES van dit jaar Dell een update heeft uitgebracht met een qhd scherm.
Daarnaast viel mijn oog op de macbook pro. Heb totaal geen ervaring met macbooks, maar moet zeggen dat ze er toch echt ontzettend goed uitzien en ook om mij heen hoor ik alleen maar positieve dingen.Maar toch blijft mijn voorkeur bij Dell omdat ik echt thuis ben in Windows. Mijn vraag is of Dell inderdaad de XPS 15 heeft geupgrade of dat dit gewoon een verouderd model is. Daarnaast zijn suggesties voor andere merken met vergelijkbare specs welkom.

Bedankt voor jullie hulp alvast.

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
De Dell heeft idd net update gehad naar een 4k scherm wat voorheen net iets minder was. Wat vindt je belangrijk in een laptop wat ik zo lees kan je denk wel af met minder dure laptop. Mocht je het natuurlijk gewoon leuk vinden om veel te betalen voor heel mooi uiterlijk mag natuurlijk zeker.

Denk als je windows gewent bent wel goed na of je naar IOS wil dat werkt toch heel anders. Sommige mensen vinden het geweldig en andere niet zo om het lief te zeggen.

• brazooka
Thanks voor je respons! hier ging het mij idd om. Had echt mijn twijfels of er nou wel of geen update was geweest omdat er vooral gefocust wordt op de xps 13. Zelfs de medewerker van Dell wist mij vanmiddag te vertellen dat er geen update was geweest haha. Kan inderdaad allemaal ook met een goedkopere laptop, maar hou nou eenmaal van de specs ;-).

Apple ga ik toch nog heel even goed over nadenken, maar ik denk dat het toch de Dell gaat worden.

Thanks voor je advies nogmaals!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Je kan deze ook overwegen pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-72VD
mocht je voor de Dell gaan vergeet niet de VIP korting.

• brazooka
Thanks voor de tip, zal ook naar de acer kijken. De vip korting heb ik mij inderdaad voor aangemeld. Heb twee codes ontvangen waarmee ik 10% korting als het goed is, dus dat is lekker meegenomen!

• Mad Maniak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Als je doorzoekt kan je bij Dell 19% korting krijgen (2x VIP korting met een oude en een nieuwe code).

Er is gezegd dat ze de dunne bezels die de XPS 13 kent ook op de XPS 15 willen gaan toepassen, maar dat kan nog wel een half jaar duren.

De Acer zou ik niet aanraden. De interne componenten zijn prima, maar de bouwkwaliteit (inclusief touchpad) is bagger. Als je het geld hebt, kan je het beter besteden

Nog een alternatief: pricewatch: MSI GS60 2QE-028NL (Ghost Pro)
SSD en HDD en een zeer rappe videokaart. Is wel een iets andere doelgroep dan de modellen die jij noemde (veel sneller - gamelaptop), maar is wel zeer dun en licht. Bovendien een mooi ding (aluminium constructie).

Edit: je kan ook de Asus N550JK / N551JK bekijken. Logger maar mooie dingen - inside and out.

[ Voor 5% gewijzigd door Mad Maniak op 24-02-2015 19:25 ]

Pagina: 1