pareltjes onder de AV receivers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-06-2022
Goedendag allemaal,

Deze week ben ik in het bezit van:
2x B&W CM6 S2
Norstone walk stand
Van de hul clearwater speaker kabel
Van de hul connectors

Ik ben in het bezit van een onkyo tx nr 616
Kan deze AV receiver deze speakers aansturen de ene zegt van wel de andere zegt van niet.

Als jullie oordeel is om beter een andere av receiver aan te schaffen ben ik wellicht van plan om toch een krachtigere AV receiver aan te schaffen 2e hands.
ik ben niet opzoek na een stereo versterker omdat ik van plan ben uit te breiden na surround.
Wat zijn volgens jullie de betaalbare ook ''muzikalere'' pareltjes onder de AV receivers in combinatie met mijn luidsprekers.
het mogen ook modellen zijn die 2 a 3 jaar oud zijn
De meeste av receivers zijn niet zo muzikaal aangelegd maar er zullen er ook vast wel een paar zijn die zijn mannetje muzikaal kunnen staan.
Ik ben van plan 2e hands ongeveer 1000 euro uit te geven.

Alvast bedankt voor het advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een Onkyo 929 of Yamaha 2040 en je speakers Bi-amping aansluiten en dan gaat de wereld voor je open.
Je 616 is een prima machine als je aan bovenstaande geen eis stelt....

Belangrijk is wel om je receiver met de X32 of YPAQ cq PRO microfoon op de juiste plaats te kalibreren. Daar zal je de muzikaliteit naar boven doen komen. Zonder exacte meting gaat er veel aan diepte in de sound verloren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2015 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:09

DjVe

Hatsaflats!

Ik gebruikte tot enkele maanden terug een Pioneer LX72 op mijn CM set. Geweldige receiver, maar behoorlijk groot. De LX 7 en 8 serie is prima in je budget te vinden.

Ik heb er nu een Denon x4000 aan hangen en merk eigenlijk geen verschil qua geluid. De Pioneer had een betere automatische kalibratie, maar de Denon heeft meer instellingen/mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-10 09:52
Kun je niet beter eerst de boel aansluiten en kijken wat je er zelf van vindt? Daarna kun je altijd nog een nieuwe receiver kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-10 11:05
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:15:
een Onkyo 929 of Yamaha 2040 en je speakers Bi-amping aansluiten en dan gaat de wereld voor je open.
Bi-ampen is, op deze apparaten, nogal zinloos (als in, onhoorbaar).

Het staat wel cool en "klinkt" vet op verjaardagen, dat wel.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:57

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:15:
Ik zou persoonlijk eerder voor een Denon AVR-4520 gaan in plaats van een Onkyo, of althans deze. De Denon is ook onder de duizend euro te krijgen tweedehands (euro of 800?) en ook Audyssey XT32. Enige Onkyo die ik zou willen noemen is de TX-NR3008, wel een ouder model maar die kan kanalen op de front in bridge zetten. Dat zet wel zoden aan de dijk in plaats van Bi-Amping.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk is de kennis te kortzichtig om het Bi-Amping te onderbouwen.
Waarschijnlijk heb je nog never een 929 in je handen gehad die 1. gekalibreerd is en 2. een meting heeft gekregen. Het is subliem.

Laat ik het zo zeggen: Bi-Amping heeft zin als 1. de speaker-crossover van dermate kwaliteit en 2. er een fatsoenlijke speakerkabel aan hangt en 3. gekalibreerd is.
Bij een goed systeem in Bi-Amping is de muziek veel losser en heeft veel meer detail. Als je systeem inferieur is dan hoor je inderdaad geen verschil.

een 3008 is een probleem bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Vooral punt 2 is inderdaad enorm belangrijk voor het geluid :)

Je eerste zin is erg grappig verder, in deze content. Pot, ketel, etc.

[ Voor 37% gewijzigd door Brad Pitt op 25-02-2015 23:50 ]

Verwijderd

krijg je dat excuus met Pot : Ketel verhaal... ;)

Onderbouw je kennis eens of moet ik het doen?

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 00:08:
krijg je dat excuus met Pot : Ketel verhaal... ;)

Onderbouw je kennis eens of moet ik het doen?
Er gaat met bi-ampen geen "wereld voor je open".

Daarmee suggereer je namelijk een *immense* verbetering en da's gewoon complete onzin, gebruik makend van de apparatuur uit deze thread. Da's alles.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:57

FeaR

In GoT we trust

Alle Onkyo's tot de nieuwste series zijn potentiële probleembakken.. En ja, ik weet dat de garantie verlengt is tot 2018.

Op de rest ga ik niet in aangezien dit één grote welles-nietes discussie wordt. Wellicht kan je beter op HT Forum gaan kijken, daar zitten meer de mensen die in dit soort dingen geloven.

[ Voor 35% gewijzigd door FeaR op 26-02-2015 07:36 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Fijn die "Hi-Fi kenners" met nutteloze adviezen. Bi-amping heeft op een receiver echt geen zin. Zowel op een LX72 als op een x4000 hoor ik geen verschil op een CM1. En natuurlijk zijn deze met "door de goden gestreelde, ingestraald met de volle maan, gemaakt van het fijnste Afrikaanse zilver" kabels.

De CM1 (en dat wil niet zeggen dat dit ook voor een CM6S2 gaat) heeft echter wel baat bij een wat dikkere versterking. Hang je hem aan een te lichte versterker, dan is het laag wat rommelig.

Verwijderd

Een advies geven en men een foutieve 3008 te laten kopen
Het eleven verhaal met stront verkopen terwijl je echt geen nohow hebt hoe het DNA van een product in elkaar zit .
En de reinste onzin dat een lichte versterker rommig kan klinken:?

Dat kan er bij mij echt niet in ....

Ik werk inmiddels al ruim 20jaar in dit vak en kan per onderdeel de zaak benoemen. ik ben wel een beetje klaar met die praatjes makers die op iedere hoek een soundbar willen verkopen, mensen opzadelen met inferieure componenten en slecht onderbouwde adviezen.

We hebben een luisterstudio/kamer idem zoals bij iemand thuis ingericht met apparatuur in middel en hoogsegment niveau. De mensen die hier komen luisteren lopen weg met een wow niveau.
Ik kan het onderbouwen, laten horen en zien....
Wees welkom het is allemaal gratis te ervaren....
Misschien houd dat gefit over de "kabels gesmeed door elfen bij maanlicht" excuus eens op

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:26
Heren, jullie begrijpen natuurlijk wel dat jullie met jullie gekissebis de OP geen meter vooruit helpen he?

*sowieso

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Heb afgelopen weken door aanschaf van Klipsch RB 41 II, weer eens andere muziek luisteren (jazz), gisteren een sub sealed ingebouwd (RockfordFosgate RFP-412...) toch elke keer kleine verbeteringen gehoord. Voor mij is er toch wel een wereld opengegaan hoor, en dat via de LG HB600 2.1 (el cheapo).
Kleine stapjes zijn in mijn ogen (en oren) eye-openers.

Die kabels gesmeed door elfen zijn toch gewoon kabels vanaf 1 a 1,5 mm of dikker. Althans, die voldoen in mijn ogen prima. Gewoon als hetbwat meer vermogen aankan, iets dikkere kabel gebruiken (max € 10,- p/m.)

Sorry T.S.

NRG

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:21:
Een advies geven en men een foutieve 3008 te laten kopen
Het eleven verhaal met stront verkopen terwijl je echt geen nohow hebt hoe het DNA van een product in elkaar zit .
En de reinste onzin dat een lichte versterker rommig kan klinken:?

Dat kan er bij mij echt niet in ....

Ik werk inmiddels al ruim 20jaar in dit vak en kan per onderdeel de zaak benoemen. ik ben wel een beetje klaar met die praatjes makers die op iedere hoek een soundbar willen verkopen, mensen opzadelen met inferieure componenten en slecht onderbouwde adviezen.

We hebben een luisterstudio/kamer idem zoals bij iemand thuis ingericht met apparatuur in middel en hoogsegment niveau. De mensen die hier komen luisteren lopen weg met een wow niveau.
Ik kan het onderbouwen, laten horen en zien....
Wees welkom het is allemaal gratis te ervaren....
Misschien houd dat gefit over de "kabels gesmeed door elfen bij maanlicht" excuus eens op
Ik denk dat je wat zaken door elkaar haalt. In tegenstelling tot andere fora, zitten hier echt technisch onderlegde mensen. Mooie marketing verhaaltjes gaan daar niet zo maar voor op. Ik zie hier ook niemand die een soundbar adviseerd? Jij zou moeten weten dat zeker 75% van alle beweringen in Hi-Fi land met een zoutmijn genomen moet worden.

Dat met betrekking van een rommelig laag bij gebruik van een te lichte versterker is zeker waar. Ik zeg niet dat het geluid slecht is, maar een CM1 klinkt echt beduidend beter als er wat meer reserve achter zit. Het resulteert in een strakker laag.

Enkele jaren terug was ik op zoek naar een nieuwe set en was direct verkocht aan de CM1. Prettige speaker met een lekker warm randje. In eerste instantie had ik daar graag een Arcam Solo Mini bij gehad. Lekker klein, maar toch van hoogstaande kwaliteit. Dat klonk prima, maar toen de beste adviseur de Solo Music aan sloot, klonk het direct beter. Het laag was echt stukken beter (strakker, gecontroleerder). In het rest van het spectrum merkte ik geen verschil. Ik had liever de mini, maar de music klonk veel beter. Met de laatste ben ik naar huis gegaan.

Nu is het verschil tussen een Mini en Music qua vermogen behoorlijk. Normaal mag je het niet zo vergelijken, maar aangezien we nu binnen dezelfde merken/serie blijven. De Mini heeft slechts 2 maal 25 Watt, terwijl de Music 2 X 80 Watt kan leveren.

Ik merk hetzelfde bij wat kleinere desktop versterkers. Ik heb eerder wel eens een setje Edifier S2000 monitoren gehad. Het was een van de eerste set speakers voor bij de pc met een echte desktopversterker (en DAC). Ik heb deze ook getest met mijn CM1 aangesloten. Kijk hier maar eens: productreview: Edifier S2000 2.0 Studio Speakers review door DjVe

Ik heb nu een King-Rex T20U + PSU bij de pc staan en hoewel dat geen misselijke versterkertje is, is de CM1 net een klasse te zwaar bij hoge volumes. Je krijgt wederom een rommelig laag.

Ik sla de discussie over Onkyo receivers even over, want daar heb ik nog nooit mee gewerkt.

De ervaring van een vakman wordt altijd gewaardeerd, maar wel met degelijke onderbouwing. Als je hier met sprookjes en fabeltjes komt aanwaaien en dit niet op een normale manier wilt onderbouwen, dan kan je beter je heil zoeken op ander HiFi gerichte fora.

[ Voor 13% gewijzigd door DjVe op 26-02-2015 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je reactie. Dit maakt het een stuk helderder wie jij als profiel bent.

Ik gaf even terugkomend aan dat een 616 al de nodige stabiliteit geeft ism met deze versie speakers van B&W.
Mijn opbouwend advies naar bv een 929 voed tevens de opbouw naar bi amping opties. Daar weer de opbouw van zou een transparante kabel zoals Audioquest weer zijn ronde in kunnen doen.
Volgens mij voldoende en netjes geformuleerd.
Laten we elkaar in elkaars waarde laten en niet gelijk gaan sputteren want er zijn voldoende aantoonbare feiten maar waarschijnlijk niet een missie die iedereen doet geloven mits diegene die het beluisterd hebben of het wel zo ervaren.

Verwijderd

DjVe schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 07:33:
Fijn die "Hi-Fi kenners" met nutteloze adviezen. Bi-amping heeft op een receiver echt geen zin. Zowel op een LX72 als op een x4000 hoor ik geen verschil op een CM1. En natuurlijk zijn deze met "door de goden gestreelde, ingestraald met de volle maan, gemaakt van het fijnste Afrikaanse zilver" kabels.
Ik reken mijzelf echt geen Hi-Fi kenner maar als ik thuis mijn Jamo speakers (S 608 HCS 3) bi-amp dan hoor, voel en zie ik wel degelijk verschil. Vooral de grote bass speaker aan de zijkant van de 608 gaat maakt meer kabaal wanneer de speaker ge-bi-amped is. Het verschil zie en voel je ook als je naar de speaker kijkt of aanraakt. Ik heb er ooit eens een filmopname van gemaakt. Zelfde nr, zelfde volume stand enige verschil is bi-amp. zet de filmpjes van voor en na naast elkaar en je kon zeker een verschil opmerken.

Het doet dus wel iets.

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:47:
Mijn opbouwend advies naar bv een 929 voed tevens de opbouw naar bi amping opties.
Dit zal weinig uitmaken voor de geluidskwaliteit.
Daar weer de opbouw van zou een transparante kabel zoals Audioquest weer zijn ronde in kunnen doen.
En dit helemaal niets.
...want er zijn voldoende aantoonbare feiten
Links?

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 09:48

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Als je posts wil "liken" moet je op Facebook of andere fora zijn. Op GoT doen we daar niet aan.

Verder het verzoek om het topic niet onnodig te kicken door meerdere keren achter elkaar te posten. Als je je post wil aanvullen of wijzigen, kun je de "wijzig"-knop gebruiken. Meerdere keren quoten in één post is ook gewoon mogelijk.

[ Voor 89% gewijzigd door S1NN3D op 26-02-2015 11:49 ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 09:48

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Link please!

Maar je noemt het zelf al "Meer kabaal". Meer geluid, trilling, power, bass, hoge tonen, meetbare verschillen zijn NIET per definitie verbeteringen. Ook niet bij gelijkgebleven instellingen en volumes.
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:56:
[...]

Ik reken mijzelf echt geen Hi-Fi kenner maar als ik thuis mijn Jamo speakers (S 608 HCS 3) bi-amp dan hoor, voel en zie ik wel degelijk verschil. Vooral de grote bass speaker aan de zijkant van de 608 gaat maakt meer kabaal wanneer de speaker ge-bi-amped is. Het verschil zie en voel je ook als je naar de speaker kijkt of aanraakt. Ik heb er ooit eens een filmopname van gemaakt. Zelfde nr, zelfde volume stand enige verschil is bi-amp. zet de filmpjes van voor en na naast elkaar en je kon zeker een verschil opmerken.

Het doet dus wel iets.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Verwijderd

makkie ;) schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:38:
Link please!

Maar je noemt het zelf al "Meer kabaal". Meer geluid, trilling, power, bass, hoge tonen, meetbare verschillen zijn NIET per definitie verbeteringen. Ook niet bij gelijkgebleven instellingen en volumes.

[...]
Tja, meningen..
MIsschien was het wellicht wat cru verwoord maar ik heb ze op dit moment nog steeds bi-amped aangesloten. Het "kabaal" waaraan ik refereer is tevens een voller in mijn opinie mooier geluid.
Dus als ik iemand zie roepen dat er per definitie geen verschil tussen normaal en bi-amp aangesloten speakers zitten dan roep ik terug dat dit niet waar is. Misschien zijn die mensen in de war met bi-wired speakers?

Het filmpje heb ik net nog even gezocht maar kan ik helaas niet terugvinden op mijn pc.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2015 17:42 ]

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 11:32

Theck88

If it's hard just KISS!

Om even op de receivers verder te gaan. Je kunt ook kijken naar een tweedehands. Misschien is deze (bijna) nieuwe Marantz SR7009 een mooie. Dan heb je eigenlijk van alles voldoende ;)

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:40:
[...]
Tja, meningen..
MIsschien was het wellicht wat cru verwoord maar ik heb ze op dit moment nog steeds bi-amped aangesloten. Het "kabaal" waaraan ik refereer is tevens een voller in mijn opinie mooier geluid.
Dus als ik iemand zie roepen dat er per definitie geen verschil tussen normaal en bi-amp aangesloten speakers zitten dan roep ik terug dat dit niet waar is. Misschien zijn die mensen in de war met bi-wired speakers?

Het filmpje heb ik net nog even gezocht maar kan ik helaas niet terugvinden op mijn pc.
Kan verklaarbaar zijn door instellingen in je receiver (small/large/ruimte correctie/eq) of een vreemde werking van het filter in de speaker.
Pagina: 1