Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Vervloet
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-11 20:06
Hallo,

Ik wil graag een telefoon zichtbaar op het stuur van de motorfiets monteren. Ik heb momenteel een motorola moto g, die helaas geen geheugenkaartjes lust, dus er moet sowieso een andere telefoon komen, ivm offline kaarten voor een navigatie-app.

Waarom geen motornavigatie? Nou, ten eerste zijn die erg duur (+/- 400 euro), ten tweede vind ik het dynamische van de telefoon met internet mooi (om bijvoorbeeld snel een bestemming op te zoeken met google maps) en ten derde: waarom slepen met 2 apparaten als het ook in 1 kan.

Nu vraag ik mij het volgende af, moet de telefoon schokbestendig zijn? Ik had gehoord dat dit de reden is dat motornavigatiesystemen zo veel duurder zijn dan die voor de auto; waterdichtheid en schokbestendigheid (dat laatste ivm trillingen van de motorfiets).

Wat betreft waterdichtheid, ik ben waterdichte hoesjes tegengekomen maar ik lees negatieve verhalen over condens. Daarom zou mijn voorkeur uitgaan voor een houder zoals deze: http://www.rammount.com/part/RAM-B-149Z-UN7U Maar nu vraag ik me daarover af: moet de telefoon waterdicht of spatwaterdicht zijn? En hoe zit het met de stekkerverbinding van de oplader? Want het lijkt me mooi dat de telefoon op de boordspanning van de motor opgeladen kan worden.

Jurrien