Upgraden van mijn huidig systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zworba
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik zoek een?
Aantal onderdelen of onderdeel die mijn pc terug "high end" maakt of toch op zijn minst kan meedraaien met de huidige games

Wat is je budget?
Zo weinig mogelijk maar wel het nodige om er toch te komen. is het 500euro dan is het zo. Wordt het 1000euro dan moet dat maar. Gamen is een hobby van mij en dat mag wat kosten.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben altijd al voor amd geweest, samen met nvidia GPU.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zijn grootste kracht moet gaming zijn. Audio en video programmas heb ik al jaren niet meer gebruikt.

Mijn huidige specificaties zijn:

Moederbord: GA-870A-UD3

Processor: AMD Phenom(tm) II X6 1055T Processor

Ram: DDR 3 SDRAM (2 blokken van 4gig (corsair))

Gpu: GTX 570

Case: Antec Gaming Nine Hundred Two

PSU: Corsair Tx950W

Resolutie is monitor 1: 1440*900 (75hz)
monitor 2: 1280*1024 (75hz)

Boot staat op een Western Digital schijf 1.5tb waar wel een aantal partities op staan.

Ik had gedacht aan hetzelfde moederbord en het geheugen zit ook goed denk ik,

SSD schijf SandForce SF-2281 kostprijs 65euro (ik weet niet of dit wel nodig is)

Processor upgrade naar de AMD Phenom II X6 1100T http://tweakers.net/price...-1100t-black-edition.html

GPU wordt een geforce gtx 970 http://tweakers.net/price...ce-gtx-970-gaming-4g.html kostprijs+-400 euro

uiteindelijk bedrag schat ik dus rond de 600 euro

Ik besef dat wanneer ik ga voor deze opstelling dat ik het plafond bereikt heb van mijn moederbord. Vandaar dat ik jullie mening heel hard op prijs stel. Mijn huidige grafische kaart kan ik in SLI zetten. Dit enkel met dezelfde kaart heb ik begrepen. Hier maak ik mij de bedenking dat dit qua verbruik en warmte-omzet waarschijnlijk niet aan te raden is?

Spellen die ik het meest speel zijn Rust, DayZ (op dit moment meer cpu dan gpu), BF3.

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Edit: verduidelijking van specs

[ Voor 3% gewijzigd door Zworba op 24-02-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-07 19:34
Vooral day z is erg single thread afhankelijk. Een upgrade naar een andere cpu op je mobo gaat daarbij niet heel veel helpen. Ik zou zelf minstens overstappen naar een intel quadcore om in games fatsoenlijke prestaties te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik lees verder nog een aantal onduidelijkheden. Op welke resolutie game je? 950W voeding? Welk merk en type hebben we het over? Wat betekent kostprijs? Een 970 voor 220 wil ik ook wel :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zworba
br00ky schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:37:
Ik lees verder nog een aantal onduidelijkheden. Op welke resolutie game je? 950W voeding? Welk merk en type hebben we het over? Wat betekent kostprijs? Een 970 voor 220 wil ik ook wel :P .
Ik dacht dat dit niet relevant was, ik heb het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Met die resoluties zou ik zeggen upgrade je cpu maar laat je gpu lekker zitten.
Steek dat geld misschien in een fatsoenlijke monitor... Idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zworba
Wat gaat een monitor veranderen aan mijn huidige framerates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zworba
Dus eigenlijk overschakelen naar minder cores CPU moet voldoende zijn dan? Ik behoud dit moederbord dan? Ik heb een SSD aangeschaft en hoop hier al wat betere snelheid door te bekomen. Bedankt voor jullie tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

De 570 is eigenlijk de zwakke schakel in jouw pc, maar met die monitor is dat verrassend genoeg de 1055T.

Dus... Zoals ik al zei... Koop een nieuwe 1080p monitor?
1680x1050 of 1600x1200 ok, maar 1440x900?

[ Voor 6% gewijzigd door Thomg op 28-02-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zworba
Thomg schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:06:
De 570 is eigenlijk de zwakke schakel in jouw pc, maar met die monitor is dat verrassend genoeg de 1055T.

Dus... Zoals ik al zei... Koop een nieuwe 1080p monitor?
1680x1050 of 1600x1200 ok, maar 1440x900?
Wat eigenaardig dat een lagere resolutie resulteert in een slechtere fps. Kan ik ervan uitgaan dat die lagere resolutie meer de CPU belast dan de GPU dan wanneer ik een groter scherm neem? Sry voor mijn "eli5" vragen :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Zworba schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 20:03:
[...]

Wat eigenaardig dat een lagere resolutie resulteert in een slechtere fps. Kan ik ervan uitgaan dat die lagere resolutie meer de CPU belast dan de GPU dan wanneer ik een groter scherm neem? Sry voor mijn "eli5" vragen :S.
Nee, zo'n lage resolutie vandaag de dag is eigenlijk een aardige no-no voor gamen tenzij je echt een ultra-compacte build wilt en per sé 60fps wilt produceren en dan nog.

Met die resoluties zou ik eerst maar eens de QOL verbeteren, ik kan me niet voorstellen dat dat een erg aangename ervaring is.

Wat je zei klopt wel ongeveer.
Dat zie je ook bij sommige benchmarks om de praktische "power" tussen onderlinge cpu's te meten.
Extreem lage resolutie en alles op low + ultra high-end graka en dan fps noteren. Zie je goed hoeveel voordeel een "step-up" kan betekenen voor jou en of het het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Zworba schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 20:03:
[...]

nee juist niet, hij doelt erop dat je resolutie erg laag is voor gaming, je wilt eigenlijk wel minimaal 1080p. Voor fatsoenlijk 1080p gamen is een r9 280x aan te raden...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1