Toon posts:

Windows van HDD naar SSD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen.
Ik wil in de zomervakantie graag een game pc aanschaffen, maar heb niet een erg hoog budget.
Ik ben nu van plan om windows 8 op een hdd te installeren,
maar ik wil graag upgraden naar windows 10. als ik dan tegen de tijd een ssd heb aangeschaft, is t dan mogelijk windows 10 op de ssd te installeren? en/of ben je dan al je bestanden kwijt?

alvast bedankt

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je zelf al gevonden over dit onderwerp. Je bent bij lange na niet de eerste die zich dit afvraagt...

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Je kan perfect de SSD in je PC installeren, daarop Windows 10 installeren, en die harde schijf waar je nu Win8 op gaat installeren, als tweede schijf in je PC plaatsen voor opslag.

Dan moet je inderdaad wel nog alle applicaties opnieuw installeren op je Windows 10 installatie, maar je bestanden staan dan gewoon op dezelfde plaats op je tweede schijf. En dan kan je ze verplaatsen naar je SSD of gewoon laten staan.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De zomervakantie is nog ver weg.....
Waarom een pc maken met alleen een hdd en later pas een ssd?
Als je dan toch een pc met alleen een hdd neemt en later een ssd, dan kan je de hdd gewoon in zijn geheel kopieren naar de ssd (klonen heet dat) en daarmee heb je ook je besturingssysteem mee.