Toon posts:

LG LE8500 opeens geen beeld meer op HDMI ingangen

Pagina: 1
Acties:

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 09:02

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Topicstarter
Opeens sinds vandaag, zonder iets gedaan te hebben, werkt niet 1 van de HDMI inputs meer op mijn LG LE 8500. De PS3 die op de wireless box zit aangesloten gaf geen beeld meer. Dus probeerde ik het rechtstreeks op de LG, maar nog steeds niks. Op een 22 inch computer monitor is het beeld prima, met dezelfde kabels etc. Via de pal output wel gewoon 576i beeld.

Ook een android box ineens geen beeld meer, niet via de wireless box en niet rechtstreeks op de TV.

Iemand enig idee wat dat is? Ik ben al de hele dag bezig, maar heb geen idee meer, buiten dat de hdmi inputs kapot zijn? :X :X
Beeldinstellingen voor de hdmi(720i, 1080i) kan ik niet kiezen
Digitale tv, netcast e.d. werken probleemloos

[Voor 3% gewijzigd door sander817 op 24-02-2015 15:28]

• Vidi Vidi
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-11-2022
Oei, vervelend. Om uit te sluiten dat een ander apparaat de storing veroorzaakt, zou je het beste alle andere apparaten kunnen ontkoppelen van je tv (zoals bv nog iets met scart) en alleen de PS3 rechtstreeks met HDMI aansluiten. Als het niet werkt, probeer dan een andere HDMI kabel. Een defect kabeltje zou wel eens de boosdoener kunnen zijn.

Om er zeker van te zijn dat het HDMI signaal aankomt, kan het beste eerst de tv worden aangezet, op de juiste input én daarna pas de HDMI bron aanzetten... Dit kan HDMI handshake problemen voorkomen.

Laatste optie is om te checken of een HDMI linksysteem aanstaat; die zou je dan het beste kunnen uitzetten. Bij LG noemen ze dat "simplink" en is misschien een knop op de afstandbediening en anders eerst op "input/source" knop drukken en dan één van de 4 gekleurde knoppen, om toegang te krijgen tot die instellingen. Ook andere apparaten met HDMI kunnen zo'n link hebben; ook die eventueel uitzetten.

Succes!

• MacGyvertje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-06 16:39
Ik ondervindt momenteel het zelfde probleem.

HDMI ingangen lijken alleen niet meer te werken.

had jij al een oplossing Sander817?

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 09:02

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Topicstarter
Ja. Repareren, kosten €350 euro..
Heb de tv ingeruild, helaas

• mythia
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-05 11:24
Momenteel exact hetzelfde probleem.

Heb een Onkyo Tx-507 aangesloten met een PlayStation 4, digitale tv met set top box en ik sluit mn laptop er vaak op aan.

Gisteren nog een filmpje gekeken en naar bed gegaan. Vandaag op alle apparaten geen beeld meer (welke allemaal aangesloten zijn via HDMI).

Kabels meteen gecheckt, receiver ertussen uit gehaald en rechtstreeks aangesloten maar blijft no signal aangeven op het scherm.

De televisie laat overigens wel zien dat er een apparaat op de HDMI-poort zit aangesloten, want alle andere outputs zijn 'grayed out'.

Software reset, uur powerless laten staan en meerdere aansluit methodes geprobeerd maar geen oplossing.

Contact gezocht met LG, is een LGE Infinia 8500 overigens. Ze bellen terug wanneer er een monteur langs kan komen maar iemand misschien nog een suggestie? :)

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:44

Splinter Cell

AMD HD7850

Vorig jaar gingen mijn HDMI uit het niets ook kapot, van mijn LG LE8500. Op een heel zeldzaam moment, deden ze het soms weer.

Gelijk de TV maar weggeflikkert. Miskoop, met banding en een dikke glasplaat.

• mythia
Splinter Cell schreef op donderdag 16 april 2015 @ 22:19:
Vorig jaar gingen mijn HDMI uit het niets ook kapot, van mijn LG LE8500. Op een heel zeldzaam moment, deden ze het soms weer.

Gelijk de TV maar weggeflikkert. Miskoop, met banding en een dikke glasplaat.
Heb er zelf geen problemen mee gehad en mooi beeld en lage inputlag, heb jij nog iets geprobeerd qua garantie?

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:44

Splinter Cell

AMD HD7850

mythia schreef op donderdag 16 april 2015 @ 22:54:
[...]

Heb er zelf geen problemen mee gehad en mooi beeld en lage inputlag, heb jij nog iets geprobeerd qua garantie?
Toestel was 4 jaar oud. Wist al dat het een dure reperatie zou gaan worden. 350-450 euro is zo aangetikt.
Geld heb ik bespaard en gelijk uit gegeven aan een mooie Samsung met dunne bezels.

In de loop der jaren zijn de bezels ook stukken dunner geworden.

• mythia
Heb zelf ook al naar andere opties te kijken, pricewatch: Sony Bravia KDL-40W605B Zwart lijkt me een prima vervanger :)

• addyhartman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-06-2021
Dit probleem hoor je heel vaak met LG tv's ik had dit ook 8 maanden terug met mijn tv LG LA9709.
Mijn tv gaf mijn hdmi apparaten niet meer aan.
Bijv mijn PS4 stond gewoon aan maar in de invoerlijst bleef hij grijs maar gaf wel een soort teken van leven door af en toe rechts boven in beeld op 570i te springen.
Dit was alleen bij mijn ps4 bij andere apparaten deed hij dit niet.

Toen ben ik achter men pc gedoken en heel het internet al gestruind maar kon geen oplossing vinden alleen mensen met het zelfde probleem.

Overigens ben ik geen tv expert maar dit werkt voor mij.

- tv aan laten staan en één voor één de HDMI kabels er uithalen
- tv uit doen met je afstandbediening of knop.
- de voeding stekker uit het stopcontact halen.
- vervolgens de tv even aanzetten met je afstandbediening of met de aan uit knop op de tv, om het stroom volledig uit je tv moederbord te halen.
- daarna stop één hdmi kabel / apparaat weer achter in je tv.
- stop de voeding stekker weer in het stopcontact en zet je tv weer aan.
Als het werkt stop dan ook de rest van je hdmi kabels er weer in je tv

Voor mij was dit een tijdelijke oplossing..
Ik heb hier een tijdje mee rondt gelopen en besloten om LG maar te gaan bellen die zeiden dat het waarschijnlijk een software fout was.
Maar dat was het niet het geval..
Na een week heen en weer bellen hebben ze men moederbord vervangen onder de garantie.
Sinds dien geen problemen meer gehad

Anoniem: 611168

Beste Forumgebruikers,

Dit topic is al een tijdje afgesloten, maar weten jullie of met dit defect wel de VGA ingang nog werkt?

• bvonk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-12-2022
Heb ongeveer hetzelfde probleem, heb een 42LW650S en een PS3. Heeft altijd zonder probleem gewerkt maar sinds een week krijg ik opeens "Geen signaal". De PS3 werkt wel op andere TV's (met dezelfde kabels) dus dat is het probleem niet. Ook met mijn tablet krijg ik ook "Geen signaal" meer op de 42LW650S.

Maar het gekke is dat mijn PC aansluiten op dezelfde HDMI poort wel gewoon werkt. Kan dus niet zeggen dat de HDMI poorts op de tv helemaal kapot zijn.

Er zitten 4 poort op de tv maar ze doen allemaal hetzelfde, heb verschillende settings geprobeerd op de TV (Simlink aan/uit) en de PS3 (reset) maar blijft niet werken. Ook 15 minuten van de stroom werkt niet.

Heb wel een mogelijke oplossing gevonden, dat is het bakken van het moederboard http://zedic.com/lg-42dl550-fix-repair/ maar omdat het dus nog wel werkt met mijn PC twijfel ik of dat het probleem en oplossing is.

Iemand een idee?

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-06 14:47
Lijkt me meer tegaan om een spontaan corrupte e-edid data(Wikipedia: Extended Display Identification Data) waarbij de tv niet meer doorgeeft welke resolutie hij aankan naar het aangesloten apparaat, pc werkt dan vaak wel aangezien hij dat niet altijd gebruikt om beeld tegeven.

• bvonk
Bedankt voor de reactie!

Dat is het dan waarschijnlijk. Heb nu met de PS3 ook via de A/V component kabels geprobeerd en dat werkt wel maar krijg weer geen signaal als ik die op 1080 zet. Alleen de Normaal (PAL) werkt en niet 576p, 720p, 1080i of 1080p.

Voor spellen is dat niet echt een ramp want dat doe ik toch niet zoveel op de PS3 maar ik gebruikte hem vooral voor Bluray en dat is nu wel veel minder mooi. Daarnaast werkt 3D al helemaal niet meer.

Is het bakken van het moederbord een mogelijke oplossing om de e-edid weer te laten werken of kan ik nog iets anders proberen zoals een HDMI splitter of HDMI schakelaar?

De TV heb ik een paar jaar geleden gewonnen dus zit geen garantie op maar doet het verder perfect.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-06 14:47
Bakken heeft geen zin bij corrupte software.

Eventueel kan je meschien nog uit servicemenu wat meer info halen, meestal staat daarin info over edid data en of hdmi info. even google gebruiken voor juiste key combi voor je tv.

Let wel op dat je tv helemaal kapot gaat bij verkeerd gebruik service menu.

[Voor 29% gewijzigd door devil-strike op 28-01-2016 20:21]

• bvonk
Helaas, kan maar erg weinig info vinden over mijn type TV (42LW650S). Volgens sommige sites moet je bij LG tv's in het servicemenu komen door zowel op de tv als remote "ok" of "Menu" ingedrukt te houden maar op de tv staat geen "Menu" knop en "OK" ingedrukt houden doet niets.

Is misschien terugzetten naar fabrieksinstellingen een oplossing als het een software probleem is?

[Voor 15% gewijzigd door bvonk op 07-02-2016 21:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FrankyD86
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:42
Excuses voor het omhoog halen van een oud topic, maar ik had hetzelfde met mijn LG 42LE8500, waar van het een op andere moment de HDMI poorten geen signaal meer gaven.

Ik was al op zoek naar een vervangende TV, maar kwam via hier op de oplossing om het moederbord in de oven te bakken en heb dit zojuist gedaan.

Hoe sceptisch ik vooraf ook was, het heeft gewerkt en de HDMI poorten werken weer!

Hierom even een bericht voor iedereen die hier nog over twijfelt, het is het proberen waard!
En bvonk bedankt voor de link!

Het gaat over deze oplossing:
http://zedic.com/lg-42dl550-fix-repair/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kfl
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-05 21:44
Bij mijn LE8500 uit 2010 sinds vanavond hetzelfde probleem. Bij het aanzetten van de TV en de satellietontvanger kreeg ik de melding 'Geen signaal'. Als ik een DVD afspeel met mijn soundsystem (aangesloten via optische kabel en AV kabels, krijg ik wel gewoon beeld en geluid)
Andere HDMI kabel geprobeerd, evenals een andere sat. ontvanger. Hieraan ligt het dus niet.

Blijft over de TV.
Heb de aan-uit procedure zoals hierboven beschreven werd, ook al uitgevoerd. Maar dat heeft helaas niet geholpen.

Om nu het moederbord te gaan demonteren en af te bakken in de oven; tja, dat is wat veel gevraagd voor mij.

TV is dus 6 jaar oud, garantie zal er wel niet meer in zitten. Bovendien is de winkel inmiddels niet meer actief.

Wat nu? Iemand nog advies?

Edit 9/7/16:
Zojuist toch maar de stoute schoenen aangetrokken en het moederbord in de oven afgebakken 😁
Nu het hele zaakje weer gemonteerd en warempel: het ding werkt weer!
Was ff spannend, maar het heeft zich geloond!
(Voorlopig) geen nieuwe TV... 😎

Uurtje werk en een chemische geur in de keuken, kost (vrijwel) niks. Goede tip dus!

[Voor 19% gewijzigd door Kfl op 09-07-2016 11:51]

Anoniem: 807039

Ook ik kan bevestigen dat het afbakken in de oven van het mainboard echt werkt. 10 minuten op 200gr en alle HDMI poorten werken weer als een zonnetje. Voorzichtig uit de oven halen en 30min af laten koelen.
Mijn LE8500 is ongeveer 8 jaar oud. Plotseling werkte geen enkele HDMI poort meer maar de TV zag wel dat er een apparaat was aangesloten. Na het selecteren van het HDMI kanaal kwam de melding "geen signaal".
Het demonteren van het mainboard is zeer eenvoudig als je de procedure volgt.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-06 10:03
Zo heb ik ook onze Samsung van 2008 gered van de recycledood.

Nadat ik al in eerder stadium enkele jaren geleden al de 'bad-caps' vervangen had op het powerboard, ging nu weer de TV niet meer aan. Hij bleef hangen tijdens de opstart. Je hoorde het relais steeds klikken.
Aangezien mijn caps van Japanse kwaliteit waren, kon dus op het powerboard het probleem niet zitten.

Dus mainboard in de oven zoals eerder beschreven en alles werkt weer alsof de TV gisteren gekocht is.

Een minpunt had ik wel. De SCART poorten waren van een simpele kwaliteit plastic en die zijn een beetje
vervormd/gesmolten tijdens het proces. Je kon ze ook niet verwijderen van te voren, omdat ze vastgesoldeerd waren op het mainboard. Dus misschien is het raadzaam om ze van te voren te omwikkelen met aluminiumfolie. Wellicht dat je ze daarmee redt.
Voor ons viel het verlies van de SCART mee, omdat wij alleen gebruik maken van antenne en HDMI.

• 5bomen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-04 21:01
Ook hier een LE8500 van 5 jaar oud met de zelfde klachten; geen enkele HDMI poort deed het meer.
Printplaat 10 min in de oven afgebakken op 220 graden en de HDMI poorten doen het weer...

Anoniem: 805849

Ook ik zelfde probleem. Moederbord in de oven gebakken en weer beeld!
Op You Tube is een filmpje hoe je dit moet aanpakken. Heb nu wel 2 TV's', omdat ik een nieuwe Philips Ambi gekocht heb. Geen LG meer in huis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 650821

Extreme methodes... Ik heb het zelfde probleem laatste week en heb het opgelost zonder al te veel moeite. Gewoon de tv update via usb en alles deed het weer.

• Fritskeh
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14-01-2018
Hallo, ik heb hetzelfde probleem. Hoe soepje software update?
Alvast bedankt!

• Fritskeh
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14-01-2018
Al opgelost, inderdaad moederbord demonteren en bakken maar! Blijft vreemd dat er zoveel mensen last van hebben en de LG er niets aan doet.

• Gibral
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-03-2022
Hallo, ik had een probleem met mijn LG 42LE7300. De HDMI poorten werkten niet en later ging de TV niet meer aan (wel het witte lichtje van de afstandsbediening op de TV). Daarna het moederbord 10 minuten gebakken op 200 graden, 30 minuten af laten koelen in de oven (i.v.m. bewegen). TV ging weer aan en de HDMI werkte ook weer.

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 14:24
Inmiddels begint mijn LG 42LE8500 ook kuren te vertonen en ik vermoed dat het dezelfde oorzaak heeft (brakke soldeerverbindingen).
Hebben jullie dit gedaan d.m.v. onder- en bovenwarmte? Want hetelucht wordt afgeraden i.v.m. de bewegende lucht.

• plofkip
Het heeft gewerkt :-)

• polhuis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-03-2019
Ik vroeg mij echter af of alle (hard) plastic onderdelen op dat boardje tegen 200 graden kunnen.
Ik bedoel dan met name de SCART-aansluiting.

Hebben jij deze verwijderd voor het bakken ?

Alvast bedankt voor je info.

Vriendelijke groet,

Bob

• plofkip
Die heb ik idd laten zitten :-)

• polhuis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-03-2019
Ik had al zo een vermoeden, dank je :-)
(kwam er achter dat je ze er ook niet zo afgeklickt krijgt o.i.d.)

Net afgebakken en opnieuw gemonteerd....en het werkt, Super !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kfl
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-05 21:44
Na in juli 2016 al eens te hebben gebakken, lijkt het nu weer nodig te zijn.
Exact dezelfde symptomen als toen, dus morgen maar weer eens hobbyen...😡

Edit 28 maart:
Printplaat ff in de oven gehad en de TV doet het weer!
Benieuwd hoe lang het deze keer goed gaat...

[Voor 27% gewijzigd door Kfl op 28-03-2018 19:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:39

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Heel fijn dit topic ik had mijn 42le8500 al bijna afgeschreven, input op de hdmi werd wel gedetecteerd, maar er bleef no signal in beeld komen.
Maar na de printplaat 10 minuten op 200 graden Celsius "gebakken" te hebben werkt alles weer prima. d:)b

It's just a donkey

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gvrman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-04 21:18
Top! Werke bij mij ook. 42le8500

• ArieB81
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-02-2019
Werkte bij mij ook voor de 42LE8500 (ruim 10 minuten op 215 graden). Top !

• hera81
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06-06-2019
we gaan dit direct eens proberen, wish me good luck, gratis tv gehad, met blijkbaar dezelfde problemen als hier beschreven, dus nu alles uitgehaald en sebiet de oven binnen

• ovanelzelingen
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-04-2022
Al meer dan een jaar gebruikte ik de HDMI poorten niet van onze tv LG42 LE8500 totdat ik echt op zoek ging naar evt. een oplossing. Ik wist niet wat las...

via deze site: https://www.hirsi.nl/lg-l...dmi-poorten-de-oplossing/
las ik de oplossing.
Vandaag uitgeprobeerd en ongelooflijk 10 min. moederbord bakken in de oven van ca. 197 graden, uurtje afkoelen en ongelooflijk hij doet het gewoon!

Top tip!!! O-) :) _/-\o_

• plofkip
ovanelzelingen schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:57:
Al meer dan een jaar gebruikte ik de HDMI poorten niet van onze tv LG42 LE8500 totdat ik echt op zoek ging naar evt. een oplossing. Ik wist niet wat las...

via deze site: https://www.hirsi.nl/lg-l...dmi-poorten-de-oplossing/
las ik de oplossing.
Vandaag uitgeprobeerd en ongelooflijk 10 min. moederbord bakken in de oven van ca. 197 graden, uurtje afkoelen en ongelooflijk hij doet het gewoon!

Top tip!!! O-) :) _/-\o_
Hate to bring this to you, maar dat blijft waarschijnlijk niet heel lang functioneren...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee