Windows ultimate backup werkt niet na uninstall aconis2012

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Topicstarter
Situatie:
Ik heb met basis OEM win7 premium (van informatique pc) een install gedaan op HP laptop en vervolgens een anytime upgrade naar ultimate met legale key.
Alles perfect tot nu toe.
Toen installeerde in acronis 2012 om te backuppen naar tib. (zoals ik altijd doe)
Vervolgens kopieer ik de tib naar tib2 en convert tib2 naar vhd(zoals ik altijd doe)

Nu komt het error bij conversie van tib2vhd. Dus RAMP!

Ik uninstall acronis2012 en probeer de gewone windows backup:
na restart klik ik op onderhoud/backup.......

en er gebeurt niets geen menu!!

Acronis2012 heeft het uitgeschakeld! :(

Dus chatten met acronis:
Chandrachood: Hello! Thank you for contacting Acronis Customer Central. My name is Chandrachood and I will be glad to assist you. Please allow me 3-4 minutes to review your message. If you already have an existing case number on this issue, please let me know. Otherwise, I will create a new case and provide you the case number.
Chandrachood: Thank you for your patience.
Chandrachood: As I understand, you are using Acronis True Image 2012 and you are not bale to backup using the windows backup feature. Am I correct?
You: yes
Chandrachood: I will be happy to assist you with this.
You: the windows backup future does not work after uninstall acronis 2012
Chandrachood: I would like to inform you that you are using the older version of Acronis software.
You: thats the problem
Chandrachood: The latest version of Acronis is Acronis True Image 2015.
Chandrachood: We no longer support Acronis True Image 2012 as it has reached it's support boundaries.
Chandrachood: However, I would suggest you to upgrade Acronis True Image 2012 to Acronis True Image 2015.
You: i do not want to use acronis anymore i want to restore windowsbackup future as it was befor install 2012
You: no i tried that and not happy with 2015 i want to make windows vhd with windows software system but thats disabled by acronis 2012
Chandrachood: Dennis, please contact Microsoft to get that window backup feature enabled.
You: i did but they say your responseble becouse your software disabled it
You: they do not want to help me
Chandrachood: I see.
Chandrachood: As best effort support, please follow the following steps:
Chandrachood: 1) Click Start -> Run -> Type regedit and press OK.
2) Please navigate to HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{B98A2BEA-7D42-4558-8BD1-832F41BAC6FD}\Instance\InitPropertyBag.

3. Right click on key and select properties.
4. Click on "advanced"
5. Select "owner tab"
6. change "System" or "Trusted Installer" to "Administrator" -> Click Apply -> OK
7. Back at original "permissions screen", click on the name you just selected and "tick off the check box" to give yourself "full control".
8. Now change the ResourceDLL to "%SystemRoot%\System32\sdcpl.dll". (without quotes)
9. Finally change the ResourceID to "14". (without quotes)
You: i have only this
You: HKEY_CLASSES_ROOT\.CLSID\{66742402-F9B9-11D1-A202-0000F81FEDEE}
You: your key does not exist
Chandrachood: Dennis, as best effort support, I gave this information. You can take this to the Microsoft or purhcase Acronis True Image 2015 for support from Acronis.
You: ok
Chandrachood: Is there anything else I may assist you with today?
Bovenstaande uitgevoerd: GEEN RESULTAAT :(

Acronismedewerker: "u moet voor winbackup support bij microsoft zijn. We kunnen u niet verder helpen."

Micosoftmedewerker: "U heeft een OEM versie premium en moet bij informatique zijn". We kunnen u niet verder helpen."

Informatiquemedewerker: "U heeft de OEM versie bij een andere PC gekocht en wij bieden alleen support als de hardware van ons is. Maar als u een Ultimate key (upgrade) hebt is de versie niet meer OEM. U moet bij microsoft zijn.We kunnen u niet verder helpen."

HPmedewerker: "Wij bieden geen support op software, herinstall de software met orginele CD..We kunnen u niet verder helpen. "

Geen van de bedrijven neemt verantwoordelijkheid voor probleem en schuiven allemaal af.

HELP
7(8)7

Wat kan ik doen?
Afbeeldingslocatie: http://www.alienhouse.nl/wp-content/uploads/2011/10/539.4801.png

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:09

ResuCigam

BOFH

Ik denk dat je het snelste klaar bent als je de HDD wist en een verse Windows installatie doet.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:22

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar WOS, want dit is geen hardwareprobleem.

Wel een dingetje, die Windows licentie is een OEM en behoort dus die Informatique pc toe. Die mag je officieel niet op een andere pc/laptop plempen, legale upgrade key of niet. Dat zou anders wel heel makkelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit : Reactie verplaatst naar WOS.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:37
Microsoft heeft gelijk wat betreft OEM-licentie... Als je een OEM licentie hebt moet je bij je OEM zijn (niet de verkoper). Je OEM is blijkbaar HP. HP levert geen software-ondersteuning, dus daar ben je alweer mee klaar. Een upgrade maakt je licentie niet in eens Retail. Je kan de upgrade namelijk niet uitvoeren zonder licentie. OEM = OEM.

Wel een beetje jammer dat de computerzaak Informatique je er niet mee wil helpen. Je gebruikt software die niet meer wordt ondersteund van Acronis, dus daar hoef je inderdaad niet meer op support te rekenen (wat ook best een beetje jammer is)

tsja... vrij lastig verhaal eigenlijk. Eigenlijk had je bij Acronis moeten wezen, maar die leveren geen support meer.

Gezien je andere posts vraag ik me af of je Windows intussen niet corrupt is geraakt. Windows Backup zou op zijn minst een foutmelding moeten geven bij het starten. Al in de Event log gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dit topic mist wat troubleshooting stappen..

Wat staat er inderdaad in je eventlog? Heb je zelf nog gezocht op internet wat hier de mogelijke oorzaken van kunnen zijn? Staat je Block Level Backup Engine Service niet uitgeschakeld?

En er wordt naar Acronis verwezen: waar is die beschuldiging op gebaseerd dat Acronis Windows Backup heeft uitgeschakeld :?

[ Voor 21% gewijzigd door Glashelder op 24-02-2015 19:40 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Glashelder schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 19:39:
Dit topic mist wat troubleshooting stappen..

Wat staat er inderdaad in je eventlog? winupdate errors Heb je zelf nog gezocht op internet wat hier de mogelijke oorzaken van kunnen zijn?ja Staat je Block Level Backup Engine Service niet uitgeschakeld? service is auto

En er wordt naar Acronis verwezen: waar is die beschuldiging op gebaseerd dat Acronis Windows Backup heeft uitgeschakeld :?omdat via onderhoud/ als ik win backup doe ipv winbackup acronis wordt gesart.
Heb deels opgelost door acronis2012 weer te installeren en via onderhoudscentrum winbackup te doen:
maar loop tegen error op op mijn externe hd.
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/xc7nrd.jpg
Ben nu aan googlen.... op code
Hulp is welkom.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Dankje ga ik doen...:)
Heb inmiddels een backup met clonezilla gemaakt en gecheckt! Linux is veel betrouwbaarder dan Windows!!!
Maar ik ga nog zeker veel tijd steken in oplossen van foutcode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Maar natuurlijk, software van een derde verkloot Windows en dat maakt Linux betrouwbaarder 8)7

Ik kan je garanderen dat er genoeg software is die Linux voor je kan slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Libux betrouwbaarder dan Windows... Dure. Dus als ik software schrijf die iets aanpast in linux is dat ook niet meer betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Ik draai nu alles virtueel via *.vhd en ga testen....of ik win backup daar aan de gang kan krijgen?
Enige vraag kan je zowel bij de host als de gast dezelfde key gebruiken die bij je machine is meegeleverd?
Of is met virtueel sprake van "twee"computers en heb je ook daar een unieke key nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Virtueel is een losstaande licentie. Zie de licentievoorwaarden van Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:55

TheVMaster

Moderator WOS
paranoia68 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:12:
[...]

Dankje ga ik doen...:)
Heb inmiddels een backup met clonezilla gemaakt en gecheckt! Linux is veel betrouwbaarder dan Windows!!!
Maar ik ga nog zeker veel tijd steken in oplossen van foutcode...
Misschien moet je dan gewoon Linux installeren en van Windows afstappen? ;w

Maar eh....als ik het goed begrijp gebruikje 4 stappen om van een Windows installatie naar een .vhd te komen welke je als backup gebruikt? Waarom niet gewoon Disk2VHD gebruiken, tooltje van Microsoft om je disk vanuit Windows gewoon om te zetten naar een VHD enneh...helemaal gratis, net zo gratis als Linux dus :+

[ Voor 32% gewijzigd door TheVMaster op 25-02-2015 23:01 ]

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
TheVMaster schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 23:00:
[...]

Misschien moet je dan gewoon Linux installeren en van Windows afstappen? ;w

Maar eh....als ik het goed begrijp gebruikje 4 stappen om van een Windows installatie naar een .vhd te komen welke je als backup gebruikt? Waarom niet gewoon Disk2VHD gebruiken, tooltje van Microsoft om je disk vanuit Windows gewoon om te zetten naar een VHD enneh...helemaal gratis, net zo gratis als Linux dus :+
WOW? Ik ben helemaal niet thuis in VHD's Omdat ik altijd met tib's heb gewerkt. En een kopie met converten in acronis2012 naar VHD. Maar rechtstreeks van DISK2VHD had ik nooit van gehoord!?
Ik heb me als rot gezocht op youtube...:(

Heel erg bedankt!!! 1000x DANK!
_/-\o_
Nu kan ik die VHD van win als bootsys gebruiken.

Nog vraagje: Mag ne 2-4 VHD kloonen gebruiken met zelfde key op 1 computer? Denk het wel want je kan niet tegelijk draaien?! Weet niet zeker...:(

Verwijderd

paranoia68 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:11:
Ik draai nu alles virtueel via *.vhd en ga testen....of ik win backup daar aan de gang kan krijgen?
Enige vraag kan je zowel bij de host als de gast dezelfde key gebruiken die bij je machine is meegeleverd?
Of is met virtueel sprake van "twee"computers en heb je ook daar een unieke key nodig?
Virtueel kun je ook gewoon een Windows (server) backup draaien.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nog vraagje: Mag ne 2-4 VHD kloonen gebruiken met zelfde key op 1 computer? Denk het wel want je kan niet tegelijk draaien?! Weet niet zeker...:(
Officieel mag je jouw versie van Windows 7 in het geheel niet virtueel draaien ;)

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Glashelder schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:53:
[...]

Officieel mag je jouw versie van Windows 7 in het geheel niet virtueel draaien ;)
Ook niet met virtualbox? De Informatique mdewerker zij dat het mocht als ik maar de key niet dubbel gebruik dus 30dgnversie met rearm.
Windows Virtual PC is de nieuwste virtualisatietechnologie van Microsoft. Hiermee kunt u meerdere besturingssystemen tegelijk op één computer gebruiken en een aantal productiviteitstoepassingen in een virtuele Windows-omgeving uitvoeren, met een enkele klik, rechtstreeks op een computer met Windows 7.

Windows Virtual PC ondersteunt de volgende host- en gastbesturingssystemen:

Host: Windows 7 Home Basic, Windows 7 Home Premium, Windows 7 Professional, Windows 7 Ultimate, Windows 7 Enterprise.

Gast: Windows XP Service Pack 3 (SP3) Professional, Windows Vista Enterprise Service Pack 1 (SP1), Windows Vista Ultimate Service Pack 1 (SP1), Windows Vista Business Service Pack 1 (SP1), Windows 7 Professional, Windows 7 Ultimate, Windows 7 Enterprise.

Opmerking: de functie voor virtuele toepassingen wordt niet ondersteund in Windows Vista Business Service Pack 1 (SP1) en Windows 7 Professional Edition.
Premium@premium mag dus niet :(
Marketingstruuk, als de demo van upgrade bevalt koop je de key! :(

[ Voor 78% gewijzigd door digidokter.net op 26-02-2015 21:54 ]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
paranoia68 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:31:
[...]

Ook niet met virtualbox? De Informatique mdewerker zij dat het mocht als ik maar de key niet dubbel gebruik dus 30dgnversie met rearm.

[...]

Premium@premium mag dus niet :(
Merketingtruuk, als de demo van upgrade bevalt koop je de key! :(
30 dagen versie en dan slmgr -rearm is dus geen Windows licentie, maar gewoon de trial...
En dan maakt het niet uit of je desktop een OEM licentie heeft, je zal alleen zien dat zodra je licentie verloopt je allerlei meldingen enz. krijgt :)

Fixing things to the breaking point...

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Ik heb mijn laptop beetje rond:
1.- Ik heb de schijf van laptop geback-upt met clonezilla part2part. (1 optie voor backup terugzetten)
2. Ik heb een versieketen lopen van acronis tib met ook een non-stopversie van de c:\ en systeempartitie. (2e optie terugzetten)
3.Ik heb een VHD met Disk2VHD gemaakt naar externe HD en andere partitie op latop. (Ik kan hier ook van booten via boodloader omdat ik in computerbeheer de vhd heb gekoppeld en geactiveerd. (2e optie van terugzetten)
4.En daarnaast loopt de herstelschijf optie van windows zelf mee en controleert de installaties. (4e optie voor terugzetten)

Ik heb dus 4 wegen om (systeem) backups terug te plaatsen...:) Hoop dat 1 in ieder geval werk bij problemen!

Daarnaast heb ik timefreeze lopen die mijn C:\ op slot zet (beschermt) en virtueel draait.
Dan hoef ik de key ook niet te activeren omdat ik de timefreeze aan heb. Mocht het niet werken dan moet ik toch op een of andere manier de OEM versie activeren met upgrade.

Dank voor jullie medewerking ik ben nu gerust...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:55

TheVMaster

Moderator WOS
paranoia68 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:04:
Ik heb mijn laptop beetje rond:
[...]

Ik heb dus 4 wegen om (systeem) backups terug te plaatsen...:) Hoop dat 1 in ieder geval werk bij problemen!

Daarnaast heb ik timefreeze lopen die mijn C:\ op slot zet (beschermt) en virtueel draait.
Dan hoef ik de key ook niet te activeren omdat ik de timefreeze aan heb. Mocht het niet werken dan moet ik toch op een of andere manier de OEM versie activeren met upgrade.

Dank voor jullie medewerking ik ben nu gerust...:)
Eh.....waarom zou je vier methodes nodig hebben om een backup terug te zetten? Daarnaast timefreeze....da's volgens mij niet helemaal zoals het hoort toch..? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Eh.....waarom zou je vier methodes nodig hebben om een backup terug te zetten? Daarnaast timefreeze....da's volgens mij niet helemaal zoals het hoort toch..?
Timefreeze gebruik ik nu om de 3dg (activatieperiode even stil te zetten) omdat ik eerst mijn systeem wil testen op activatie onder een VHD steem in viruel box of zo kijken of ie door de validatie heen komt of niet omdat ik een OEM versie heb en Microsoft doet daar moeilijk over!!

Tot ik dat recht heb gebruik ik even timefreeze wat niet echt deftig is... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

paranoia68 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:31:
[...]

De voorwaarden verbieden het gebruik virtualiseren van die versie in het geheel.. Of dat nou met Virtualbox, HyperV, VMWare Workstation of Xenserver gebeurd maakt niets uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
De voorwaarden verbieden het gebruik virtualiseren van die versie in het geheel..
Wie leest tegenwoordig de voorwaarden? Ik zie het wel als ze aan de deur staan....;)

Pagina: 1