Behuizing gezocht

Pagina: 1
Acties:

• rjharms
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-06-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een behuizing voor mijn nieuw te bouwen pc. Mijn voorkeur gaat uit naar een micro ATX behuizing, maar een compacte ATX is wellicht ook goed.

Wat is je budget?
Mijn hele pc mag ongeveer 750 tot 800 euro kosten exclusief besturingssysteem. Volgens mij is een behuizing tot ongeveer 80 euro dan prima.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk. Wel heb ik een voorselectie gemaakt van behuizingen die mijn interesse hebben gewekt. Uiteraard sta ik open voor alternatieven :)Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De pc komt in eerste instantie in de woonkamer te staan. Zal met name gebruikt worden voor office, design software, af en toe een game. Op den duur is mijn doel om ook vanaf de pc media te streamen naar tv en een nog aan te schaffen receiver. Op dit moment verwacht ik de volgende hardware in de behuizing te plaatsen: moederbord, voeding, processor, SSD, HDD (misschien 2x en dan RAID), luchtkoeling, 8GB werkgeheugen (in de toekomst ruimte om uit te breiden), losse videokaart, mogelijk losse geluidskaart.

Overige vragen
Wel heb ik nog een vraag, waar ik voor mijzelf nog geen eenduidig antwoord op heb:
  • Hoe belangrijk is een stoffilter voor de behuizing? Kun je ook prima zonder zoals bij de Bitfenix Phenom?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Hoe belangrijk een stoffilter is, hangt natuurlijk af van de omgeving. Extreme vergelijking: cleanroom vs. normaal huishouden met een huisdier en vloerbedekking.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
Ik vind het zelf fijn als er niet teveel stof in mijn kast terecht komt, en zonder stoffilters is het slecht te doen bij mij thuis. Als je case geen ingebouwde stoffilters heeft, is dat niet direct een probleem. Hiervoor kun je fan guards kopen, zoals de pricewatch: Silverstone 120mm Fan Filter. Deze zet je op de ingaande fans. Zorg dat er meer lucht je case ingaat dan eruit gaat en het overgrote deel van het stof blijft dan buiten.

• rjharms
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-06-2025
JoepD schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:40:
Ik vind het zelf fijn als er niet teveel stof in mijn kast terecht komt, en zonder stoffilters is het slecht te doen bij mij thuis. Als je case geen ingebouwde stoffilters heeft, is dat niet direct een probleem. Hiervoor kun je fan guards kopen, zoals de pricewatch: Silverstone 120mm Fan Filter. Deze zet je op de ingaande fans. Zorg dat er meer lucht je case ingaat dan eruit gaat en het overgrote deel van het stof blijft dan buiten.
Bedankt voor je tips. Voorlopig zal de pc op een bureau komen te staan, aangezien er tapijt op de grond ligt. Er lopen twee kleine huisdieren in de woonkamer, dus stoffilters gaan dan wellicht wel handig zijn.