Toon posts:

superorb vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Kheb een nieuwe dual mobo besteld (ASUS CU4X-D) met 2 intel pIII 1000 mhz processoren. En ook 2 superorbs. Maar passen die superorbs daar wel op, omdat ik op een link alleen maar AMD zag staan. Iemand een tip?
En heeft iemand foto's van een dual mobo met 2 van die superorbs, lijkt me namelijk een geil gezicht...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm... Officieel past het zeker niet... Misschien dat je het met wat modden toch erop kan krijgen, maar dat beveel ik je niet aan. Pas wel op dat je de CPU core niet beschadigt.

Als je per-se een "cool uitziende" cooler wil hebben, beveel ik je de Golden Orb aan. Wel goed insmeren (doch niet te dik) met koelpasta.

Info op site van Thermaltake

Als koeling belangrijker is dan de look, dan beveel ik je GlobalWin / Alpha coolers aan...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Laat je niet verleiden door de geilheid van een Super Orb ;) Ik heb er zelf eentje, maar een fantastische koeler is het niet. Ik moet er dan ook niet aan denken om twee van die dingen in m'n PC te hebben omdat eentje al een gigantische takkeherrie maakt als je alle fans gebruikt en niks mod. Kijk liever uit naar een betere koeler die ook nog eens stiller is :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
*SNIF*, kheb de processoren en koelers al hier liggen, alleen m'n mobo nog niet, maar passen ze stiekum echt niet?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op Friday 15 June 2001 11:12 schreef arjo_kamp het volgende:
*SNIF*, kheb de processoren en koelers al hier liggen, alleen m'n mobo nog niet, maar passen ze stiekum echt niet?
Er zijn zeker wel mensen die ze op Intels hebben zitten, maar officieel passen ze niet omdat de afmetingen verschillen met socket-A. Bovendien zijn het geen beste koelers (2 maken echt _pokke_ herrie).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
iedereen klaagt altijd over die herrie, maar kgeloof dat ze 37 db hebben. Maar er zijn toch veel meer dingen die herrie maken in je pc, en tgaat toch met stappen van 3 db elke keer. Het is toch niet zo dat 2 dingetjes van 40 db een totaal geven van 80 db... beetje wazig is het wel...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op Friday 15 June 2001 11:38 schreef arjo_kamp het volgende:
iedereen klaagt altijd over die herrie, maar kgeloof dat ze 37 db hebben. Maar er zijn toch veel meer dingen die herrie maken in je pc, en tgaat toch met stappen van 3 db elke keer. Het is toch niet zo dat 2 dingetjes van 40 db een totaal geven van 80 db... beetje wazig is het wel...
Geloof me, want ik spreek uit ervaring. Een Super Orb met beide fans aan klinkt als een fohn. Vreselijk geluid >:) Ik heb m'n hele systeem gemod om 'm stiller te krijgen, en de Orb was gewoon de grootste boosdoener.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Eek waarom 2 orbs erop??

Cheap Alternatief : 2x fop32 (2x fl 45.-)

Middle Alternatief : 2x Fop38 (2x fl 70)

High end Alternatief : 2x Modded Alpha
pep66t met 60Hp fan (2x fl 145,-)

SUPER High end Alternatief : 2x Swiftech 462 :) (2x fl 250)

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:35

Lordy79

Fundamentalist

Op Friday 15 June 2001 11:41 schreef Exirion het volgende:

Geloof me, want ik spreek uit ervaring. Een Super Orb met beide fans aan klinkt als een fohn. Vreselijk geluid >:) Ik heb m'n hele systeem gemod om 'm stiller te krijgen, en de Orb was gewoon de grootste boosdoener.
Hier moet ik me bij aansluiten. Ik verkoop die superorbs ook en ik zou er zelf niet eentje willen hebben... Heb ook al aantal mensen teruggehad die toch maar een volcano cooler of een spire wilden :)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Ik heb het geluid van zo'n koeltoren inderdaad ook mogen horen, en inderdaad, het gaat niet zachtjes..

Verder koelen die dingen ook nog niet echt fantasties... Tenminste, niet op een AMD.. Maar zo'n P-III verbruikt toch veel minder vermogen dus dat zal geen probleem zijn..

Wel effe goed omgaan met de koelpasta. Ik denk dat je het wel passend gaat krijgen..

Verwijderd

Topicstarter
Op Friday 15 June 2001 12:10 schreef hervaz het volgende:
Eek waarom 2 orbs erop??

Cheap Alternatief : 2x fop32 (2x fl 45.-)

Middle Alternatief : 2x Fop38 (2x fl 70)

High end Alternatief : 2x Modded Alpha
pep66t met 60Hp fan (2x fl 145,-)

SUPER High end Alternatief : 2x Swiftech 462 :) (2x fl 250)
Wat mogen die superorbs kosten dan volgens jullie???????

Verwijderd

Topicstarter
wat kosten die dingen nou in de winkel???? die superorbs met 2 ventilatoren?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 15 juni 2001 16:39 schreef arjo_kamp het volgende:
Volgens mij nu 50 piek per stuk

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op vrijdag 15 juni 2001 16:39 schreef arjo_kamp het volgende:
Goedkoopste 50 piek, afzetprijs voor zo'n slechte lawaaimaker :)

Verwijderd

Op vrijdag 15 juni 2001 17:32 schreef Exirion het volgende:

[..]

Volgens mij nu 50 piek per stuk
Heb jij ze al ergens gezien?

( Ik ga zo wel even de Pricewatch voor Draken doorspitten. TWEAKERSNET WERKT WEER Jippieieieieie :) )

Verwijderd

Oeps,
vergissinkje.
Ik dacht aan de Dragon serie, net uit.

Deze dus :9~

http://www.thermaltake.com

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/productImageD2.gif

Verwijderd

Topicstarter
ik betaal 40 piek per stuk...

Verwijderd

Waarom een SuperOrb?