Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Versiebeheer, enkel voor bestandsnamen

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik heb heb hier een stapel bestanden die ik wil hernoemen en verplaatsen binnen een directory. Bijvoorbeeld:
/dir1/bestand1.ext wordt /dir2/bestand2.ext. Echter, ik wil die hernoem actie op een later moment ongedaan kunnen maken. Ofwel: met één druk op de knop wil ik weer terug naar de basissituatie kunnen (en eventueel ook weer terug naar de "nieuwe" situatie).

Nu was mijn eerste ingeving: git. Die kan dit prima. Er zit alleen één groot nadeel aan, in de eerste instantie worden al die bestanden ook in de repository opgenomen. Dan kost het me dus sowieso 2x zoveel ruimte. En, een niet onbelangrijk detail, het gaat om honderden bestanden van enkele gigabytes per stuk. Dit is niet echt een goede oplossing dus.

Kortom: ik zoek een versiebeheer-tool die enkel het renamen en verplaatsen van de bestanden bijhoudt, verder niets. Bestaat zoiets?

omniscale.nl

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 13:58

--MeAngry--

aka Qonstrukt

git-annex :)
git-annex allows managing files with git, without checking the file contents into git.

[ Voor 48% gewijzigd door --MeAngry-- op 24-02-2015 14:27 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• posttoast
  • Nu online
Hee, die kende ik nog niet. En die kan dat inderdaad. Dank voor je supersnelle reactie :)

omniscale.nl

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan ook met een eenvoudiger scriptje icm een vertaaltabel. Maak een vertaaltabel (C:\movies\bla.mkv; c:\educatie\lesstof.mkv) en laat met een for-loopje een rename-actie van links naar rechts of andersom lopen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• posttoast
  • Nu online
Haha, ja, dat is eigenlijk helemaal niet gek gedacht F_J_K. Ik maakte het mezelf gewoon veel te ingewikkeld volgens mij :D

omniscale.nl

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er zijn ook nog programma's die dat soort dingen wel kunnen (volgens mij). Métamorphose File and Folder Renamer bijvoorbeeld. Gratis ook nog.

• posttoast
  • Nu online
Voor de netheid zet ik hier nog even neer hoe ik het uiteindelijk heb opgelost (zoals F_J_K al aanraadde gewoon met een vertaaltabel dus):

Dit is de vertaaltabel (renamer.txt):
code:
1
2
origineel\directory\path;originelefile1.ext;nieuw\directory\path;nieuwe filename1.txt
origineel\directory\path;originelefile2.ext;nieuw\directory\path;nieuwe filename2.txt

En vervolgens dit batch bestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
@echo off
setlocal
:PROMPT
SET AREYOUSURE=N
SET /P AREYOUSURE=Are you sure (Y/N)?
IF /I "%AREYOUSURE%" NEQ "Y" GOTO END

FOR /F "tokens=1-4 delims=;" %%A IN (renamer.txt) DO (
  echo %%A\%%B =^> %%C\%%D
  IF NOT EXIST "%%C" (
    mkdir "%%C"
  )
  move /y "%%A\%%B" "%%C\%%D"
)

:END
endlocal

pause

Het kan ongetwijfeld sneller/optimaler (het is jaren geleden dat ik voor het laatst een batch file heb gemaakt) maar het doet wat het moet doen. En om mijn originele files weer terug te krijgen draai ik de boel in de batch file uiteraard gewoon om :)

Dank voor het meedenken allemaal!

omniscale.nl

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dank@update, handig voor de volgende :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1