Game PC 700 euro,

Pagina: 1
Acties:

• peertje1010
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-10-2025
Hallo allemaal!

Afgelopen week heb ik besloten mijn eigen (eerste) game pc te bouwen! Graag vraag ik om jullie advies :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen? Ik wil ben op zoek naar een pc waar ik voor 700 euro eigenlijk alles mee kan doen, gamen, videoberwerken, maar ook gewoon op het internet surfen. Ik ben ook op zoek naar een pc die zeer toekomstbestendig is en het makkelijk 5 jaar kan uithouden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. De maximum prijs is 700 euro. Iets meer of minder is geen enkel probleem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model Scherm, toetsenbord en muis zijn aanwezig

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen. Een intel i5 is naar mijn mening een must, een redelijke videokaart ook.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen. Het liefst een kast die er goed uit ziet. Maar ook een systeem wat niet al te veel geluid maakt.

Dit is wat ik al heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,50€ 182,50
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 81,24€ 81,24
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING€ 145,95€ 145,95
1Zalman Z11 Neo€ 56,95€ 56,95
1Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod€ 59,99€ 59,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,-€ 64,-
1Cooler Master GM G450M€ 39,95€ 39,95
1Crucial MX100 256GB€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 722,53

De processor is de goedkoopste van de i5 famillie, een duurdere lijkt me niet nodig, misschien dat er met een beetje schuifen plaats is voor een i7? Ik vraag me alleen af of mijn pc veel toekomstbestendiger is met een i7, zo ja is het wellicht wel handig deze op te nemen in mijn lijstje. :?

De videokaart leek me ook wel aardig, lekker zuinig maar misschien niet de beste in het prijssegment? Enige suggesties voor een andere videokaart? Ik speel niet de meest nieuwste games op de hoogste resoluties, games als minecraft team fortress 2 en counter strike moeten echter wel lukken.

SSD is zeker nootzakelijk, met oog op snelheid.

Ik weet niet of de voeding wat is, ik heb eigenlijk gewoon eentje uit de pricewatch gepakt, enige opmerkingen over de voeding?

De kast viel me op vanwege het uiterlijk, de kast is duidelijk aanwezig in mijn kamer en mag dus wel een vlinke indruk achter laten :D Echter weet ik niet hoe het zit met koelprestaties en dergelijke, heb een beetje gegoogled en kwam gelukkig geen dramatische ervaringen tegen. 8)

Over het moederbord heb ik veel postitiefe reviews gelezien, echter kan ik hier misschien ook nog wat op besparen.

Nu is natuurlijk ook mijn vraag, of de componenten zo met elkaar samen gaan? Voor zo ver ik heb gekeken zou het geen probleem moeten zijn, de videokaart past in de kast en alle andere onderdelen gelukkig ook.

Ik hoop graag wat feedback van jullie te ontvangen, en alvast enorm bedankt! _/-\o_

Mvg,

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:56

br00ky

Moderator Harde Waren
peertje1010 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:13:
De processor is de goedkoopste van de i5 famillie, een duurdere lijkt me niet nodig, misschien dat er met een beetje schuifen plaats is voor een i7? Ik vraag me alleen af of mijn pc veel toekomstbestendiger is met een i7, zo ja is het wellicht wel handig deze op te nemen in mijn lijstje. :?
De 4460 is in principe prima. Hoeveel videobewerken hebben we het over? Persoonlijk trek ik de lijn ergens tussen amateur en semi-pro. Ben je amateur met af en toe eens dat vakantiefilmpje, lekker die i7 laten gaan.
De videokaart leek me ook wel aardig, lekker zuinig maar misschien niet de beste in het prijssegment? Enige suggesties voor een andere videokaart? Ik speel niet de meest nieuwste games op de hoogste resoluties, games als minecraft team fortress 2 en counter strike moeten echter wel lukken.
Voor die games is die 750ti op zich wel prima, maar als je een uitstapje wil gaan maken naar het grafisch zwaardere werk is die 750ti al snel gezien. Zeker als je 5 jaar met je pc wil doen lijkt me iets krachtigers als een 280/290 een stuk interessanter. Qua nVidia tegenhanger is eigenlijk alleen een 970 interessant. Een 960 heeft weinig VRAM met een kleine bus.
Ik weet niet of de voeding wat is, ik heb eigenlijk gewoon eentje uit de pricewatch gepakt, enige opmerkingen over de voeding?
Is wel okay, maar niet hele goede kwaliteit. Gezien de verwachte levensduur zou ik bijv. een pricewatch: Seasonic S12G 450W nemen. Die zou je dan zelfs nog mee kunnen nemen naar een volgende build.
De kast viel me op vanwege het uiterlijk, de kast is duidelijk aanwezig in mijn kamer en mag dus wel een vlinke indruk achter laten :D Echter weet ik niet hoe het zit met koelprestaties en dergelijke, heb een beetje gegoogled en kwam gelukkig geen dramatische ervaringen tegen. 8)
Of juist niet zoveel indruk? Hoe vaak kijk je nou daadwerkelijk in je pc? Dat is de eerste maand misschien leuk, maar daarna wil je gewoon een stil en degelijk ding, toch?
Over het moederbord heb ik veel postitiefe reviews gelezien, echter kan ik hier misschien ook nog wat op besparen.
Is zeker een prima bord, alleen momenteel vrij duur. Ik zou er niet meer dan 65-70 euro voor over hebben. Leuke alternatieven zijn pricewatch: Gigabyte GA-Z97P-D3, pricewatch: Gigabyte GA-H97M-D3H of pricewatch: Asus H81-Gamer bijvoorbeeld.

• peertje1010
Bedankt voor je snelle reactie, het is meer hobby matig videobewerken. Maar is het ook zo dat een i7 alleen maar voordeel heeft bij videobewerken? Of ben je met een i7 ook toekomstbestendiger als je spreekt over andere handelingen.

Een 280 is idd wel een optie, kom ik dan goed uit met de voeding die je me hebt aangeraden? Of moet ik er eentje nemen met 550W.

Het moederbord van Asus ziet er wel goed uit, ik denk dat ik die neem. Verder zat ik ook nog te denken aan deze kast: pricewatch: NZXT S340 Zwart of deze: pricewatch: BitFenix Shadow

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
peertje1010 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:45:
Bedankt voor je snelle reactie, het is meer hobby matig videobewerken. Maar is het ook zo dat een i7 alleen maar voordeel heeft bij videobewerken? Of ben je met een i7 ook toekomstbestendiger als je spreekt over andere handelingen.
Een i7 heeft hyperthreading, wat een i5 niet heeft. Sommige programma's maken daar gebruik van (bijv. in de videobewerkingshoek), maar voor bijv. gaming maakt het allemaal niet heel uit. In ieder geval niet zoveel om de flinke meerprijs te rechtvaardigen.
Een 280 is idd wel een optie, kom ik dan goed uit met de voeding die je me hebt aangeraden? Of moet ik er eentje nemen met 550W.
Dat is nog steeds genoeg. In principe heeft elke high end videokaart+i5 genoeg aan een goede 450W voeding.

• peertje1010
Dan neem ik die voeding, als laatste nog een vraag: Is het zo dat dit moederbord pricewatch: Asus H81-Gamer ook echt beter is dan pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5 die?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Het probleem is vooral dat de Sniper nu rond de 95 euro kost. Dat is echt te veel. Het is een prima moederbord, toen die 65 euro kostte. De Asus is een prima alternatief met een erg mooie geluidschip.

Hij heeft een PCie x16 slot minder, maar is dat echt een probleem?

• peertje1010
Zou geen probleem moeten zijn, van de 3 moederborden die jij hierboven al had genoemd zou je het meest aanraden?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Zie nu dat die pricewatch: Gigabyte GA-H97M-D3H niet de goede is. Ik bedoelde eigenlijk de ATX variant, pricewatch: Gigabyte GA-H97-D3H, maar die is vrij duur voor deze build.

Afijn, van de andere twee genoemden is die Asus erg leuk. Het ligt natuurlijk aan je wensen, maar die bezit een mooie geluidschip en verder alles wat een normale pc gebruiker zoal nodig heeft. De pricewatch: Gigabyte GA-Z97P-D3 is wat meer basic.

Er zijn uiteraard nóg andere mogelijkheden. Zoek je iets specifieks zoals bepaalde aansluitingen (denk aan audio, denk aan M.2/SATAexpress) etc...

• badshadowstep
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-10-2023
Je kan voor de GPU ook een 2e hands kaart nemen deze is wel refurbished. Maar er zit nog garantie op. En is 5 euro goedkoper.

V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X --- REFURBISHED DUS ALS NIEUW

• Wacked1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-07-2025
Ik heb zelf de kast die jij aanhaalt, de NZXT S340. Is een prima kast. Je hebt daarin geen ruimte voor een dvd/blu ray speler. Dat is iets wat je moet overwegen of je dat op wilt offeren. De kast ziet er voor de rest prima uit en biedt voldoende ruimte voor al jou onderdelen. De koeling is in die kast ook dik op orde en hij is redelijk stil. Ik raad wel aan om 2 extra fans erbij te bestellen voor de koeling.

Ik heb zelf 2 Scythe Slip streams 140XT 1200RPM erin gehad die voor voldoende tocht zorgen in de kast. Deze zijn overbodig geworden vanwege overstap naar waterkoeling.

Ik kan niet anders dan die kast aanraden.

Edit: In verband met het gigantische raam dat erin zit en je uiterlijk aanhaalt als belangrijk, zou ik wel even kijken naar de combinatie van de kleuren van het moederbord en de videokaart.

[ Voor 13% gewijzigd door Wacked1 op 24-02-2015 15:25 ]

i5 4690k @ 4,5Ghz - Corsair h110 | Ballistix Sport 8GB @ 2133Mhz 1-10-11-11-26-128 | Sapphire r9 290 tri-x @ 1100/1400 | MSI Z87-G45 Gaming | CM V750 | NZXT S340

Pagina: 1