Windows 8.1 en analoge tv tuners

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenque
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 15:18
Al langere tijd zoek ik een manier om een Analoge PCI TV Tuner aan de praat te krijgen onder Windows 8.1

Onder Windows 8.1 lukt het echter niet om een TV Tuner kleurenbeeld te laten geven.
via 'DirectShow' komt alleen een grijs vlak. De kaart die ik nu gebruik is een Asus MyCinema P7131 met saa7134 chip.

Onder windows 7 en Linux werkt de TV kaart uitstekend. Dit probleem lijkt dus Windows 8.1 gerelateerd te zijn. Andere videokaarten (Nvidia geforce 7700) geven ook het grijze vlak bij het gebruik van DirectShow.
Het lukt wel om een zwartwit beeld te krijgen via DScaler

wat wel opvalt is dat de term 'WDDM 1.0' telkens terug komt bij het zoeken naar een oplossing.
zou dit betekenen dat DirectShow dan niet mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:37
ikzelf heb ook een TV-Tuner ingebouwd. Ik weet alleen niet of ik hetzelfde probleem als jou heb gehad.

Ik deed het TV kijken en opnemen namelijk via Media Center, en dat zit (samen met ook wat DVD-codecs en weet ik veel wat nog meer) niet meer standaard in Windows 8.1

Ik had toen het Media Center Pack moeten installeren (voor €9.99) om het werkend te krijgen en heb voor de rest geen problemen gehad. (Configuratiescherm -> Systeem en beveiliging -> Onderdelen toevoegen aan Windows 8.1, of via search in Start).