3 schermen aansluiten (ja nog eentje.. haha)

Pagina: 1
Acties:

• rico_13
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-03 10:12
Hoi allemaal !
Ik heb 3 nieuwe schermen staan maar ik krijg er 2 aangesloten..
Ik heb een XFX HD 7850 Black edition 2GB met 2 x dvi, 1 x HDMI en 2x Mini displayport.

Echter als ik 1'tje aansluit via hdmi en de andere 2 via DVI dan werkt er maar een DVI'tje..

Bij de fabrikant wordt aangegeven da met eyefinity tot 6 schermen wordt ondersteund.

Iemand enig idee (het lieftste zonder dual heads, en zonder de mini display port te gaan gebruiken.)

Cheers !

Ricardo O+

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 12:52
Je moet de Displayport gebruiken bij Eyefinity. Je hebt minimaal één scherm op de DP nodig.

Edit
En zorg ervoor dat een scherm dit native ondersteunt, want je hebt anders een actieve adapter nodig en ervaringen daarmee zijn (optimistisch gesteld) wisselend.

[ Voor 48% gewijzigd door Señor Sjon op 24-02-2015 13:11 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• rico_13
oké top !
Daar was ik idd al bang voor.

Vind het een beetje raar dat je niet gewoon beide DVI poorten kunt gebruiken tegelijkertijd..
jammer.

Toch bedankt voor je MEGA SNELLE reactie !

toppie _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-03 19:02

ResuCigam

BOFH

rico_13 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:11:
Vind het een beetje raar dat je niet gewoon beide DVI poorten kunt gebruiken tegelijkertijd..
Dat kan prima hoor, dan moet je de HDMI eruit halen :)

We do what we must because we can.

Verwijderd

Señor Sjon schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:10:
Je moet de Displayport gebruiken bij Eyefinity.deze videokaart.
Er zijn ook videokaarten die gewoon drie beeldschermen kunnen aansturen zonder DisplayPort te gebruiken.

• Señor Sjon
Bij mijn weten is de AMD 7xxx serie nog van het type dat een DP nodig heeft. Ook is er een verschil tussen Eyefinity (effectief laten werken als één groot scherm) en het aansluiten van 3 schermen zonder Eyefinity te gebruiken.

• rico_13
dan ga ik kijken voor een actieve mini display naar HDMI adapter, die krijg je al voor 25 euro met 4k ondersteuning.

Bedankt toppers !

• Señor Sjon
Plus gratis problemen. :X Ik heb niets dan ellende gehad met die dingen. Overigens ligt het ook aan welke HDMI, 4k @lage refresh is ook niet alles. ;)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:00
Señor Sjon schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:46:
Plus gratis problemen. :X Ik heb niets dan ellende gehad met die dingen. Overigens ligt het ook aan welke HDMI, 4k @lage refresh is ook niet alles. ;)
Inderdaad. Merendeel van die adapters zijn naar HDMI 1.4, dus 4k op 30 hz. Ik weet niet of er al adapters zijn naar HDMI 2.0. Die heb je nodig voor 4k@60hz.
Pagina: 1