Gezocht: een omgekeerde HDMI splitter met Optical OUT

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Goedendag iedereen,

Ik ben op zoek naar een apparaat waarmee ik de beperking van mijn TV / Monitor kan omzeilen.
Op dit moment komen we HDMI poorten te kort.

Wat ik zou willen is een separate box met lekker veel (meer dan 4 in ieder geval) HDMI poorten. Deze sluit ik vervolgens aan op de HDMI van de TV / Monitor.

Het zou mooi zijn als er ook een glasvezel audio aansluiting op zit zodat ik onze boxenset er op aan kan pluggen. pricewatch: Logitech Z-5500 Digital

Moet ik dan kiezen voor een AV Tuner of kunnen boxen zoals popcorn dit ook of is er nog een derde niet voorziene oplossing?

Gebruikersgemak staat voorop dus alles liefst in 1 doos met 1 afstandsbediening. (Lopen wordt je zo moe van :o :+ )

Alvast bedankt voor het meedenken!

Mvg,

Gubyan

ps. Deze heb ik zelf gevonden. pricewatch: Pioneer VSX-924-K .Maar ook daar is de optische een ingang en geen uitgang. Zijn er ook recievers die enkel een optische uitgang hebben? Dus meer een splitter functie hebben qua HDMI en daarbij een SP/Dif uitgang? Wie het weet mag het zeggen (graag zelfs). _/-\o_

pps. Oke, ik ben een stukje verder. Eigenlijk zoek ik een omgekeerde HDMI splitter met SPDIF Optical uitgang en afstandsbediening

[ Voor 30% gewijzigd door gubyan op 24-02-2015 14:32 . Reden: Toevoegen Pioneer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
6x HDMI voldoende? pricewatch: Onkyo TX-NR535 Zwart

[ Voor 4% gewijzigd door Deveon op 24-02-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
Dankjewel voor je snelle antwoord. Dit hele AV Tuner gebeuren is nieuw voor mij. Weet jij toevallig ook of dit soort oplossingen ook bestaan icm een apparaat wat kan opnemen? Oftewel bestaat er ook een AV Tuner / Recorder?

Mvg,

Gubyan

ps. Weet je toevallig nog andere met nog meer HDMI aansluitingen of is dit nu de maximale standaard?

pps. Helaas de spdif is IN only en ik zoek juist OUT.

Oke, ik ben een stukje verder. Eigenlijk zoek ik een omgekeerde HDMI splitter met SPDIF Optical uitgang en afstandsbediening

[ Voor 21% gewijzigd door gubyan op 24-02-2015 14:33 . Reden: pps voldoet niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
Gevonden: pricewatch unsorted: Marmitek Connect 350

Dat is precies wat ik zoek met automatische schakeling naar apparaat wat aangezet wordt.
Alleen geluid nog iets op verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Topic titel aangepast zoals verzocht. Verder het verzoek om het topic niet onnodig te kicken. Pas zo nodig de laatste post aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Waarom niet gewoon geluid over hdmi? Of beter nog: speakers aansluiten op de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-10 09:52
Deveon schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 19:18:
Waarom niet gewoon geluid over hdmi? Of beter nog: speakers aansluiten op de receiver.
Dit dus. ;) Is denk ik de mooiste oplossing.

Edit: Sorry was veel te snel...

Geluid kan zoals hierboven gesteld gewoon over HDMI lopen naar een receiver, die receiver kan prima de surround speakers aansturen. Het nadeel is dat je dan de subwoofer van de logitech set denk ik niet kan gebruiken. Die subwoofer wordt aangestuurd vanuit het meegeleverde 'station'. Heb even onderzoek gedaan, minste wat ik kon dan na zo snel iets aan de kant schuiven. :/ De subwoofer van de logitech set werkt blijkbaar alleen als dat 'station' erop is aangesloten. Hoe en waarom? Geen idee.

Natuurlijk hebben meerdere mensen dit geprobeerd, een oplossing kwam ik hier tegen.

Wat je nodig hebt is (volgens de bovenstaande link) het volgende:
  • Receiver met twee subwoofer-outs
  • Kabel 2 male tulp naar 1 jack
  • De kabel die als het goed is bij de
  • set geleverd is met de VGA stekker aan 1 eind
Vervolgens doe je de twee tulp stekkers in de twee subwoofer-outs, de tulp aan het eind van die kabel gaat achterin het station. Daarna de VGA stekker achter in de subwoofer en het uiteinde van die kabel stop je ook in het station. Als laatste de instellingen goed zetten van zowel de receiver als het station (staan genoemd in de bovenstaande link) en hatseee holadijeeee de subwoofer zou moeten gaan subwooferen.

Om het af te maken:Wat je je moet afvragen:
Of je niet beter kunt gaan kijken voor een 'standaard' receiver en er een losse subwoofer bij gaat kopen. Dan weet je zeker dat het gaat werken, en zal waarschijnlijk je geluidskwaliteit ten goede komen.

[ Voor 85% gewijzigd door Flans op 25-02-2015 18:41 ]

Pagina: 1