Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Ik wil een nieuwe android 3g tablet kopen, maar twijfel steeds omdat ik niet kan vinden hoeveel GB beschikbaar is voor apps. Als ik een 8GB toestel koop, wil ik van tevoren weten of ik maar 1GB heb voor apps. Weet iemand een bron waar ik deze informatie kan vinden? of is er een algemene vuistregel op basis van merk/android versie?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Even grofweg door de bocht genomen: OS is 2gb partitie, swap tussen 256 - 512mb, data en apps het restant.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:20
Waarschijnlijk 4gb voor OS/apps en 4gb voor data/media.
Van die 4gb blijft dan ruim 2gb over voor de eigen installeerbare apps.

Om welke tablet gaat het? Wellicht is het opnieuw partitioneren ook een optie, al komt daar wel wat bij kijken,

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:13
geen vuistregels helaas, het is maar net hoe de fabrikant het inregeld. Mijn nexus devices hebben bijvoorbeeld app en media storage gedeeld, het maakt dus niet uit of je 12 GB aan filmpjes of 12GB aan apps erop hebt staan.

Vaak is het zo, hoe ouder je device (release date) hoe kleiner de app partitie.

Je zal het gewoon per kandidaat moeten uitzoeken.

Strava

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Thx. Nergens in reviews of specificatie-sites te vinden, zelfs voor vrij populaire modellen. Ik ga nu dus winkels langs en kijk in de settings, maar dit zijn vooral "hot" modellen. Als ik een andere wil kopen b.v. over internet, een die ik niet in de winkel kan checken, dan heb ik een probleem...

Ik zoek een goedkoop ding, hier in HK is er ook een optie om de chinese merken te testen in de winkels. Het liefst heb ik geen storage partitie--dus alles voor apps. SD-card koop ik wel als nodig is. Maar het verbaast me dat er geen dedicated website is met de stock partitie info per model.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]