nieuwe tv verbinden met home cinema set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501050

Topicstarter
Beste kenners,

Ik heb een nieuwe tv gekocht (LG 40UB800V) en deze wilde ik gaan verbinden met mijn home cinema set (Philips HTS5550).
Ik had mijn home cinema set op mijn vorige tv aangesloten met hdmi en coax kabel nou heeft mijn nieuwe tv geen coax aansluiting wat voor mij heel raar was omdat ik hier echt 0,0 verstand van heb jullie zullen waarschijnlijk denken waarom heb je dit niet van te voren gekeken. Mijn nieuwe tv heeft wel een optische aansluiting maar dat heeft mijn home cinema set weer niet maar mijn upc horizon kastje wel.
Nou is mijn vraag als ik mijn home cinema set aansluit op mijn tv met een HDMI kabel.
Mijn UPC horizon verbind met de optische kabel op mijn tv en mijn PS 3 en Mediaplayer beide alleen met een HDMI kabel aansluit op de tv. Heb ik dan met UPC, PS3 en de Mediaplayer geluid van mijn home cinema?

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd want nogmaals ik heb hier echt 0,0 verstand van.

Met vriendelijk groet,
Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-03 19:32

Mikayu

.srt

Nee dan heb je nergens geluid, want de optische verbinding van je tv is een uitgang
Wat je nodig hebt is een optical to coax converter of een nieuwe receiver met arc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:45
Een omvormer van coax naar optisch is niet zo heel duur

http://www.allekabels.nl/...Pq5luOt-sMCFSQFwwodKCMApQ

Dat zou de simpelste oplossing zijn, een andere home cinema set is weer wat overdreven natuurlijk.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zoals je het voorstelt gaat het niet werken; qua aansluitmogelijkheden is je home cinema set redelijk achterhaald. Goedkoopste oplossing zal de convertor zijn die Mikayu voorstelt als verbinding tussen tv en home cinema set (+ een HDMI-kabel natuurlijk). Verder alles ook met HDMI aansluiten op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok bedankt voor je reactie.
En moet ik dan verder nog ergens naar kijken minimale kwaliteit of zijn deze optical to coax converter altijd goed?
En mijn home cinema heeft dus coax en tv optical maakt het dan nog iets uit of de optical to coax converter een input voor optical en output voor coax heeft of moet dit net andersom zijn of maakt dit niet uit ?

Alvast bedankt voor jet reactie,
Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Anoniem: 501050 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:23:
Ok bedankt voor je reactie.
En moet ik dan verder nog ergens naar kijken minimale kwaliteit of zijn deze optical to coax converter altijd goed?
En mijn home cinema heeft dus coax en tv optical maakt het dan nog iets uit of de optical to coax converter een input voor optical en output voor coax heeft of moet dit net andersom zijn of maakt dit niet uit ?

Alvast bedankt voor jet reactie,
Joost
Zie de link die ik stuurde, je TV stuurt optisch uit dus dat is dan je Input en de Output is dan Coax. (zo ook de link die ik stuurde) je hebt ze inderdaad ook andersom maar die ik stuurde moet je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok bedankt allemaal voor de reacties .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ow misschien kunnen jullie me hier ook bij helpen.
Want dan moet ik ook een optische kabel kopen want die heb ik nog geen moet ik hier nog ergens op letten want ik zie zoveel verschillende ik betaal liever een paar euro meer als dit betekend dat het geluid dan beter is.

Alvast bedankt
Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:51

FeaR

In GoT we trust

Alles aansluiten op de TV middels HDMI en dan naar de Home Cinema geeft overigens geen garantie voor 5.1 surround. Kans dat je TV Dolby Digital doorstuurt is aanwezig, kans op DTS wordt al een stuk kleiner. Ergo, grote kans dat je TV alleen 2.0 doorstuurt en je de 5.1 set niet volledig benut.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok maar ik had eerst ook alles via hdmi naar de tv en dan nog een coax tussen tv en home cinema bij mijn vorige tv (philips ik weet zo het type niet meer maar is ongeveer 5 jaar oud , Full HD) dat werkte prima.
Kan dit per tv verschil maken ? of is zo'n coax verbinding beter als een optische verbinding ?

Sorry ik kom waarschijnlijk heel dom over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:51

FeaR

In GoT we trust

Het verschilt per type TV wat er doorgegeven wordt. Het zal ook "prima werken" als in dat je geluid zal hebben over de 5.1 set. Maar je bent dus niet verzekerd van Dolby Digital dan wel DTS 5.1. Nu kan je Home Cinema van 2.0 wellicht 5.1 maken, maar dat is niet echt surround. Ik laat even in het midden of je vroeger echt 5.1 had of niet.

Coax of optisch zit wel verschil in, beide hebben voor- en nadelen. Voor 99% van de situaties is het om het even wat je gebruikt. Beide kabels kunnen maximaal DTS dan wel DD 5.1 doorsturen waarvoor het voor de gemiddelde consument om het even is welke te kiezen indien beide opties aanwezig zijn. Coax of optisch zal dus geen verschil maken of je TV wel of geen DTS dan wel DD door kan sturen, dat is softwarematig gelimiteerd (licentiekwestie) in de TV.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
In mijn idee is optisch wat minder storingsgevoelig dan coax maar in de praktijk maakt het waarschijnlijk geen bal uit. Ik heb een optisch kabeltje van 2 meter gekocht voor 16 euro by Mycom van het merk Icidu, ik had er een liggen van een "beter" merk maar die was korter maar heb ze allebei aangesloten gehad en verschil merk je totaal niet.

Het is het zelfde idee als HDMI kabels. Het signaal wat er doorheen gaat is digitaal en dus niet onderhevig aan ruis en storing van buitenaf (hoewel optisch daar in mijn idee nog het minst gevoelig voor is). Bij Analoog kan je, als er een zware trafo of stroomverbruiker in de buurt ligt een brom krijgen of andere storing.

Met digitaal kan het zijn als er echt zware storing is dat de foutmarge overschreden wordt maar nogmaals, je hoort dat pas dan, bij analoog kan je kleine verstoring al horen.

Met HDMI kabels en optische kabeltjes, ja, er is kwaliteitsverschil van het gebruikte materiaal maar in 99 van de 100 gevallen merk je daar geen bal van om de de ééntjes en nulletjes aan de ene kant aan de andere kant nog het zelfde zijn daar waar analoge sinuswaarden kunnen verbuigen door storing waardoor je geluid vervormd.

In jouw geval zal het dus weinig uit maken coax of optisch en of je dan een optisch kabeltje van 20 of 100 euro neemt zal ook niks uitmaken.

Pagina: 1