Uit Facebook gegooid zonder duidelijke reden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Gisteravond, zo ca 19:30 werd ik (terwijl ik ingelogd was) zomaar plotsklaps uit facebook gegooid.
Ik heb een priveprofiel (mijn voor- en achternaam) en een zakelijke pagina.
Vrienden (of anderen) kunnen mijn profiel wel vinden in zoekresutaten, maar is niet benaderbaar. Mijn zakelijke pagina is (gelukkig) nog wel actief, maar.... sja daar kan ik niet bij uiteraard.

Als ik opnieuw probeerde in te loggen kreeg ik de melding dat facebook wil dat je je echte naam gebruikt. Dus ik heb mijn naam weer ingevuld, maar zij vonden dat dat niet mijn echte naam was... :?
Via allerlei linkjes van dat formulier kwam ik bij een identificatieformulier uit om te bewijzen dat ik ik ben. 8)7
En moest daarbij een kopie ID uploaden. Dat heb ik gedaan (middels de ID app van de overheid ;) )
Ik kreeg daarop een vrij vlotte reactie per e-mail dat ik het verkeerde formulier had ingevuld. hier je. moet deze hebben...
Klik... zelfde formulier, dus wederom ingevuld.

Ik kreeg in deze procedure twee maal een casenummer. Daar kun je de status van bijhouden je profiel :')

Opnieuw proberen in te loggen, ging niet, daar stond ineens een directe link naar de identificatieprocedure, maar deze keer een korter formulier. WEER ingevuld met ID erbij.
Sindsdien blijft het stil en staat er alleen:
Bedankt
We gaan je documenten bekijken en laten je het zo snel mogelijk weten als we je verzoek hebben verwerkt.
:|

Ergens in bovenstaand verhaal kreeg ik nog een bevestiging van facebook per email, met een soortgelijk verhaal als in de ID procedures. Of ik wilde replyen op die email met mijn naam en kopie ID.
Wederom gedaan.

Goed.. wat nu?
FB is voor mij nummer 1 communicatiemethode met mijn klanten, die mijn profiel dus (blijkbaar) ook niet meer kunnen benaderen.
FB reageert niet op replies die ik stuur aan de hand van de ontvangen e-mails.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
650-543-4800 al geprobeerd?

[ Voor 38% gewijzigd door Trommelrem op 24-02-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit is de reden dat je zakelijk gezien altijd een Eigen website hebt waar je Eigen beheer over hebt.
Een zakelijke facebook is leuk, maar zie het als marketing uitbreiding/reclame.

Dat gezeur over je echte naam zie ik ook vaak bij Youtube terug, wat natuurlijk gewoon onderdeel is van Google, Google+ proberen ze ook nog steeds te pushen

[ Voor 30% gewijzigd door Viper® op 24-02-2015 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goden.... Ik vind dat FB al veel te veel informatie bij elkaar graait. En nu ga je notabene een copie ID aan ze opsturen? Ik vind het onbegrijpelijk dat FB zoiets eist en misschien nog wel onbegrijpelijker dat je daar in meegaat.
FB had van mij een hele dikke vinger gekregen. (Eigenlijk hebben ze die al gekregen want ik heb mijn FB eind vorig jaar opgezegd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
nee :+

Denk je dat de receptioniste het wat zal interesseren? :)
Viper® schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:40:
Dit is de reden dat je zakelijk gezien altijd een Eigen website hebt waar je Eigen beheer over hebt.
Een zakelijke facebook is leuk, maar zie het als marketing uitbreiding/reclame.
sja het is ook een aanvulling op mijn website, maar feit is wel dat >95% van mijn doelgroep actief FB gebruiker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:48
Daar hebben we tegenwoordig een ander subforum voor: Internetmarketing & Social Media (IMS). Move die kant op.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
sowwy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
paQ schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:45:
[...]

nee :+

Denk je dat de receptioniste het wat zal interesseren? :)
Die receptioniste doet alleen maar wat aan ITIL en zal je 1000x doorverbinden waardoor je uiteindelijk bij de juiste supportafdeling terecht komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Chatberichten met FB vrienden zijn volledig gemaskeerd door FB en aangemerkt als aanstootgevend of spam :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:44:
Goden.... Ik vind dat FB al veel te veel informatie bij elkaar graait. En nu ga je notabene een copie ID aan ze opsturen? Ik vind het onbegrijpelijk dat FB zoiets eist en misschien nog wel onbegrijpelijker dat je daar in meegaat.
FB had van mij een hele dikke vinger gekregen. (Eigenlijk hebben ze die al gekregen want ik heb mijn FB eind vorig jaar opgezegd.)
Anekdote. Twee weken geleden dacht een maat van me grappig te zijn en had voor mij een FB account aangemaakt. Natuurlijk kom je er op dat moment niet achter wie het heeft gedaan. Alles leuk en aardig, maar ik had geen zin in die grappen en wilde 'mijn' account verwijderd hebben. Na lang zoeken op de Facebook website, blijkt er een formulier te zijn die je kunt invullen zonder dat daarvoor een account nodig is. Wel moet je een kopie van je ID opsturen, _maar_ je mag alles wegstrepen, met uitzondering van je naam en je geboortedatum. Zo erg als jij het stelt is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
nou... na de hele ochtend zoeken en proberen, heb ik begin van de middag een terugbelverzoek ingediend bij de marketing afdeling van FB. Ik wil adverteren (uhu :P ) dus bel me terug om te helpen.

Nou dat hebben ze zojuist gedaan (heb meteen nu het rechtstreekse nummer van de marketing afdeling in Duitsland *O* ) en heb gevraagd waarom ik niet meer bij mijn ads panel kan.
ze zien idd dat mijn login is geblokkeerd maar kunnen niet zien waarom. Er is nu intern een ticket ingediend om de blokkade op te heffen. Dit gaat volgens hem sneller dan wachten op de ID procedure die ik al gestart was gisteren., maar nog steeds 24 tot 48 uur volgens hem.

..... meer doen dan wachten kunnen we nu niet, zo bevestigde ook hij.... :|

edit:
En ineens ook contact uit A'dam :?
Die reageerden op hetzelfde verzoek :P

Ik heb afgelopen weekend getracht een ad aan te maken. Die werd niet afgewezen, maar die mislukte wel steeds door "er is iets fout gegaan, probeer het later nog eens".
Volgens de dame uit A'dam is dat het gene wat " iets" getriggerd heeft in het systeem waardoor ik nu verbannen ben van toegang.

kortom: geen idee... afwachten maar

[ Voor 22% gewijzigd door paQ op 24-02-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
ik kan er weer in.

Vage e-mail, en zogenaamd mijn naam gewijzigd. (wat niet zo is, maar goed)
Nog gevraagd om een reden, daar heb ik nog geen reactie op.
Het lijkt erop dat je account ten onrechte tijdelijk werd geblokkeerd. Excuses voor het ongemak. Je moet je nu weer kunnen aanmelden. Laat het ons weten als je problemen hebt met weer toegang te krijgen tot je account.
en daar mag ik het mee doen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dus probleem is (vanzelf) opgelost?

Dit komt wel vaker voor (helaas).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:32

ITsEZ

parttime all-rounder

paQ schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:52:
ik kan er weer in.

Vage e-mail, en zogenaamd mijn naam gewijzigd. (wat niet zo is, maar goed)
Nog gevraagd om een reden, daar heb ik nog geen reactie op.

[...]

en daar mag ik het mee doen -O-
Zal wel iemand een ticket hebben gelezen die zelf ook nog echt iets mocht doen 8)7

What you see is always what you get.

Pagina: 1