Toon posts:

Ik ben dom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik mijn amd-k6-III-450 overclocken?
Ik heb een shuttle hot-597 via chipset based moederbord. (mvp3)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 21:51

FFF

lijkt me ook ja om een k6 te kopen :)
maar weet niet hoe dat op dat mobo zit, je kijkt in je bios of je de fsb aan kunt passen, of de multieplier, als dat kan, anders kijk je in je mobo boekje en daar staat in welke jumpersettings je dan moet nemen om hem op 500 te zetten, misschien met beetje koeling 550 maar veel hoger zul je niet komen denk ik.
je aantal posts is ook heel hoog :)
mvg FFF

Verwijderd

Topicstarter
Over mijn aantal posts: ik moet toch ergens beginnen? Ik moet eigenlijk gedetailleerde info hebben over het overklokken van mijn systeem, zoiets als: kan ik mijn fsb aanpassen en zo ja wat voor ffect het geeft etc. Tevens ook de wisselwerkingen van mijn aanpassingen.

• FFF

FFF

als je info geeft over het mobo, en wat daarmee mopgelijk is is dat niet zo moeiluijk te zeggen maar ik ken dat mobo niet, het probleem is dat die cpu's een beetje lijken op een electrisch fornuis, (goed verzonnen he :))
deze worden al gloeiend heet, de 2 iig wel de k6-3 weet uik niet zeker maar zal ook wel, en zo verkort de levensduur etc.
als je rustig aan doet en hem niet op het uiterste ove5rklokt is het geen probleem hoor, bijna iedereen klokt hem over hier..
mvg FFF

• FFF

FFF

waarschijnlijk kun je gewoon, in je bios, delete bij het opstarten weet je wel, en dan hardware monitor setup, en daar de multieplier aanpassen.
als dit niet kan moet je dat met de jumpers op je moederbord=mobo afgekort, doen info hieriover welke settings je moet doen staat in je mobo-boekje, ook dit is heel eenvoudig.
ik zou eerst multiplier 5 proberen ipv 4,5
dat is dus 500Mhz, voor nog eenbetere snelheidswinst kun je de fsb zetten op 112 en multieplier 4 laten staan, dat is 504 maar gaat hij wel sneller als multieplier op 5..
124, lijkt me te veel van het goede ook voor de rest van de onderdelen, multieplier 5,5 op fsb 100 lukt heel misschien, kunt het proberen..
mvg FFF

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 02:02
Ga ff naar www.overclockers.com

Daar hebben ze voor elk type een tabel met alle mogelijke overkloksnelheden en ervaringen..
Pagina: 1