[Win 8.1] Activatieproblemen , welke productcode?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:18

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Ik heb toen ik mijn pc gebouwd windows vista gedraaid, nooit overgestapt op win7 en meteen overgegaan op win8 toen ie uit kwam.
Via de microsoft store heb ik de 8 pro upgrade gekocht. In die tijd kon je gratis media center krijgen door een product key aan te vragen.

Na de windows 8 installatie heb ik dan ook gedaan en toen had ik media center. Toen Windows 8.1 uitkwam heb ik mijn 8 pro instalatie gratis geupgrade naar die versie. toen had ik Windows 8.1 Pro met mediacenter.

Alles was toen netjes geactiveerd en dergelijke, gisteren ergerde ik mij aan het feit dan de pc sloom was geworden. ik heb met een toolte je huidige produccode uitgelezen en opgeschreven. Ik heb een usb installatieschijf aangemaakt met het windows tooltje (http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media) en windows 8.1 pro en x64 geselecteerd en gekozen om alle bestanden te verwijderen en windows op te schonen (geen schone instalatie met format trouwens)

De pc is nu aardig fris, maar toch niet helemaal schoon, het ergste is: Hij vroeg om een product key.
Ik heb geprobeerd de key in te voeren die het tooltje had gevonden, die werd niet geaccepteerd.

Dus wat moet ik nu? welke key moet ik invoeren?
De vista? de upgrade key? de media-center key? de windows8.1 key(maar die werkt dus niet) ?

of moet ik eerste vista weer installeren en weer het hele upgrade traject doorlopen?

[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 24-02-2015 09:35 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:00
Heb je al met Microsoft zelf gebeld\ gechat? Ze hebben mij altijd kunnen helpen omtrent activatie perikelen en ik kreeg altijd snel een geïnformeerd persoon aan de lijn.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Dekaasboer schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:36:
Heb je al met Microsoft zelf gebeld\ gechat? Ze hebben mij altijd kunnen helpen omtrent activatie perikelen en ik kreeg altijd snel een geïnformeerd persoon aan de lijn.
Nog niet, ik zie het als een laatste uitvlucht.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:47
Gewoon met Microsoft bellen inderdaad. Die helpen je wel, als je gewoon bovenstaand verhaal uitlegt.

Telefoonnummer is volgens mij zelfs gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:35

DarkSide

theres no place like ::1

Je moet gewoon je code gebruiken die je kreeg toen je windows 8 upgrade kocht.
Alleen heb je kans dat door je actie windows ziet dat het een schone installatie is. En geen upgrade.
Je kan met je licentie code geen clean install doen, maar moet een upgrade uitvoeren. Anders kan je niet activeren.

Je zou met MS kunnen bellen om te kijken of zij je kunnen helpen. Over het algemeen gaat dit snel en automatisch.

Anders moet je even het register in om aan te geven dat je een clean install hebt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
DarkSide schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:41:
Je moet gewoon je code gebruiken die je kreeg toen je windows 8 upgrade kocht.
Jeuh het werkt, t was gewoon de kwestie va de juiste productcode, bedankt d:)b

ora et labora

Pagina: 1