Toon posts:

Hulp met het upgraden van computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag tweakers.

Ik wil graag me computer upgraden. Heb alleen geen verstand van computers en zoek daarom jullie hulp.
Ik speel voornamelijk world of warcraft.

Mijn huidige spec zijn:

Processor : Intel core 2 duo CPU E8500 @ 3.1 ghz
Videokaart : NVIDIA GeForce 9800 GTX/9800 GTX+
Geheugen : 4,0GB RAM

Huidig probleem :
FPS drop en lag meestal na wat langer spelen.
Instellingen van de game staan op fair.
De computer maakt ook veel lawaai dus misschien een betere koeling is een optie. als ik game maakt hij nog meer herrie.

Systeemeisen world of warcraft: https://eu.battle.net/sup...craft-system-requirements

Ik zoek een?
Ik weet niet echt welke onderdelen goed of slecht zijn van me computer dus weet ook echt niet welke onderdelen ik het beste kan upgraden. Alleen wil voor me budget me computer upgraden.

Wat is je budget?
Mijn budget is ca 300 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt als het maar goede producten zijn.

Alvast bedank voor jullie tijd. Als ik nog meer moet uitzoeken hoor ik het graag.

Verwijderd

als ik zo lees is het dan geen hitte probleem?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Voor 300 euro kan je niet superveel doen...

Als je voor een goede tweedehands videokaart gaat en dan je koeling goed schoon maakt of vervangt door een wat stiller model zit je nog wel even goed.

Bijvoorbeeld: pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition
en dan deze videokaart: V&A aangeboden: Nieuwe Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC VAPOR-X

Om dat je al 4GB RAM hebt en een C2D E8XXX op 3Ghz lang niet zo slecht is kan je daar nog wel even mee vooruit. Wat ook belangrijk is is je voeding: als je nu een of ander MS-Tech of Sweex crap ding van 300Watt hebt gaat het niet lukken. Een Seasonic of derivaat van 500 Watt moet wel gaan. Stel dat je nu dus nog geen goede voeding hebt moet je die er bij kopen.

Om dat je aangeeft niet veel verstand van computers te hebben kan je de modificatie beter door iemand anders laten uitvoeren, als je het zelf doet (nee het is niet moeilijk, maar toch...) heb je kans dat het alles stuk maakt en niks opschiet met het hele verhaal. Stel dat je bijvoorbeeld je videokaart lekker gaat uitpakken als ie binnen komt en hem aanraakt terwijl het met het huidige weer makkelijk is om flink statisch geladen te worden, dan kan je doei videokaart zeggen. Of als je je koeler gaat vervangen maar geleidende koelpasta hebt en dat per ongeluk over over heen smeert ;) Alles kan...

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor de snelle reactie. Heb even gekeken en volgens mij is me voeding een HKC USP5550.
Op de vraag of het een hitte probleem is. Ik heb geen idee de computer voelt wel warm aan. En wat is een betere prijs om te updaten. Want als het veel meer kan ik dan niet beter een nieuwe computer kopen ;)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:02
heb even zitten kijken. en denk dat qwa geluid je PSU de boosdoener is.
http://nl.hardware.info/p...5352&products%5B%5D=63223

met een 120w load zit hij al op 60 db........

V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X --- REFURBISHED DUS ALS NIEUW
pricewatch: Cooler Master GM G450M
pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition

en als hij toch open gaat even de boel goed schoonmaken kan dan ook geen kwaad.

[ Voor 89% gewijzigd door loki504 op 24-02-2015 08:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor de antwoorden. Heb nog een vraag. Ik heb de computer opengemaakt doormiddel van de platen op de zijkanten te verwijderen en daar zag ik bruinen vlekken van hitte, precies waar de ventelatie zit. Heeft iedere computer dat of is dit wel het teken dat de computer te warm wordt en een herrie maakt alsof je aan het stofzuigen bent?

Dank jullie wel.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry loki zag jouw bericht te laat.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:02
bruine vlekken is nooit goed. kan je een foto maken? zou hem eens GOED schoonmaken en kijken wat de temperaturen zijn van je onderdelen. door bv pricewatch: HWMonitor te draaien. graag de CPU GPU en MOBO temps. de temp van idle(windows start op en doet voor de rest niets) en na 30/60min WoW spelen. screenshot van de temps is ook goed)

/edit
tevens kan je je post wijzigen als je iets aan toe wil voegen

[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 24-02-2015 08:17 . Reden: iets bij gevoegt. ]

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik doen. Moet helaas weg. Zodra ik weer thuis ben zal ik doen wat je vroeg en de info plaatsen.
Nogmaals bedankt voor de hulp.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:53

Umbrah

The Incredible MapMan

Als er in de buurt van de PC gerookt wordt dan kan dat ook iets anders zijn. Maar ik zal even eerlijk en bot zijn:

* CPU van 2 "geheugen" generaties oud, 7 CPU generaties
* GPU die niet meer bij komt
* Slechte voeding
* We weten niet wat voor resolutie de TS op speelt
* DDR2 geheugen; lastig dát uit te breiden
* Waarschijnlijk een mechanische HDD

Kortom, dit gaat al heel snel naar de richting: "moederbord, CPU, GPU, PSU, geheugen, en als je toch bezig bent: haal een SSD" -- kortom, een nieuwe PC...

Mijn advies aan de TS is dan ook dat elke cent die hij er nu in steekt (ik zal geen component durven te vervangen zonder die case/PSU ook onder handen te nemen) in feite verspilling is. En geldverspillen is dood en doodzonde. Wacht tot je volgende loonstrook, en haal dan een nieuwe PC zal mijn advies zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn resolutie is 1920x1080 als dat is wat je bedoeld en idd een mechanische HDD.
Ik denk dat de hoeveel geld dat ik moet besteden niet de moeite waard is en beter een nieuwe computer kan kopen.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-02 18:41
Ik zou voor de time being iig de pc eens even flink schoonmaken. Dat je pc veel lawaai maakt heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er erg veel stof in je CPU en GPU koeler zit . Hierdoor gaat je CPU/GPU fan hard draaien.
Maar verder idd verouderde hardware waardoor je toch steeds tegen de grenzen van je pc aan gaat lopen.

Voor zo'n 450-500 zet je met wat nieuwe en 2e hands onderdelen al een behoorlijke pc inelkaar waarmee je wel weer even vooruit kunt.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik niet meteen reageerde. Alleen heb toch besloten om een nieuwe computer te kopen,
komt bijna op hetzelfde neer. Ik wil iedereen bedanken voor hun tijd en advies.

Dank jullie wel.
Pagina: 1