Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe mediaspeler met netwerk verbinden voor NAS streaming?

Pagina: 1
Acties:

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:09
Het is de bedoeling dat mijn Synology DS214play media streamed naar de Mede8er. De mede8er heeft echter geen onboard wifi chip, maar wel een ethernet aansluiting. De mede8er zit echter in de woonkamer en de modem in de meterkast. Hoe kan ik de mede8er het beste en zo goedkoop mogelijk verbinden met het internet? Het stramen moet natuurlijk wel vlekkeloos verlopen.

We hebben een ziggo abbonnement met 90mbit.

Zelf heb ik al onderzoek gedaan, en mij lijkt dit een goede optie: pricewatch: TP-Link TL-WA850RE. Ik zie dat mede8er zelf een wifi dongle aanbiedt, maar mij lijkt zo'n tp-link bridge beter, en geeft nog eens extra functionaliteit (wifi range extender).

Verder heb je ook nog powerlines, maar die zijn wel duurder en misschien overkill voor wat ik wil bereiken?

PC Specs

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het beste en goedkoopst is een utp kabel tussen je nas en mediaspeler. Als dat niet kan is het een kwestie van uitproberen: Het hangt van heel veel variabelen af of wifi of powerline beter werkt, en de enige manier om daar achter te komen is uitproberen.

• Montu
bedankt voor je reactie. kabel trekken is helaas geen optie. iemand anders die me wel advies kan geven? tv zit dichtbij de modem. zal een tplink bridge voldoen?

PC Specs

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
En waarom is kabel trekken geen optie?
Het is de meest stabiele en over het algemeen ook nog goedkoopste oplossing.

En met de beperkte info die je verstrekt kunnen we alleen maar zeggen :
Misschien is zo'n tplink bridge een oplossing.
Misschien ook niet.

[ Voor 38% gewijzigd door aZuL2001 op 24-02-2015 00:20 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• Montu
Kabel trekken is geen optie vanwege ligging meterkast. Welke informatie heb je nog meer nodig?

PC Specs

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Want die meterkast zit drie huizen verder?

Hoe denk je dat bijv je coax kabel bij je tv komt?
Meestal vanuit de meterkast.

Telefoonkabel?
Zelfde verhaal.

Wifi Range extenders ben ik geen fan van.
Maar met een simpele ondersteunde wifi usb stick ben je er waarschijnlijk al.

Maar het kan ook zijn dat het een erg drukke wifi buurt is en je al heel veel signalen ontvangt.
Wij nie weten nie ;)

Abort, Retry, Quake ???

• Montu
Aha op die manier. Ik weet niet precies hoe ik kan checken of ik een drukke wifi buurt heb, maar als ik op de plek waar de mede8er sta, met mijn laptop en wifi stick een speedtest doe, zit ik op ongeveer 30 mbit.

Dat wil wss zeggen dat ik een erg drukke wifi buurt heb, maar die 30 is voldoende voor streaming, toch?

Overigens gebruik ik die tp-link dan als bridge, en niet als range extender. is het dan wel een zinnige opti?

[ Voor 19% gewijzigd door Montu op 24-02-2015 00:44 ]

PC Specs

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:46
Ik heb zo'n TP-Link gehad om de converter van m'n zonnepanelen aan m'n netwerk te koppelen.
Dus ook in bridge mode.
Het is een verschrikkelijk onding.
Regelmatig viel de verbinding eruit en ook kwam het voor dat ik hem zomaar ineens helemaal opnieuw moest configureren.
Heb er later nog een van neatgear gehad, die was veel stabieler, maar heb uiteindelijk maar een kabel naar zolder getrokken.

Zou een goede usbstick nemen als ik jou was.
30Mbit is wel wat dun om een hd video af te kunnen spelen.
Eigenlijk is 100Mb eigenlijk wel minimaal nodig.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Montu
Ben(V) schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:18:
Ik heb zo'n TP-Link gehad om de converter van m'n zonnepanelen aan m'n netwerk te koppelen.
Dus ook in bridge mode.
Het is een verschrikkelijk onding.
Regelmatig viel de verbinding eruit en ook kwam het voor dat ik hem zomaar ineens helemaal opnieuw moest configureren.
Heb er later nog een van neatgear gehad, die was veel stabieler, maar heb uiteindelijk maar een kabel naar zolder getrokken.

Zou een goede usbstick nemen als ik jou was.
30Mbit is wel wat dun om een hd video af te kunnen spelen.
Eigenlijk is 100Mb eigenlijk wel minimaal nodig.
Dank voor je info. 100mb is wel erg veel denk ik. Ons internet is zelfs max 90mb.

PC Specs

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 08:49
Om je nas te vullen ,is het wel heel fijn als je netwerk 1Gb is .Helemaal als je hem met grote MKV's of BD rips gaat vullen.

Soms weet ik het ook niet meer.........

• Montu
Hmm, dus huidige Ziggo alles in 1 plus abonnement met 90mbit is veel te weinig?

PC Specs

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:46
Ik weet niet wat je internet snelheid te maken heeft met videostreamen van je NAS naar je mede8er?
Als je een film kijkt moet je een constante stream onderhouden, dat is wat moeilijker dan gewoon data overzetten waar een hikup niet zichtbaar is.

Bluray films kunnen in sommige passages wel een bitrate halen van 45Mb/s.
Dan is elke hik in je netwerk zichtbaar en wifi heeft vaak hikups

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1