Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toshiba vs Asus

Pagina: 1
Acties:

• Djin88
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2023
Beste Tweakers,

Bij deze heb ik jullie hulp nodig.

Ik zit namelijk in twijfel tussen de Toshiba S50-B-15f en de Asus N551JK-CN157H.
De laptop gaat voornamelijk voor studie gebruikt worden.
Er komt/staat Windows 8.1 op en Office 2013 wordt geinstalleerd.

Het belangrijkste alleen is dat ik een IT opleiding (HBO System & Network Engineer) ga doen en met Microsoft certificaten bezig ben. Hierdoor wil ik graag VmWare Workstation of Virtualbox ook op de laptop hebben draaien. Er wordt dus niet op de laptop gegamed, (of dit moeten games zijn als Unreal Tournament/Quake 3 Arena die ik nog wel eens speel ;) )

Omdat ik vaak reis/lang onderweg ben/lang studeer buiten de deur, wil ik een laptop die lekker lang mee kan op de accu.

Nu is natuurlijk de vraag welke laptop het beste geschikt is?

Jullie mening wordt zeer geapprecieerd :)

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:01
Daar je wil gaan virtualiseren, is de ASUS daar beter geschikt voor (HQ CPU vs U CPU van de Toshiba). Echter, de Toshiba zal door zijn zuinigere CPU waarschijnlijk langer op de accu kunnen werken.

Daarnaast heeft de Toshiba al een ingebouwde SSD. Dat heeft de ASUS niet, maar die is dan ook €100,- goedkoper.

Mijn advies: Neem de ASUS en bouw daar een SSD in.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:35

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Die Asus was vorige maand zeer populair omdat hij voor € 661 te koop was bij de MediaMarkt tijdens de BTW-dagen. Voordat je die koopt zou ik als ik jou was even het Asus N-series topic doorlezen. Er zijn namelijk toch wel wat klachten over die laptop. Zo zouden de gebruikte touchpads niet degelijk zijn, bijv.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Djin88
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2023
Dank hammetje en jorgen voor de reply.

Ik ga de n-series topic even doorlezen.
Het is zeg maar zo dat ik 4 uur accuduur van de Asus wel jammer vind tegenover de 6,5 uur van de Toshiba. Uiteraard speelt het gewicht natuurlijk ook een rol.
De €899 die de Asus nu kost maakt het dan wel interessanter maar ik zal de laptop voornamelijk buiten de deur gebruiken waar ik een desktop binnen gebruik (laptop is dus geen desktop vervanger).
Denken jullie dat de cpu van de Toshiba (i7 4510) de virtualisatie niet aan kan?