USB stick beveiliging (write protected)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-03-2024
Hallo,

Weet niet of ik hier wel goed zit met mijn vraag, maar waag toch een gok.. :P

Ik heb een kingston usb stick dit plots de zin had om "Write protected" te worden.

Ik kan er dus niks meer op zetten, verwijderen, formatteren of wat dan ook.

Heb al de oplossing geprobeerd die volgens internet de oplossing moet zijn en dat in in de registry van windows een nieuwe folder genaamd StorageDevicePolicies aan te maken met een nieuwe DWORD genaamd "Write Protect."

Zie: http://answers.microsoft....90-4967-b2c2-2d67c08561e2

Maar goed, deze oplossing wil dus niet lukken voor mij en wie weet heeft iemand hier nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer eens of je er met een linux live cd of usb iets mee kunt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Misschien een erg simpele oplossing maar misschien heb je die nog niet gechecked: zit er geen schuifbaar knopje op je USB? Waarmee je hem kan locken

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Kijk inderdaad of er een knopje op zit om write protect aan te zetten, en als dat niet het geval is: kijk of het met Linux wel gewoon werkt.

Verder kan het ook zijn dat je stick defect of nep is, dan krijg je dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarox
Helaas geen schuifje, het is een Kingston G3 datatraveler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-05 18:15
Diskpart

Je mag in het vervolg wel iets meer "googelen" dan maar 1 ding uit proberen ;)

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarox
Diskpart ook al geprobeerd :>

Met een andere usb werken al deze manieren wel, dus mogelijk is de usb op een of andere manier gewoon kapoet O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
Zarox schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:19:
Zou wat moeten uithalen in wat?
Right click the drive and select properties -> HardwareTab -> select the device -> properties->Policies.
(copy paste van een ander forum overgenomen, maar heb hem iets duidelijker gemaakt)

[ Voor 78% gewijzigd door Quadradial op 24-02-2015 20:25 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarox
Zou wat moeten uithalen in wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
Met de register aanpassing heb je "WriteProtect" staan of "Write Protect" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 735763

Ik heb ook van alles geprobeerd, maar niets lukte totdat ik dit vond:

Krijg je je usb stick niet meer aan de praat vanwege een write protection? doe het volgende:

Ga naar http://us.apacer.com/support/download/result/3,8,0
en kies "USB3.0 Repair tool" (het 2e programma bovenaan). Download het en pak de zipfile uit.

- Koppel de usb stick aan je pc

- Klik op "Restore.exe"

- Klik "Restore"

- Klik nogmaals op "Restore"

- Nu staat er "Are you sure you want to continue?". Klik "ja"

- Nu zie je staan "Restoring Device", laat 't programma z'n gang gaan totdat het klaar is

- Als het klaar is en je ziet staan "Restore Completed" en "Please replug device before use", klik op "OK" en trek de stick eruit en dan weer in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Anoniem: 735763 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 01:36:
Ik heb ook van alles geprobeerd, maar niets lukte totdat ik dit vond:

Krijg je je usb stick niet meer aan de praat vanwege een write protection? doe het volgende:

Ga naar http://us.apacer.com/support/download/result/3,8,0
en kies "USB3.0 Repair tool" (het 2e programma bovenaan). Download het en pak de zipfile uit.

- Koppel de usb stick aan je pc

- Klik op "Restore.exe"

- Klik "Restore"

- Klik nogmaals op "Restore"

- Nu staat er "Are you sure you want to continue?". Klik "ja"

- Nu zie je staan "Restoring Device", laat 't programma z'n gang gaan totdat het klaar is

- Als het klaar is en je ziet staan "Restore Completed" en "Please replug device before use", klik op "OK" en trek de stick eruit en dan weer in
Laatste post was op 24 februari 2015, maar wie weet kan iemand het (ooit) nog gebruiken ;) 8)

Dit doet me ook een beetje denken aan mijn schooltijd toen ik een Sandisk "Cruzer" usb stick had.
Thuis had ik hier met een softwareprogramma'tje een wachtwoord op gezet, bij het invoeren van de stick kreeg je een pop-up venster om je wachtwoord in te voeren.. Alleen werd het uitvoeren van dit venster bij de school pc's geblokkeerd, waardoor je dus niet bij de inhoud van je stick kon :*)

[ Voor 19% gewijzigd door LocK_Out op 14-05-2016 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testertest
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-12-2021
Ik heb hetzelfde probleem.

ik heb geprobeerd via diskpart. via schijfbeheer en overal krijg ik disk is protected.

reg entry ook aangemaakt en WriteProtect genoemd, maar deze stond gelijk op 0 bij mij. Dus het aanpassen heeft geen zin.
Het is een kingstond 32 gig datatraveler, dus er zit geen knopje op waarmee je het aan en uit kan zetten

Als ik in diskpart staat blijft er maar Current Read-only State : Yes

Ook met de code ""attributes disk clear readonly" blijft er YES staan.

Iemand nog een optie hoe ik de kingston usb stick weer aan de praat kan krijgen?

[ Voor 10% gewijzigd door testertest op 21-12-2021 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
testertest schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:49:
Iemand nog een optie hoe ik de kingston usb stick weer aan de praat kan krijgen?
Er is vast iets stuk aan je stick.
Retourneren garantie?
Koop anders een nieuwe?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
testertest schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:49:
Ik heb hetzelfde probleem.

ik heb geprobeerd via diskpart. via schijfbeheer en overal krijg ik disk is protected.

reg entry ook aangemaakt en WriteProtect genoemd, maar deze stond gelijk op 0 bij mij. Dus het aanpassen heeft geen zin.
Het is een kingstond 32 gig datatraveler, dus er zit geen knopje op waarmee je het aan en uit kan zetten

Als ik in diskpart staat blijft er maar Current Read-only State : Yes

Ook met de code ""attributes disk clear readonly" blijft er YES staan.

Veel USB sticks gaan in read only modus bij bepaalde fouten. Doorgaans valt dit niet te herstellen en bij een 32GB stick is dat wellicht de moeite zelfs niet meer waard.
Pagina: 1