Nieuwe accu voor Lenovo U310 gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik ben op zoek naar een nieuwe accu voor mijn Lenovo U310. Type nummer van de accu is L11M3P01.

Via de site van Lenovo kan ik geen officiële Lenovo accu meer vinden. Daar ben ik niet heel rouwig om, aangezien mijn huidige accu al na anderhalf jaar nog maar de helft van de tijd mee ging.

Volgens google kleven er nogal wat risico's aan 3rd party accu's, daarom hoop ik dat iemand mij kan helpen om een betrouwbare leverancier te vinden.

Als je wat googlet op "Lenovo U310 battery" of het type nummer, vind je nogal wat kandidaten. Een paar die mij opvielen zijn:
  • Bij batterij-shop.com beweren ze dat de accu Samsung cellen heeft. Klinkt betrouwbaar, maar hoe weet ik zeker dat deze bewering waar is.
  • Subtel.nl maakt hun eigen accu's. Opvallend is dat je hier 2 jaar garantie krijgt, tegenover 1 jaar bij de meeste leveranciers. Helaas lees ik in reviews dat er ook regelmatig gebruik gemaakt wordt van deze garantie. Daar doen ze niet moeilijk over, maar je bent wel weer een tijd je laptop kwijt.
  • Batteryupgrade.com is een stuk duurder dan de rest. De vraag is of dit ook garant staat voor kwaliteit.
Wat verder opvalt is dat sommige accu's li-ion zijn en andere li-pl. Beide types hebben hun eigen fans hebben, die ervan overtuigd zijn dat dat ene type het langst mee gaat. Ik ben er dus nog niet uit wat beter is.

Ik hoor graag jullie adviezen of ervaringen met leveranciers van 3rd party accu's. Andere opties dan de 3 bovenstaande sta ik ook voor open.

specs

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Mocht het nog iemand helpen, uiteindelijk voor deze gegaan:

http://electropapa.com/de...-ideapad-u310-u-a-4100mah

Zelfde accu als bij batteryupgrade.com, accu van het merk Cameron Sino. Op basis van hun website en enkele reviews lijkt dit een betrouwbaar merk.

specs