Inbouw 3,5" cardreader in FD Define R4

Pagina: 1
Acties:

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Ik ben van plan de Define R4 van Fractal Design aan te schaffen.

Ik heb even lopen zoeken op het forum maar kon geen antwoord vinden op m'n vraag of het mogelijk is om, zonder er extra conversiestukken voor te hoeven kopen, een 3,5" cardreader in deze behuizing in te bouwen. De R4 is aan de voorkant namelijk standaard alleen voorzien van 2 5,25" bays.

Concrete vraag dus, zit er een adapter frontplate (voor de voorkant), en een bracket (voor de interne bevestiging) bij de leveromvang van deze kast?

Indien niet (en ik heb ook zonder succes bij enkele webshops gezocht), is hier een standaard conversiesetje voor verkrijgbaar (en hoe heet zoiets dan)?

Dank alvast voor jullie hulp!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:31

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Waarom niet een maatje groter halen?

pricewatch: NZXT Aperture M

pricewatch: Raidsonic Icy Box IB-867

Die dus wel normaal past.

[ Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 23-02-2015 21:25 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Met^^

De Fractal Design Define R4 heeft geen bracket, je kan wel los een bracket aanschaffen: https://www.yorcom.nl/art...ng-35-naar-525-zwart.html?

Maar makkelijkste is om direct een 5,25" te nemen.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom niet de R5? Tikje beter.

En idd, of een converter van ebay/de pricewatch plukken, of direct een 5.25" nemen.

People as things, that’s where it starts.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Was ik niet helemaal duidelijk in inderdaad, maar omdat ik de 3,5" CR eigenlijk nog maar net had aangeschaft (maar inmiddels niet meer kan retourneren) voor m'n oude kast toen ik nog dacht dat ik wel zou kunnen leven met de geluidsproductie daarvan (die in de tussentijd nogal is toegenomen a.g.v. twee GTX770's in SLI, twee extra casefans, en een zwaardere voeding).

Inmiddels mezelf dus bedacht en wil voor de R4 gaan, maar zonde dus van die 3,5" cardreader (plus dat ik die sowieso nodig heb omdat er in de R4 standaard geen zit).
VasZaitsev schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:28:
Waarom niet de R5? Tikje beter.

En idd, of een converter van ebay/de pricewatch plukken, of direct een 5.25" nemen.
Ik heb de review van de R5 nog niet goed bekeken, maar leek me marginaal beter dan de R4 ondanks het prijsverschil.

Ik zal even kijken naar de aftermarket brackets dan, als dat geen solaas biedt ga ik me verdiepen in de R5.

Dank voor de tips.

[ Voor 4% gewijzigd door Weemism op 23-02-2015 22:12 ]

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Zie nu dat ook de R5 geen 3,5 bay heeft aan de voorkant, en ook geen cardreader, dus dat biedt in ieder geval geen oplossing.

Enige wat blijft is dan inderdaad die aftermarket bracket voor 11,50 ex verzendkosten, maar dat vind ik wel wat gortig in verhouding tot de prijs van een compleet nieuwe 5,25" cardreader.

Moet er nog maar even een ei over leggen, misschien de 3,5" via V&A verkopen, en verlies nemen dan. De prijs van niet vooruitdenken...

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Er zijn wel meerdere soorten brackets hoor..
Ik zou het via eBay regelen, het is niet meer dan een stukje metaal (of kunststof) dus zou niet al te veel mogen kosten.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ebay of DX idd, kost je dan maar een paar euro, al duurt de verzending dan vrij lang.

De R5 heeft toch wel wat verbeteringen ten opzichte van de R4, al zijn het maar kleintjes. Vind de R4 wat mooier omdat hij aan de bovenkant minder plastic heeft.

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-02 20:20

B4tman_DH

To the Bat.....

Quad schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:27:
Met^^

De Fractal Design Define R4 heeft geen bracket, je kan wel los een bracket aanschaffen: https://www.yorcom.nl/art...ng-35-naar-525-zwart.html?

Maar makkelijkste is om direct een 5,25" te nemen.
Deze raad ik je sterk af. Ik heb hier veel problemen mee gehad icm de R4 behuizing

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Hmmm, als een bracket van 11,50 al niet goed werkt ben ik wat huiverig voor een variant van eBay.

Ik vermoed dat ik m'n 3,5" dan maar afschrijf en probeer te verkopen, en een nieuwe 5,25" cardreader koop.

M'n hoop dat er misschien een interne bracket en frontplate bij zou zitten was overigens vanwege het onderstaande plaatje uit de review waarop een uitsnijding voor een 3,5" bay te zien is in de metalen baycover.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8578/16421028017_77db62b2a3_c.jpg

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Die gelinkt wordt is hetzelfde als eentje van 2 ballen van ebay, er is ook nog een ander, nog simpeler type: http://www.ebay.nl/itm/3-...ain_3&hash=item3f352eeedd

http://www.ebay.nl/itm/Pl...in_15&hash=item2592e06839 is die van Yorcom.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Nog één vraag, de R5 wordt geleverd met zowel een dichte zijkant als met een raampje. Maakt dat nog uit voor de geluidsproductie?

Reden dat ik het vraag is omdat ik een raampje wel kek vind, maar ik deze kast vooral wil kopen omdat ik minder herrie wil.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:21
Waar het raam zit zit geen materiaal om geluid te absorberen. Dus ja, het zal meer herrie doorlaten dan de versie zonder raam.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Lang getwijfeld, maar toch maar de R5 met raam gekocht. Van tevoren wel nog verder gezocht op internet, en hoewel het inderdaad logisch is dat ie met raam meer geluid zal maken wordt door meerdere mensen aangegeven dat dat verschil in de praktijk verwaarloosbaar zou zijn. Een objectief vergelijk tussen met en zonder raam kon ik helaas niet vinden.

Voor wat betreft het bracket kwam ik erachter dat Paradigit ze ook soort van heeft liggen, ze zijn althans bestelbaar. Gaat dan wel om de Startech waar B4tman_DH voor waarschuwde dat hij slechte ervaringen met deze bracket had icm de R4.

Uiteindelijk gegaan voor deze op DX.com. Voor een stuk plastic wel nog redelijk aan de prijs met €9,24, zeker voor DX vind ik, maar ziet er wel degelijk uit met ook een interne houder om de 3,5" intern op z'n plaats te houden. De hele goedkope op eBay voor 2 euro die VasZaitsev suggereerde durfde ik niet aan, maar kans is dat die net zo goed waren.

Wel ook nog gekeken naar een 5,25" cardreader zoals werd geadviseerd, maar ik zag dat daar een connector voor USB 3.0 aan zat voor bevestiging op het moederbord, maar die is al bezet door de USB 3.0 connector van de R5 zelf. Daarnaast zaten er ook twee USB 2.0 connectors aan terwijl ik er nog maar één over had op m'n moederbord. Een daardoor maar half functionele cardreader (iig v.w.b. de USB aansluitingen) had ik niet zo veel zin in.

Dank voor de tips allemaal.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:25

aap

Vaak kun je kiezen of je de reader via usb3 of usb2 aansluit. Usb2 is trager uiteraard.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
aap schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:48:
Vaak kun je kiezen of je de reader via usb3 of usb2 aansluit. Usb2 is trager uiteraard.
Ik had in eerste instantie deze op het oog als 5,25". En als ik daar de foto's van de achterkant van bekeek zag ik dus die blauwe interne USB 3.0 kabel waarvoor ik geen plek meer heb.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8614/16690938666_21ce6f3248_c.jpg

Ik vermoed dat als je die niet aansluit je USB 3.0 poort aan de voorkant van de cardreader het dus ook niet doet, en als je één van die twee USB 2.0 niet aansluit ook een deel van de 2.0 poorten niet. Hoewel ik die poorten niet echt nodig heb krijg ik dan wel problemen met m'n OCD :) .

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Weemism schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:47:
Lang getwijfeld, maar toch maar de R5 met raam gekocht. Van tevoren wel nog verder gezocht op internet, en hoewel het inderdaad logisch is dat ie met raam meer geluid zal maken wordt door meerdere mensen aangegeven dat dat verschil in de praktijk verwaarloosbaar zou zijn. Een objectief vergelijk tussen met en zonder raam kon ik helaas niet vinden.
Lichterlijk offtopic;

Goedzo. De R5 heeft best wel veel kleine verbeteringen die er samen voor zorgen dat hij een stuk beter is dan de R4. En hij coolt beter en is stiller :) http://tweakers.net/reacties/bekijk/7417906/

Raam is zeker leuk, ik heb hem zelf gekocht omdat het raam toch tegen een muur was gericht...

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Voor de volledigheid, en voor mensen met een soortgelijk probleem, de 3,5" naar 5,25" 'Drive Rack Bracket Adapter' is inmiddels binnengekomen binnen een nette 10 dagen vanuit China. Het bleek een perfect fit voor de Define R5 voor zowel de montage van de 3,5" cardreader in de adapter zelf, als de interne montage in de behuizing.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8639/16814040312_ebcac88aec_c.jpg

Totale kosten: € 9,24.

[edit:] en dank Brogala nog voor de link, dat zijn inderdaad verbeteringen die de moeite waard zijn. Los van geluid en temp is het superhandig dat dat deurtje naar twee kanten open kan, dat was in mijn geval ook nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door Weemism op 14-03-2015 22:33 ]

Pagina: 1