Windows 7 geeft fout bij installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-10 13:56
Sinds kort loop ik tegen een probleem aan wat helaas vaker terugkomt. Zodra ik een Windows 7 64 bit SP1 UK wil installeren op een laptop dan krijg ik de melding:
Setup was unable to create a new system partition or locate an existing system partition
Dit trad helaas al bij 2 laptops die ik clean herinstalleerde op (beide met een nieuwe schijf), kan iemand mij misschien helpen met wat de oorzaak is? Het opvallende is ook dat als ik een nieuwe partitie aanmaak op de schijf dat ik dan geen system reserved etc krijg.
Mocht ik dingen niet specifiek beschreven hebben dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je nog meer informatie, zoals type van de schijf (is 't een HDD of SSD), partitieindeling (good ol' MBR, of GPT), of 't om UEFI systemen gaat, etc. Spekkies zijn ook wel handig om te weten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:42

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wordt de chipset/storage controller van de machine wel goed ondersteund door Windows 7? Moet je misschien een eigen driver laden voordat je schijf goed aan te spreken is?

Een andere mogelijkheid is dat je CD/ISO stuk is? Opnieuw downloaden?

En wat hierboven staat inderdaad. Ff wat specs posten.. :) (spekkies :') )

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-10 13:56
Probleem is dat het bij meerdere pc's optrad helaas. Zal de systemen maar even opsommen:
Systeem 1
Een oude acer 5715Z laptop met een intel core duo processor. Ging van een oude Hitachi schijf naar een nieuwe Kingston V300 120GB
Hierbij poogde ik eerst de laptop te installeren met die Windows 7, vervolgens ook een verse Windows 8.1 geprobeerd. Toen op mijn eigen systeem aangesloten en via daar de W8.1 geinstalleerd. Dit werkte wonder boven wonder. Dit systeem is nu al weg
Systeem 2
Een ASUS N73S, met een Intel Core i7 uit de 2e generatie. Deze is geïnstalleerd met Windows 7. Hier zaten eerst 2 Seagate momentum schijven in die nu allebei eruit gaan (Volgens SMART over datum). Nu zit er een WD blue 750GB 2.5 inch in, op deze tracht ik het OS te installeren.
Hopelijk geeft dit jullie een beetje een indicatie van de systemen

Ik heb bij beide schijven helaas geen vraag gekregen of ik GPT/MBR wil gaan, mogelijk ligt het hier aan. En nee het zijn geen UEFI system, zijn ze allen te oud voor volgensmij.

Edit:
Ik heb hem toch geïnstalleerd gekregen. Ik probeerde eerst een USB 3.0 32GB van PNY om te installeren, maar nu ik een kingston datatraveller pak werkt het opeens wel? Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

[ Voor 9% gewijzigd door Gijs op 23-02-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
Helaas werkt USB 3.0 bij de installatie niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:42

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Captain obvious. USB3 wordt inderdaad niet out of the box ondersteund door Windows, als ik mij niet vergis. Dus het klopt dat je installatie dan niet goed verloopt (want ja, geen standaard driver om te laden).

Dus inderdaad via een USB2 device doen werkt dan beter. Of de USB3 driver laden bij installatie. Weet alleen niet of dat echt kan, want normaal gesproken is die functie er alleen voor Storage Adapter Device drivers.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1