Toon posts:

Hoe weet ik of mijn ramgeheugen in mijn moederbord past?

Pagina: 1
Acties:
  • 920 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuw systeem bouwen.
Met het moederbord MSI b85m-p33
En het ramgeheugen Crucial 8GB DDR3-1600 CL11 Sodimm kit.
Past dit geheugen erin?
Ik had ergens gelezen dat een moederbord verschillende soorten slots heeft;
Triple,duo.

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025
Niet echt een tweakers topic, niets geprobeerd? Google ? Hoop dat ik op tijd ben voor het slotje komt.

http://www.crucial.com/usa/en/advisor

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:08
Kort antwoord: Nee. So-dimm is voor laptop. Je moederbord ondersteunt wel normale DDR 3 geheugen.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 11:49

BLACKfm

O_o

De term SODIMM staat gelijk aan geheugen wat meestal in laptops en kleine barebones gaat.

Compact geheugen. Op jouw aangegeven moederbord gaan normale modules.

TL;DR: Nee, dit geheugen past niet.

Ik weet overigens niet waar je je hebt ingelezen, maar op de productpagina van het moederbord komt het woord 'triple' niet voor :)

[ Voor 33% gewijzigd door BLACKfm op 23-02-2015 19:23 ]

Verwijderd

Kijk op de website van je moederbord leverancier. Daar vind je een QVL wat een overzicht geeft van de geheugenbankjes die succesvol met jouw moederbord getest zijn. Om eventuele problemen te verkleinen is het verstandig om een merk/type geheugen van deze lijst te nemen.

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:13
^ met hun.

Waar je kunt beginnen is het model opzoeken in de pricewatch; pricewatch: MSI B85M-P33 of pricewatch: MSI B85M-P33 V2 en vervolgens te klikken op Productinformatie van de fabrikant; vervolgens zoek je naar specifications of compatibility of iets dergelijks waar je 1) in ieder geval ziet wat voor type geheugen erin past (fysiek) en 2) vaak een lijst kunt vinden met reepjes ram die sowieso zouden moeten werken (andere zijn dus niet per definitie onwerkbaar). Dan kom je dus uit op: http://www.msi.com/support/mb/B85MP33.html#support-mem ; waar je een hele lijst kunt vinden waaronder ook Crucial in wordt genoemd.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beetje meer inzet mag ook wel. Simpelste antwoord is check de manual van je moederbord. Daar staat doorgaans een lijst in van geheugen wat correct werkend getest is met je moederbord. Een van die DIMMs kopen is altijd veilig - want zelfs als je correcte form factor en specs uitzoekt kun je tegen compatibility issues aanlopen.

Maar goed, dit is onder andere in de FAQs van dit subforum te lezen, of idd in de handleiding van je bord. Dat zijn plekken waar we verwachten dat je kijkt voordat je hier een topic opent. Daarom gaat deze dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.