Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:36

paQ

blissard schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:26:
Werkt dat met de bestaande cilinder? (En dus de skg klasse van die cylinder?)
Het is een deadbolt systeem.
Draaiknop of klink om de deur te openen, deadbolt daarboven om de deur op slot te doen (Amerikaans)

[ Voor 43% gewijzigd door paQ op 03-10-2018 14:35 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:30
De Yale in combinatie met Nest kan alleen met de US versie. In Nederland (Europa??) heeft Yale een andere versie. En die is precies dezelfde als de Nemef ENTR (alleen een ander merkje erop).
De Nemef ENTR en de Yale werken met een magneetje op de sluitplaat, waardoor het slot weet als de deur dicht is, en dan meteen de deur op slot draait. Dit werkt dus niet met een timer.
Openen aan de buitenkant kan met de telefoon, of met een keycode of met de vingerafdruk. Openen van binnen kan met een veeg over het slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

@paQ Ik zag hier dat jij ook de Bold hebt?

Ik heb de Bold ingebouwd en heb er een beetje mee gespeeld om een goed beeld te krijgen wat wel en niet kan, maar voor plaatsing bij de voordeur zet ik toch wel mijn vraagtekens bij het feit dat je met die binnenknop altijd het slot kunt openen door er aan te draaien. Je kunt die binnenknop wel "uit" zetten, maar dat is alleen voor het indrukken ervan. Er aan draaien kan altijd, en dan gaat de deur alsnog open.
Bij ons zit er namelijk een brievenbus in de deur vlak bij het slot en daarnaast zag ik ook dit filmpje met een soort hengel via de onderkant van de deur. Zoiets valt ook te McGyveren naar iets met een band die die knop kan omdraaien, lijkt me.
Ik heb 'm nu maar in de schuifpui gezet, maar hoe heb jij dit opgelost?

En ik vraag me ook af in hoeverre ik me zorgen moet maken om een onverlaat die mijn buitenknop steelt aangezien die vast zit met een schroefje aan de buitenkant :+

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Apie! schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:50:
@paQ Ik zag hier dat jij ook de Bold hebt?

Ik heb de Bold ingebouwd en heb er een beetje mee gespeeld om een goed beeld te krijgen wat wel en niet kan, maar voor plaatsing bij de voordeur zet ik toch wel mijn vraagtekens bij het feit dat je met die binnenknop altijd het slot kunt openen door er aan te draaien. Je kunt die binnenknop wel "uit" zetten, maar dat is alleen voor het indrukken ervan. Er aan draaien kan altijd, en dan gaat de deur alsnog open.
Bij ons zit er namelijk een brievenbus in de deur vlak bij het slot en daarnaast zag ik ook dit filmpje met een soort hengel via de onderkant van de deur. Zoiets valt ook te McGyveren naar iets met een band die die knop kan omdraaien, lijkt me.
Ik heb 'm nu maar in de schuifpui gezet, maar hoe heb jij dit opgelost?

En ik vraag me ook af in hoeverre ik me zorgen moet maken om een onverlaat die mijn buitenknop steelt aangezien die vast zit met een schroefje aan de buitenkant :+
wat als wat als :+

;)

Als iemand je knopje jat, dan kun je nog altijd binnen op zich. Het is 'slechts' een middel om de pen rond te draaien. Wat als iemand je deurknop jat. Wat als iemand de deurkruk van je deur jat.

Het zelfde geldt een beetje voor deuren met een postgleuf. In de nieuwbouwwijk waar ik 10 jaar heb gewoond had ik samen met een buurman op enig moment zelf iets gefabriekt om buitengesloten buren binnen te laten :D We kregen er op den duur genoeg handigheid in om binnen 25 sec binnen te zijn. >:)
Maar om dan ook nog een (rollende) band om de knop te krijgen om zo je slot te openen van buitenuit, kost veel te veel moeite. Dan is een ruit intikken of een koevoet gebruiken veel sneller en net zo effectief.
Mijn punt: een inbreker komt altijd wel binnen als hij het wil. Het gaat erom hoe lang issie er mee bezig. (en dan ook nog op een plek met sociale controle)

Ik heb op meerdere deuren gemotoriseerde sloten gehad. Het heeft een bepaalde cool-factor, maar het heeft me ook wel eens in de steek gelaten. Deur net beetje klemmen, batterijen net iets te leeg... sta je daar.
Daarbij maakt het geluid, en duurt het even om een slot open of dicht te draaien.

Toen ik ben verhuisd heb ik de (danalock) sloten dus ook nieteens meer meegenomen.
Ik heb toen nog een poos gekeken naar loqed, ook dat topic aangemaakt erover, maar als ik er af en toe in kijk ben ik achteraf best blij dat ik daar niet voor heb gekozen. Het heeft gewoon weer (soortgelijke) haken en ogen van alles dat je wilt 'over-engineeren'

Het voordeel van de Bold is de simplicity. DOM heeft ook zo een mooi slotje trouwens.
Heb je ouders die op leeftijd zijn en niks met smart(phones) hebben, koop je een clicker erbij.
Het werkt eigenlijk altijd. En mocht ik een keer te lang treuzelen tijdens het benaderen van mijn deur, dan pak ik mijn smartphone uit mijn zak en klik even op de notificatie *bliep bliep en ik kan het slot alsnog openen.

Ik zie (en benader) het meer als een toegangssyteem ipv een slot:
De autorisatie bepaalt of je cylinder draait of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

@paQ Dat buitenknopje is op zich geen ramp, maar meestal is beslag aan de buitenkant alleen via de binnenkant te verwijderen. Althans, voor zover ik heb gezien. Daarom vind ik dat schroefje aan de buitenkant een aparte ontwerp-keuze.

Een inbreker komt inderdaad wel binnen als hij wil, maar als ze die knop wél om weten te draaien van buiten, want inbrekers zijn nou eenmaal creatief, dan is er ook geen schade. Ben je dan nog wel verzekerd?
Natuurlijk, gezondheid voorop, maar bestolen worden en niks vergoed krijgen van de verzekering is driedubbel zuur :+

Het mooie van de Bold vind ik inderdaad de simplicity. Geen gemotoriseerde delen, dus de batterij gaat lang mee en we hebben vier Clickers die we standaard voor toegang gebruiken. De telefoon is dan als backup. Ideaal.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

En zo kun je bij elke aanschaf die je doet wel redenen bedenken om het niet te kopen.
De vraag is hoe zwaar die voor je wegen.

Ik zou haast zeggen: probeer het zelf eens of het je lukt, door je brievenbus hengelen naar de knop aan de cylinder, en dan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:18

florholvoet

aka F0x.be

Pater schreef op woensdag 6 december 2017 @ 05:06:
Ik ben ook op zoek naar een goede oplossing voor mijn 'deur' probleem. Ik woon op de tweede verdieping van een oud en mooi herenhuis, maar je moet een behoorlijke trap naar beneden en boven om de voordeur open te doen.

Zoals aangegeven, het is een oud huis, dus het slot op de voordeur is een oplegslot zoals hieronder:
[Afbeelding]

Op dit moment kan de deur geopend worden met een touw, maar ik vind dit onveilig, omdat je dit makkelijk via de brievenbus en een omgebogen kledinghanger kunt open lepelen. Dus ik zoek naar wat veiliger.

Een smart lock zou de oplossing kunnen zijn. Vereisten zijn dat je de deur nog steeds met een sleutel kunt open maken. Als de sleutel aan de binnenkant in het slot zit, kan je aan de buitenkant de sleutel er niet in steken. Het fijnst zou zijn als je met je telefoon vanaf de tweede verdieping vanuit de woonkamer je deur kunt ontgrendelen.

Ik zie dat de Flexeria oplegslot dit zou kunnen bieden, maar is erg duur (489,-). Daarnaast weet ik niet of de bluetooth verbinding ver genoeg reikt om de deur te kunnen openen vanaf de tweede verdieping.

Wat is jullie ervaring? Heeft iemand een dergelijk slot? Wat is de afstand dat bluetooth goed werkt? Zijn er goedkopere alternatieven? Moet ik naar een elektrische deuropener kijken?
Even een zeer oud bericht ophevelen... Maar ik zit nu met quasi dezelfde vraag.

Iemand er al in geslaagd hier een smartlock te monteren op een oplegslot?

Mijn Litto oplegslot heeft langs de binnenkant gewoon een knop. Dus de cilinder hiervan vervangen kan niet zomaar...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxQ98XUPtMnUlRYAxbV0KZSjFQY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ziFc3wyR1GOUX8EuAzPr3AmJ.png?f=fotoalbum_large

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:59

Pater

Terry Tate

Ik heb uiteindelijk een ander slot in de voordeur geïnstalleerd. Ik heb dit in combinatie met het Nuki slimme slot gedaan. Het enige het Nuki slimme slot nodig heeft is een modern cilinder die een halve centimeter uitsteekt, zodat het Nuki stuk er goed op vast gezet kan worden.

Dit in combinatie met het volgende gedaan:
https://deurbeslag-en-mee...-skg-rond-rvs-geborsteld/

Je moet dus wel een ander deurbeslag gaan regelen, dus ook uitboren in de deur en het kozijn.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• florholvoet

florholvoet

aka F0x.be

Merci voor je reactie @Pater !

Bij mij helaas geen optie, het betreft een antieke deur met veel glas en weinig plaats voor een nieuw deurbeslag.
Misschien kan ik het oplegslot "hacken" zodat er een nieuwe cilinder in kan die wat uitsteekt, ipv de draaiknop...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florholvoet

florholvoet

aka F0x.be

Kwestie van op mijn eigen vraag te antwoorden, ik heb ondertussen een oplossing.

Tedee maakt compacte deurknoppen, met cilinders om alles te vervangen, maar ook met adapters voor op bestaande sloten.
Nu heb ik mijn Litto oplegslot gemod zodat de Tedee daar met zo'n adapter op past. Dat was even knutselen, maar het is gelukt!

Daarna was het enkel nog een kwestie van het slot voorzichtig te kalibreren. Ze zijn namelijk gemaakt om deadbolts volledig in- en uit te draaien. Nu heb ik het zo gekalibreerd dat hij bij 'Locked' niks doet, en bij 'Unlocked' de dagschoot half terugtrekt. Via de 'Pull spring' functie (die je automatisch kan activeren bij elke opening) gaat de deur nu netjes open.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrguFk4LkbWI7geQmc23Q-UQdsk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PkRzP4Xc9QFt7lavkydG3MZ0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin85
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-06 19:47
florholvoet schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 08:15:
Kwestie van op mijn eigen vraag te antwoorden, ik heb ondertussen een oplossing.

Tedee maakt compacte deurknoppen, met cilinders om alles te vervangen, maar ook met adapters voor op bestaande sloten.
Nu heb ik mijn Litto oplegslot gemod zodat de Tedee daar met zo'n adapter op past. Dat was even knutselen, maar het is gelukt!

Daarna was het enkel nog een kwestie van het slot voorzichtig te kalibreren. Ze zijn namelijk gemaakt om deadbolts volledig in- en uit te draaien. Nu heb ik het zo gekalibreerd dat hij bij 'Locked' niks doet, en bij 'Unlocked' de dagschoot half terugtrekt. Via de 'Pull spring' functie (die je automatisch kan activeren bij elke opening) gaat de deur nu netjes open.

[Afbeelding]
Dit klinkt als een hele mooie oplossing! Ben al een tijdje opzoek naar een oplossing voor mijn Lips oplegslot.
Kan je wat meer informatie geven over wat je bedoelt met het oplegslot gemod, wat heb je precies moeten aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet

florholvoet

aka F0x.be

De Tedee deurknop is gemaakt om een slot te bedienen d.m.v. een motortje die de cilinder bedient.
Dit kan door:
- De gehele cilinder te vervangen door een Tedee cilinder waar de deurknop zo op past.
- De sleutel erop te steken langs binnen, deze af te slijpen, en vervolgens via een adapter de Tedee te monteren.

Ik heb mijn oplegslot vervangen door een Litto oplegslot met een draaiknop. Qua bediening lijkt dit dus een beetje op een sleutel langs de binnenkant. Met een trekhendel zou het niet werken.
Ik heb de knop bewerkt met een slijpschijf en een soldeerbout zodat er nog maar een kleine gleuf overblijft die de Tedee kan bedienen.
Vervolgens heb ik die Tedee adapter erop gemonteerd met een schroefje en Tec7. Het geheel paste vervolgens op de deur, en mits wat verder getweak werkt het prima :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dEtSfB6-a-T9u_E5_QrJjDW-J1w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jifr84pQuVSE9t4Vr9nZf18G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin85
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-06 19:47
florholvoet schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:01:
De Tedee deurknop is gemaakt om een slot te bedienen d.m.v. een motortje die de cilinder bedient.
Dit kan door:
- De gehele cilinder te vervangen door een Tedee cilinder waar de deurknop zo op past.
- De sleutel erop te steken langs binnen, deze af te slijpen, en vervolgens via een adapter de Tedee te monteren.

Ik heb mijn oplegslot vervangen door een Litto oplegslot met een draaiknop. Qua bediening lijkt dit dus een beetje op een sleutel langs de binnenkant. Met een trekhendel zou het niet werken.
Ik heb de knop bewerkt met een slijpschijf en een soldeerbout zodat er nog maar een kleine gleuf overblijft die de Tedee kan bedienen.
Vervolgens heb ik die Tedee adapter erop gemonteerd met een schroefje en Tec7. Het geheel paste vervolgens op de deur, en mits wat verder getweak werkt het prima :-)

[Afbeelding]
Dank je wel voor de uitleg, helemaal duidelijk!
Gaat bij mijn Lips helaas niet lukken, de cilinder steekt te ver uit om de Tedee daarop te zetten.

Vroeg me trouwens af hoe je binnenkomt als de Tedee niet werkt, (storing, Batterij op etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet

florholvoet

aka F0x.be

Kevin85 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:54:
[...]

Gaat bij mijn Lips helaas niet lukken, de cilinder steekt te ver uit om de Tedee daarop te zetten.

Vroeg me trouwens af hoe je binnenkomt als de Tedee niet werkt, (storing, Batterij op etc.)?
Een cilinder die uitsteekt zou normaal geen probleem morgen zijn, denk ik? Allez, ik weet natuurlijk niet hoe het er precies uitziet.

Tedee is volledig manueel te overriden. Dus het werkt nog steeds als een gewone deurknop als de batterij plat is. Ook de sleutel langs de buitenkant werkt nog gewoon.
Op dat vlak is het echt wel één van de betere systemen, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Kevin85 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:54:
[...]

Een wat late reactie van mij, maar toch :)

Je kan bij de tedee een nieuwe cilinder bestellen. Daarbij zit aan de binnenkant een soort vierkant asje wat bewogen/gedraaid wordt door de knop. Aan de buitenkant zit de reguliere kant van de cilinder waarbij je 3 sleutels krijgt.

Juist om deze reden hebben wij hier gekozen voor tedee over de merken die aan de binnenkant de reguliere sleutel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:09
Iemand die hier een Evva Airkey of DOM Tapkey gebruikt?
Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?

Ik ben op zoek naar een oplossing voor een woning (voordeur) waar ik de knop zelf kan draaien.
Dus geen Nuki, Tedee, Danalock oid waar een motor gebruikt wordt.
Een Bold smart lock zou nog een optie zijn maar ik heb liever een optie waar ik de batterij ook kan vervangen aan de buitenkant.
Pagina: 1 2 Laatste