Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Perfecte laptop??!

Pagina: 1
Acties:

• Daan115
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 17:53
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Op zoek naar de perfecte laptop. De zwaarste belasting voor de laptop zal (af en toe) een videobestand omzetten zijn en vooral spellen spelen. Dat zijn niet de allerzwaarste spellen maar wel enige belasting. Denk aan Civilization 5, Simcity of nieuwe spellen in dat genre. Daarnaast zal hij ook door de familie gebruikt worden en daar is het zwaarst programma Photoshop. Plus dat sommige familieleden de gewoonte hebben om het liefst zeven programma's en 25 websites naast elkaar open te hebben. Vaak zal de laptop aan een extern beeldscherm van 24 inch zijn aangesloten. Kortom enige power is wel gewenst.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

De eerste insteek is rond 650 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Nee, de reden voor een laptop is dat ik hem van boven naar beneden wil kunnen slepen. Heel veel ander sleepwerk zal er niet van komen. Daarom heb ik ook eventueel een All-in-one in mijn achterhoofd, echter om daar aan alle (grafische) wensen te kunnen voldoen lijkt er wel wat meer budget nodig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

De laatste aangeschafte laptops binnen de familie die ik heb gedaan Dells geweest. Inspirion 15 inch, in 1 geval met zelfs een Full HD scherm (was een speciale aanbieding). Die bevallen op zich prima. Ik vind altijd veel waar voor je geld zonder kapotte knopjes, toestenborden en accu's. In het verleden 1 maal aan een Acer gewaagd maar dat was een mislukking. Op het werk zijn het HP's, ook prima, maar wel wat duurder, zo lijkt het.

Ik lees echter minder goede verhalen van de huidige Dells, maar ook soms van de Acer en ook van Asus. Ik sta echter open voor al jullie suggesties: Lenovo, MSI, HP, Medion, etc.

De eerste vraag die ik heb is 15 of 17 inch. Met spellen is en niet aangesloten op een extern scherm is 17 inch toch wel lekker.

Dus kwam ik uit bij een Inspirion 17-5000: http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-17-5749-laptop. Lijkt met een goede prijs, € 629, GT840M er in, i5-4200, 8GB lijkt me verder voldoende. Of zijn er betere alternatieven voor die prijs?

Echter dan begint het toch te kriebelen. en wat vragen op te komen:
1) Misschien Full HD? ..en misschien nog betere videokaart om echt makkelijk te spelen bijvoorbeeld een GT850X. Kandidaat MSI Gaming: http://tweakers.net/price...-2pc-475xnl-(apache).html

Maar dan gaan we flink boven het oorspronkelijke budget. En is er dan niet nog veel meer mogelijk?

2) En dan een (extra ) SSD? Ik begrijp uit de reacties dat daar echt de snelheid van een aantal zaken op vooruit gaat. Maar én een goede GPU én een SSD loopt wel in de papieren. Los inschroeven dan maar?

3) En moet het wel 17 inch worden of is misschien 15.6 inch met meer mogelijkheden beter waar voor je geld?

Ik snap dat jullie (een deel van ) deze vragen niet oplossen maar meedenken, domme of slimme dingen roepen en alles wat meehelpt is welkom.

[ Voor 3% gewijzigd door Daan115 op 23-02-2015 17:04 ]

• Flar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-10 08:14
Ik weet dat het niet de bedoeling is om ouwe koeien uit de sloot te halen, maar dit is exact wat ik ook zoek. Zelf ook gekeken naar die Dell's, maar durf het nog niet aan. Daan, waar heb jij voor gekozen?

Is die i7-5500U wel geschikt voor een spel als civ5 of total war?

• Daan115
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 17:53
Flar schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:11:
Ik weet dat het niet de bedoeling is om ouwe koeien uit de sloot te halen, maar dit is exact wat ik ook zoek. Zelf ook gekeken naar die Dell's, maar durf het nog niet aan. Daan, waar heb jij voor gekozen?

Die i7 is het probleem niet direct, volgens mij. Gaat vooral om de de GPU voor spelletjes. Mijn minimale eis werd uiteindelijk een 850M voor mijzelf . In de Dells zitten veelal een 840M. Maar onder de 900 is er geen laptop mee te krijgen. Dus denk ik dat ik toch voor een PC ga.

Verwijderd

Er komen meer laptops met een 950M of 960M aan. Alleen betaal je dan ook gelijk 900 euro of meer.

• oochiewallie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-08 10:32
Als je voor dat budget een mooie laptop wilt hebben, 17 inch, mat scherm (wat voor mij toch wel een must is), dan kom ik uit bij deze MSI Classic CR70 M2: goed beoordeeld, i5-4210M processor, standaard al aardig wat geheugen... Wat mij betreft het meeste "bang for the buck" in deze prijsklasse.

Hou je nog mooi geld over voor een fatsoenlijke SSD en dan ben je helemaal klaar.

Verwijderd

Hele mooie laptop. tanx. ook daar staat geen ondersteuning voor 5 ghz internet, kan ik dat er in laten zetten?

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Dan moet je het netwerkkaartje vervangen, bij de meeste laptops kan dat gewoon. Ik weet het echter niet zeker!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• oochiewallie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-08 10:32
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:54:
Hele mooie laptop. tanx. ook daar staat geen ondersteuning voor 5 ghz internet, kan ik dat er in laten zetten?
Jazeker, je kunt bijvoorbeeld deze erin zetten. Mooie prijs voor zo'n kaartje en zou mooi in plaats kunnen van de Realtek RTL8723AE die er standaard in zit.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Flar schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:11:

De genoemde i7 is er eentje uit de serie van "ULV" ultra low voltage - de referentie naar een i7 is leuk maar het is gewoon een dual core versie cpu en niet een 4 core versie zoals andere modellen zoals een i7 4860HQ. Deze i7 5500U presenteert gelijkwaardig aan een desktop versie Intel Core i3 3320.

"The Intel Core i7-5500U is an ULV (ultra low voltage) dual-core processor based on the Broadwell architecture, which has been launched in January 2015"

[ Voor 8% gewijzigd door Vidra op 21-05-2015 10:27 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Pagina: 1