KPN glasvezel modem vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLW077
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2022
Ik ben aan het twijfelen om mijn ZTE 368N modem te vervangen voor iets anders of optie 1:

Is het mogelijk om mijn glasvezel modem te vervangen voor deze:

Draytek Vigor 2132FVn Wireless-N Gigabit Glasvezel Router << schijnbaar heeft deze alles maar weet het niet zeker of ik deze kan gebruiken met tv.

http://www.routershop.nl/...gor%202132FVn&cat=suggest

Schijnbaar een nieuwe modem maar nog niet getest.

of optie 2:

glasvezel --> managed switch -> kpn modem -> telefonie
-> router -> internet
-> tvs

Als iemand suggesties heeft? ik heb 500/500mbit lijn 2 tv 2x telefonie _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door TLW077 op 23-02-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:28
Voor internet en tv kan het prima werken.
Telefonie echter niet aangezien je geen sip gegevens vanuit kpn ontvangt.

Daarbij zou ik voor Glasmodem -> managed switch -> router gaan, je 'wint' namelijk niets met een eigen modem (alle 2 gigabit) ;)

Edit:
Inderdaad wat Thralas al aangeeft, waarom zou je hem willen vervangen?

[ Voor 14% gewijzigd door DutchCrownNL op 23-02-2015 18:53 ]

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:15
Volgens mij kan TS ons beter uitleggen wat hij denkt te bereiken door €245,- uit te geven aan een andere router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLW077
Thralas schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:40:
Volgens mij kan TS ons beter uitleggen wat hij denkt te bereiken door €245,- uit te geven aan een andere router.
Nou ik was eerst naar optie 2 aan het kijken omdat ik gewoon meer wil dan de huidige instellingen. Ben een media servetje aan het bouwen en wil dat er externe verbinding van buiten af mogelijk is. Nou is me dat wel gelukt met een vpn verbinding via mijn apple server maar wil wat meer uitbreiding mogelijkheden. Eigen firewall kunnen instellen, mijn eigen bandbreedte bepalen en waar wat naar toe gaat in huis en ook een website hosting voor mijn test websites ( hier wil ik ook wat bandbreedte voor reserveren. ) Dit kan niet via de kpn modem.

Ik dacht waarom al die moeite als ik ook gewoon de modem zelf kan vervangen..echter wist ik ergens al dat er iets met telefonie is en dat dit niet zomaar kan. Dus dan optie 2.

Welke managed switch raden jullie mij en en welke modem. Beetje gemakkelijk configuratie ( heb wel wat verstand maar niet super haha) Ik heb thuis alles van apple staan alleen weet niet of de airport extreme goed is als het gaat met deze config. Vandaar dat ik jullie advies wil.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:28
Modem lekker laten voor wat het is.
Switch is verschillend, velen werken met een tplink of draytek (welke ook als router kan functioneren) en ik gebruik zelf een cisco.
Daarnaast heb je nog een router nodig (als je niet voor een draytek zou gaan).

In de managed switch of draytek zul je vervolgens de vlans moeten opdelen voor internet, telefonie (-> experiabox) en tv.

In [KPN] Glasvezel is dit reeds vaak ter sprake gekomen. Mijn advies is dan ook om eens een paar pagina's door te lezen :)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLW077
drankje voor de hulp dutch ik ga zeker even kijken :)
Pagina: 1