Tikkende maxtor tijdens (voor?) post

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een maxtor 30.7 Gb 7200 Rpm en hij tikt tijdens het posten, het klinkt niet fijn.
Nu heb ik al in de search gelezen dat er meer mensen zijn met dit probleem, maar de onderwerpen zijn vrij oud, en ik wil graag weten of er inmiddels al hd's aan zijn overleden of dat het normaal is voor een maxtor...

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

is het vaak tikken? Hoe vaak .. en wat is niet fijn?
Ik weet niet hoe oud die is.. maar als het ff kan.. terugbrengen!!

Verwijderd

Die van mij is overleden.
Als je binnen het eerste jaar zit garantie via de winkel waar je 'm gekocht hebt.

Is het kreng ouder dan 1 jaar even op de site checken of je via Maxtor 3 jaar hebt.
Dan een RMA nummer aanvragen, de boel opsturen en dan krijg je gratis een nieuwe. Enige probleem ze zitten in Ierland en verzenden via een carrier als TNT kost je ongeveer 95 piek. Maxtor neemt de verzendkosten naar jouw toe voor z'n rekening.

• Gir
  • Niet online

Gir

I need waffles

Topicstarter
Dat is wel shit, hij doet het dus alleen tijdens posten, hij doet het nu een paar weken, ik heb hem ca een half jaar... Dat wordt dus bellen met de winkel waar hij vandaan kwam....

• Gir
  • Niet online

Gir

I need waffles

Topicstarter
Jammer dat hij terug moet, want hij is dus superstil, Hd van een maat van mij (maxtor, zelfde grootte ook 7200 RPM) lijkt wel een dieselmotor....

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 08:52
HE???

ik vat het niet helemaal, wat bedoel je nou met tikken tijdens het 'posten'.
Ik heb ook een maxtor 30 gb en ook 7200 RPM.
En bij heeft hij dat zo'n soort geluid ook wel eens gemaakt. Het is een erg scherp, bijna schurend geluidje. En het is niet echt prettig om je HD. Met je info, zo horen te lijden. Ik moet als dit gebeurt mijn pc weer opnieuw opstaren. Dit omdat hij anders niet herkent wordt.
Maar als ik naar de winkel ga is de kans groot dat ik dat geluid niet op dat moment krijg... Dus kan ik hem niet ruilen toch???
Nah ik dacht er al aan om hem te ruilen. Maar hoe??

Greetz
MasterM

• Enigma69855
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Ik heb nu bijna 1 jaar zon ding, en gisteren hoorde ik voor het eerst iets raars, ik dacht eerst direct aan een headcrash aangezien het geluid nogal luid was. Nu weet ik niet of het geluid uit mijn PC speaker kwam of uit de schijf (ik had net een vastloper gehad voor het eerst sinds dagen) daarna nog fijn 2 uur doorgewerkt, dus ik hoop dat het nix was.... ff nieuwe backup maken en afwachten dus.

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

• Gir
  • Niet online

Gir

I need waffles

Topicstarter
het is heel kort en een paar keer achter elkaar een tik ( klik klak klik klak....) en een vaak onregelmatig alleen bij het opstarten, niet tijdens heavy use... Ik had het net met het opstarten extreem

Verwijderd

Ik heb ook zo'n raar getik. Dit doet ie tijdens het opstarten als ie de hd aant zoeken is.

Het komt vaak genoeg voor dat ik de pc wel 5 tot 10 keer aan of uit moet zetten voordat ie de goede hd pakt en niet blijft hangen. Soms zoe je dan ook ineens 'maxtor nova' staan :? ik ben bang dat dit ding het niet lang meer volhoudt. Hij doet het al sinds begin maar ik ehb er eigenlijk nooit d tijd gehand op dat ding terug te brengen. Waar moetik met al me data heen. En me brander heeft gister ook gedag gezegd.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 21:36

Floor-is

5.2

HA -> IO

Bericht hierboven

Pagina: 1