Macbook White Late 2009 repareren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:08

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik heb van iemand een kapotte Macbook White Alubody uit 2009 gekregen (deze volgens mij: http://www.engadget.com/2...macbook-late-2009-review/)

Hier is bier overheen gevallen, waarna deze het niet meer deed.

Nu heb ik hem helemaal open geschroeft en het merendeel van de onderdelen al los liggen. Om er van te leren, en wie weet of hij nog gaat werken, doe ik dit, maar ik vroeg me af wat de beste manier is om het moederbord (logicboard) en andere printplaten schoon te maken. Kan je dit gewoon in een bak met gedemineraliseerd water dopen? Wat raden jullie aan qua grondig reinigen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Grondig schoonmaken in een bak met 98% alcohol en rustig schoonpoetsen met bij voorkeur een zacht borsteltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Had je direct (toen het nog nat was)moeten afspoelen met schoonmaakalcohol of van dat speciale water (alleen h2o).
Nu is de corrossie al begonnen en ga je dat niet meer ongedaan maken.
Wellicht krijg je hem nog aan de praat, maar lang al die het niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

eL_Jay schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:18:
Had je direct (toen het nog nat was)moeten afspoelen met schoonmaakalcohol of van dat speciale water (alleen h2o).
Nu is de corrossie al begonnen en ga je dat niet meer ongedaan maken.
Wellicht krijg je hem nog aan de praat, maar lang al die het niet meer doen.
Daar gaat het de TS ook niet om. :P in eerste instantie wil die er van leren en als die het dan ook nog gaat doen is dat mooi meegenomen.