• bieske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2025
He tweakers,

Erg blij met mijn nieuwe aankopen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Panasonic Lumix G Vario 12-32mm F3.5-5.6 ASPH Mega OIS Zilver€ 299,-€ 299,-
1Panasonic Lumix G Vario 45-150mm f/4.0-5.6€ 232,85€ 232,85
1Olympus OM-D E-M10 Body Zilver€ 538,45€ 538,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.070,30

Nu is het tijd voor de extra's. Als eerst wil ik graag 1-2 reserve accu's halen aangezien de batterij minder lang mee gaat als gehoopt.
De originele accu's zijn best prijzig vergeleken met allerlei compatibele accu's van andere merken.

Iemand die goede ervaringen heeft accu's van andere merken die in de E-M10 passen?
Ik zie vaak het merk Jupio voorbij komen. Tevens zijn er accu's te vinden van duracell, toch een merk dat meestal een vrij goede naam heeft?

• muserulezz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-07-2022
Jupio is een merk dat de fotovakhandel graag aanbied. Een goede marge, icm goede kwaliteit en degelijk getest. Duracell heeft een goede marketingsstrategie waardoor ze batterijen vaak duurder (kunnen) verkopen. Over het algemeen hebben GP en VARTA hele goede batterijen. Of ze de BLS-5 of de BLS-50 van olympus ook ondersteunen weet ik niet. De meest fijne batterij is de originele BLS-50 accu. Deze is (ik dacht) 200MaH zwaarder dan de batterij meegeleverd. Deze gaat daardoor het langst mee.

• bieske
Dank je muserulezz. De bls-50 had ik in mijn onderzoek nog even gemist, zeker een optie.
De Jupio wordt echter al voor 20 euro aangeboden, erg verleidelijk...

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:40
muserulezz schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:42:
Jupio is een merk dat de fotovakhandel graag aanbied. Een goede marge, icm goede kwaliteit en degelijk getest. Duracell heeft een goede marketingsstrategie waardoor ze batterijen vaak duurder (kunnen) verkopen. Over het algemeen hebben GP en VARTA hele goede batterijen. Of ze de BLS-5 of de BLS-50 van olympus ook ondersteunen weet ik niet. De meest fijne batterij is de originele BLS-50 accu. Deze is (ik dacht) 200MaH zwaarder dan de batterij meegeleverd. Deze gaat daardoor het langst mee.
Grappig dat je de grote en kleine letters van mAh precies verkeerd hebt. Overigens zegt het aantal mAh op een verpakking niet veel.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• muserulezz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-07-2022
Universal Creations schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 00:39:
[...]

Grappig dat je de grote en kleine letters van mAh precies verkeerd hebt. Overigens zegt het aantal mAh op een verpakking niet veel.
Vergissen is menselijk toch? :P
mAh word op een bepaalde manier gemeten. Ik weet dat de ene batterij een betere test ondergaat dan de ander. Ook al zal de een meer mAh aangeven op de verpakking dan de ander. Het kan best zijn dat de ander beter getest is en daardoor langer meegaat. Wat ik wel weet is dat de BLS-50 van de olympus wel degelijk langer meegaat dan de rest.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:10
Goede ervaring met Patona batterijen , via EBay gekocht .

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:23

Barrycade

Through the...

Ik heb voor mijn D7000 ook een Patona, worden via Amazon.de ook verkocht en daar vindt je ook je Olympus varianten van dat merk. Prima batterijen voor een redelijke prijs.

• bieske
Helaas, uit ongeduld gisteren 2 jupio bls-5 accu's besteld via amazon.de
Na jullie goede ervaringen liever voor de Patona gegaa,
Pagina: 1